/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nulstil hvilket program
Fra : malarico
Vist : 1266 gange
200 point
Dato : 29-10-07 20:52

Hejsa,

håber i kan hjælpe mig her!!

Jeg vil hører om der er nogen der ved hvordan man nulstiller hvilket program windows skal bruge til at åbne en fil..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-07 21:02

Du kan ikke "nulstille", men du kan ændre det til, at et andet program åbner filen, ved at højreklikke på den, og klikke på Åben med og vælge et andet program, men - ikke for at genere dig - så tror Windows er bedre til at finde det program, der skal anvendes.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 29-10-07 21:14

Højreklik på filen - Vælg Egenskaber - I "Åbnes med" Tryk Skift og vælg program.

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 29-10-07 21:17

ja, det skulle man tro, men den finder ikke programmet. Det er et program der hedder Omnipass der skal åbne en fil der er sikret med password, men kan ikke finde den fil man skal vælge nu for at den formular åbner så man kan skrive det password der skal bruges

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-07 21:22

DU skal jo finde programmet, den skal åbnes med, når du gør det.

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 29-10-07 21:22

ja, det er jeg klar på, men det er jo så det jeg ikke kan... :D

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-07 21:28

Så søg efter det før, du gør det andet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-07 21:32

H-klik på filen > åbn med > vælg program > nu kan du vælge et program eller tryk på gennemse og finde det program som passer til filen.

Eller:
H-klik på filen > vælg egenskaber > tryk på skift > vælg program > det program du vælger her bruges fremover indtil du igen ændrer det.

Når nogle programmer installeres følger der associationer til forskellige filtyper med, hvis det ikke bliver valgt fra.

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 29-10-07 21:46

ja, men hvor finder jeg så de såkaldte associationer filer der følger med når de ikke ligger i selve program mappen?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-07 21:54

Sikke en gang rod.

Start med at fortælle, hvad du ved, og formuler så spørgsmålet ud derfra.

Du spørger i "blinde", og så er det svært, for ikke at sige umuligt at rådgive dig.

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 29-10-07 22:00

okay, har et program der hedder "Omnipass" der sikre filer og computeren ved hjælp af password og fingeraftryk.

v.h.a dette program har jeg så sat et password på en mappe, og når man normalt dobbelt-klikker på denne mappe skulle programmet/formularen så poppe op så jeg kan skrive password, det gør det dog ikke mere da jeg kom til at ændre hvordan mappen skulle åbnes.

dette gjorde jeg ved at højre-klikke/åben med .. og nu har jeg jo så glemt hvad den stod til...

der hvor selve programmet "omnipass" er installeret kan jeg ikke finde et program der åbner formularen..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-10-07 22:19

Hvor har du det program fra ??Hvad med at prøve at geninstallerer det ??http://www.google.dk/search?hl=da&q=Omnipass&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-10-07 22:21

Hmmm Ku godt se ud som om du ikke er den eneste med problemer

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-07 22:29

Du kan tilbagestille computeren tilbage til en dato hvor det virkede:
Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse.

Eller du gør bare som EC skriver:
H-klik på filen > åbn med > vælg program > nu kan du vælge et program eller tryk på gennemse og finde det program som passer til filen.

Eller:
H-klik på filen > vælg egenskaber > tryk på skift > vælg program > det program du vælger her bruges fremover indtil du igen ændrer det.

MEN ligger der ikke et program der hører til Omnipass, nede ved uret ?

Det program der skal åbne, hedder enten Omniserv.exe eller scureapp.exe
Det kan du finde i start/søg/alle filer og mapper, men det bør ligge ca her:
C:\Program Files\Softex\OmniPass\Omniserv.exe
C:\Programmer\Softex\OmniPass\Omniserv.exe
C:\Program Files\Softex\OmniPass\scureapp.exe

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 29-10-07 23:12

nå, nu virker det igen... det eneste der virkede var at lave en systemgendannelse..

tak for hjælpen alle sammen!!

Godkendelse af svar
Fra : malarico

Dato : 29-10-07 23:13

Tak for svaret pallebhansen.