/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Overspil musik
Fra : hannibals
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 29-10-07 12:50

Hvordan kan Jeg overspille musik fra dr.netradio til iTunes
H.Hannibal

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-07 12:55

Det kan du ikke, sådan uden videre, men du kan optage lyden med en lydoptager og gemme for eksempel i en ITunes mappe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-07 13:10

Vil du forsøge, så er her lidt at vælge imellem: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydoptagere nogle gratis andre skal du betale for, den her har jeg prøvet og den er slet ikke så ringe, prisen taget i betragtning: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=36736&program=Audio%20Recorder%20for%20Free

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-10-07 14:06

Husk nu lige på: Du må gerne optage fra DR netradio til eget brug.
Du må under ingen omstændigheder vidregive det til andre.
Så husk lige på at det du har optaget, må du ikke give vidre til andre, uanset hvor meget de græder, hyler og skriger, truger dig med alverdens ulykker. ( det kan være svært).
Hvis du lader andre få en kopi, er det dig der er idioten, og "hænger" på regningen, hvis det kommer til en retsag.

Blot en oplysning.

MVH

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-07 20:24

Der har været forskellige smarte måder til at gemme DR radio digitalt. Men så snart de var beskrevet på et debatside, lavede dr kort efter systemet om. Sådan gik det frem og tilbage over en tid, til vi nu er i den situation, at kun de meget skrappe til datatransmission, kan måske finde ud af det. Men de fortæller det ikke til nogen.

Men du kan gøre noget som er næsten lige så godt. Det giver rimelige resultatet, hvis man har et godt lydkort.
Man bruger et af de mange lydoptageprogrammer beregnet til en ekstern lydkilde , som f.eks en grammofon. så vælger man i stedet lydindgang fra lydkortets strereomixudgang, og afspiller dr på normal måde.

På den måde laver lydkortet først datastrømmen til lyd, som derefter digitaliseres til data. Ret tumbet, men det virker altid med et nogenlunde rimeligt resultat. Måske ikke godt nok til den sublime klassiske musik,