/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Historier/ Jæger latin.
Fra : bb1
Vist : 3302 gange
200 point
Dato : 28-10-07 19:54

Jeg er i gang med en ny bog. Vil du være med? Har du en god jagthistorie eller kender du jagtudtryk ud over de almindelige?

Kort kan du skrive her, så også deltagerne på KanDu får noget ud af det. De lidt længere bidrag kan du sende til mig via min hjemmeside www.bb-jagt.dk

Jeg giver en jagtdag i det skønne Søhøjland incl. Forplejning til den der bidrager mest, selvfølgelig udover poingene.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 19:59

Håber du finder det du skal bruge - her er en jæger-vits
Citat
Det var den københavnske grosser der var på jagt i Vestjylland, han skød 54 ænder på 1 dag og det var mange. Da de skulle have snaps og gule ærter, hos sognefogeden bagefter, sad københavneren og ventede på at der var en eller anden dum jyde som ville spørge til hvordan han kunne være såååå dygtig til jagt, nu når han boede inde midt i københavn. Men ingen spurgte!
Året efter skulle det være løgn, så han gik ud og købte en hund der kunne gå på vandet og tog på jagt. Han skød 53 ænder og hunden hentede dem alle ude på søen og DEN GIK PÅ VANDET, fik kun lige poterne våde.
Hos sognefogeden (gule ærter igen!) ventede han spændt. Dette kunne jyderne da ikke lade være med at kommentere.
ENDELIG !! spurgte Kræn Pæsen: "Hvá er det dig, der har en hund der æ ka' svømme ?"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 20:05

og..... der er andre med samme idé
- http://www.kennelchaser.dk/engelske.htm
- http://www.dls-jagt.dk/jagt/jagtsproget/jagtsproget.html
men igen... held og lykke med siden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-10-07 07:21

Tak for forsøget Clan fortsæt endelig selvom jeg kendte historien, så er den som jeg skrev sjov for andre. At D.L.S. profilere sig lidt, har de lært af mig. Jeg var for nogle år siden medredaktør af deres klubblad.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-11-07 09:36

Og så var der de 2 direktører der var på elgjagt i Sverige---3 dage uden skyggen af elg--så opgav de. På vej ned til bilen, ser de bondens hest stå i et buskads, og efter lidt parlementeren bliver de enige om at skyde hesten, betale bonden--så havde turen da ikke været helt forgæves.
12.000 kr siger bonden, de betaler og drager af. Bonden klør sig lidt i nakken, går ind i stalden og opdager at hesten står og gumler hø i sig---mystiskt--traver op i marken og finder en død elgko i buskadset.

Ps. læste den for år tilbage, den skulle oven i købet være sand.

Hvad er det for jagtudtryk du er ude efter?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-07 10:39

Måske ikke helt stueren... men det vil jeg overlade til dig at sensurere
Citat
En mand kommer ind i en våbenhandel for at købe et kikkertsigte.

Våbenhandleren viser ham et, men manden er ikke helt tilfreds.

Så tager våbenhandleren et kikkertsigte ned fra væggen og siger:
"Dette er mit fineste og dyreste kikkertsigte. Prøv en gang at kigge ud af vinduet med det. Det hus du kan se langt derovre er mit, og du kan se lige ind i stuen med det her kikkertsigte."

Manden prøver kikkertsigtet, og ganske rigtigt kan han se lige ind I våbenhandlerens stue.

"Du-eh", siger han til våbenhandleren, "der løber en nøgen kvinde og en nøgen mand rundt i din stue."

Våbenhandleren flår kikkertsigtet fra manden og bliver så helt bleg, snurrer rundt og tager et gevær ned fra væggen sætter kikkertsigtet på og lader det med 2 patroner.

Så vender han sig mod manden og rækker ham geværet. "Det er min kone der bedrager mig med min bedste ven. Dette er mit fineste gevær og mit fineste kikkertsigte. Geværet og kikkertsigtet er dit, hvis du kan sætter den ene patron I hovedet på min kone, og den anden patron lige i nosserne på min ven".

Manden accepterer, tager meget omhyggeligt sigte og siger så:
"Du, jeg tror godt jeg kan nøjes med een patron".