Bortset fra L17 er det standart leje som benyttes. Det man kan gøre er at erstatte L17 med en alm. leje. Det gør samlingen af motoren noget mere bøvlet og det er rigeligt bøvlet i forvejen. Da man også skal kæmpe med nåle lejerne i gear kassen. Jeg har til dato ikke set L17 ud over dem der er på marked. Spørgsmålet er også om det er nødvendigt da pucken har en stor slag længde og derfor en stor ydelse ved lavere omdrejninger end eks. Moderne scooter, eks. Skal der et 38 mm stempel til 50 kubik i en Puch Hvor der skal 41 mm til de fleste scootere. Det jeg mener er at en PUCH yder bedst ved 8000-9000 rmp hvor scotter skal op på 12000-13000 rmp..
Her skal der også nævnes at Puchen benytter mekanisk tænding, så hvis man skal højre op skal den ombygges til elektronisk tænding, da den mekaniske ikke er selv regulerende i tænde øjeblikket
Så behold L17 lejet og benyt en god olie.. De to kuglelejer der i koblings kassen kan godt skiftes ud her mener jeg at det er i orden kun at skifte det der er bag Koblingen.
Hvis man eks. Montere et MetraKit 80 cc på pucken kan man risikere omkring 14 HK. Hvis alt er i balance. Det er både godt og skidt. Der følger en strammer koblings fjeder med kittet. Hvis man benytter den samtidig med 14 HK. Så springer motor blokken ved kæde tandhjulet. Hvis man slipper koblingen ved fuld omdrejninger.
MV
Peter