/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Asus pc - kan ikke starte den?
Fra : Anjaaa
Vist : 542 gange
20 point
Dato : 29-10-07 11:04

Hej.
jeg har et problem med min computer.
jeg har lige fået en ny hardisk til den, da den stod af. den har kørt fint de sidste to måneder.
lige indtil igår. jeg ville tænde den, da jeg gør det, skriver den "Windows xp pre installation enviroment" . det står der i cirka 2 minutter, hvor efter der kommer et billede frem af et bjerg og en måne ??? Den fortsætter med at gøre det om og om igen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-10-07 11:18

Det kan være at den prøver at installerer et fra en
lokal server,det benyttes af pc producenter når de installerer styresystemet på flerer cp'er af gangen>

http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=22&S_Menu=29

Lyder mystiskt,har du en cd i dit drev?.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-10-07 11:19

pc'er på en gang

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-10-07 11:21
Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 29-10-07 13:55

jeg har ingen cd i mit drev ..

Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 29-10-07 13:56

Hvad skal jeg så gøre ved det :) ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-10-07 15:59

Det kan være noget det er inkodet i bios(install fra lokal server,som ikke eksisterer hos dig men hos producenten),prøv at gå ind i bios og se om din nr 0 Hardisk et sat som first/første boot device,er den ikke det så prøv at sætte den til
at boote på din HDD 0.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-10-07 16:00

der

Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 03-11-07 11:38

der er et nyt problem. jeg tog computeren med over til en ven, jeg tændte den og det samme med det enviroment skete. Så ville vi slukke den og tænde igen. - Nu kan jeg overhoverdet ikke tænde den????