/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
problem med stifinder i Vista.
Fra : Desmersnaps
Vist : 851 gange
200 point
Dato : 28-10-07 22:37

Hej folkens
Jeg har lige fået en bærbar med Vista præ-installeret. I dag kom der en meddelelse frem om at der var et broblem med stifinder, og at det(stifinder) derfor lukkes ned, og Vista leder efter en løsning. Og så kommer jeg ikke videre. Meddelelsen kommer hver gang jeg starter computeren, og jeg kan ikke komme videre. Jeg kan dog godt få kontakt til stifinder, og derigennem har jeg lukket explorer.exe, hvilket får boksen om problemet med stifinder til at forsvinde. Det hjælper mig dog ikke vildt meget da det også fjerner alle ikoner samt menulinjen....
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh Kasper

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 28-10-07 23:23

Hej prøv dette:

En af de ting jeg er støt meget på i den sidste tid,er at stifinder holder op med at virke for folk.

Som oftest er de Vista´s index service der får noget galt i halsen,og du skal derfor rebuilde dens index igen.

Det gør du ved at gå i Control Panel\System and Maintenance\Index options,og gå i avanceret og trykke rebuild.Bemærk det kan tage lidt tid,men så skulle stifinder virke igen

Jeg har dette fra et link på Kandu.

Det hjalp mig.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 29-10-07 08:06

Windows update løser også problemet for nogen

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 30-10-07 18:46

hej
Jeg har selv samme problem med stifinder og når kontrolpanelet åbnes kommer meddelsen om at stifinder ikke virker .
Jeg kan dog komme ind i stifinder via start menuen.
Endvidere kan jeg ikke lave systemgendanelse selvom der er flere datoer der kan bruges.

Håber at der er nogle som også har et svar på dette ellers følger jeg med her i indlægget
Niss

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 30-10-07 19:57

Hej igen
Jeg fandt en side der beskrev problemet og hvor det anbefales af afinstallere nero 8 , dette løste mit problem med stifinder og kontrolpanelet.
Vedkommende kørte istedet nero 7,9 som ikke skabte problemer. håber det også kan hjælpe andre..

MVH
Niss

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 30-10-07 23:11

Der var desværre ingen af de nævnte løsninger der løste problemet, så jeg endte med at lave en ny installation. Men tak for svaret til alle