/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
krumtapen
Fra : wolfhead
Vist : 406 gange
70 point
Dato : 07-02-03 12:53

hjælp har en cpi hussar 30km/t køret godt indtil for en uge siden så kunne den ikke state og når jeg fik gang i den køret den af lort til ind til den var varm men den kun godt finde på at gå ude så igår kunne jeg ikke bruge kickstarter så jeg trode at det var stemmpel som hade sat sig men det var ikke det for jeg tog cylinder og der var små metal stykker i olien
hvad kan det være?????

Kommentar
Fra : asco

Dato : 10-02-03 15:43

det kan godt være din krumtap, men jeg ville tro at det var dit stemphel der er gået i stykker! så prøv at tage hele cylindere af og tjek det først og hvis det er ok! så kan du kigge ind til krumtaben i mens du har cylinderen af!

hilsen asco

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 15-02-03 16:09

Øhhh.... har haft samme problem efter 1000km hvor jeg ikke kunne starte den og når den endelig startede kørte den ujævt... og det fattede jeg ikke men jeg skiftede tændrøret selvom det næsten var nyt... og den var slidt op fordi jeg brugte el-start i -10 graders frost...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 15-02-03 16:11

Plus at jeg kom til at ødelæge tandhjulet inde bag men kickstarte og så sad den bare fast...

Accepteret svar
Fra : thehandymann

Modtaget 70 point
Dato : 17-02-03 17:21

Hej wolfhead !

Har du tjekket dit "nåleleje" er der bare en af de små ruller der er "smuttet" er den gal eller dine låseringe ved dit stempel.
Er der en af de ting der gået for du problemer med metal i olien og at den ikke vil starte, i værste fald "smadrer du krumtappen og det er en dyr affære, jeg har skiftet nogle stykker og det løb op i ca. 2500,- hver gang.
Er det en af de to ting skal du få tømt dit krumtaphus for olie og renset meget omhyggeligt, det er nok bedst at få en mekaniker til at gøre det, men det er trods alt billigere end en ny krumtap.
hilsen ivan

Godkendelse af svar
Fra : wolfhead

Dato : 19-02-03 11:27

Tak for svaret thehandymann.har sat lorte ned til mekaniker så må han slås med den:)