/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Pris på Garant 10 nøgler
Fra : henrikkrebs
Vist : 2093 gange
100 point
Dato : 29-10-07 21:01

Normalprisen på ekstranøgler til Ruko's Garant 10 system synes at være 107 kr.

Er der virkelig ingen billigere - er der virkelig ingen der konkurerer på prisen, enten ved at skære i egen avance (det forhandleren lægger oveni prisen fra producenten) eller nogen 'tvivlsomme' der har fundet ud af at producere udenom systemet.

Jeg har ikke kunnet finde nogen på nettet - allerhøjst nogen der nævner en højere 'normalpris', men så kan man jo føle at man sparer noget.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-07 21:21

En af fiduserne ved Garant 10 låsene er jo netop at nye nøgler skal fremstilles hos Ruko gennem det normale forhandlernet.

Kan alle lave disse nøgler, kan man lige så godt beholde det gamle system med 6 stifter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-10-07 01:01

Hvis alle forhandlere tager præcis samme pris er det et sikkert tegn på at der foreligger en ulovlig prisaftale , eller et endnu værre prisdiktat fra fabrikken.
Hvem melder dem til konkurrencestyrelsen ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-07 09:23

Nøglen bliver fremstillet hos Ruko................forhandleren sender bare.
Til oplysning kan man ikke få lavet en nøgle uden medfølgende sikkerhedskort.

Så du kan ikke bare få lavet en nøglekopi hos en hælebar.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 30-10-07 09:32

Jeg ved godt at normalt sender forhandleren arbejdet til producenten og så tar forhandleren en avance i forhold til den pris han betaler hos producenten.
Jeg ved osse at man med nogle typer nøgler godt kan få lavet 'ulovlige' kopier. Ved ikke om det gælder garant 10 og i givet fald hvad prisen er for det. Kan være højere eller lavere, men engang fik jeg lavet en kopi af ruko systemnøgle (der heller ikke 'måtte' kopieres) og det var meget billigere.

Alt det troede jeg jeg havde udtrykt i spørgsmålet.
Det jeg er ude på er bare at finde om der er et sted det er billigere. Regelret eller småsnusket.

Jeg lader spørgsmålet hænge lidt endnu.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-07 10:29

Citat
Det jeg er ude på er bare at finde om der er et sted det er billigere. Regelret eller småsnusket.

Nej det er der ikke - det er kun Ruko som kan lave den Garant 10 nøgle.
........Men om der skulles findes andre ved jeg ikke med sikkerhed.
Det er jo det der er hele konceptet.
Det er netop grunden til at jeg har skiftet til Garant 10

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 30-10-07 11:05

.. der var jo osse muligheden af at der var nogen der kørte med lavere avance. For bild mig ikke ind at Ruko tar 107 kr for nøglen (det forsøgte forhandleren ellers, men de sir så meget, så det tar jeg mig ikke af)

Annuller spørgsmålet
Fra : henrikkrebs

Dato : 02-11-07 20:08

Jeg har desværre ikke modtaget noget der bare var et forsøg på at finde andre priser, og annullerer derfor dette spørgsmål