/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Briller dugger
Fra : egoland
Vist : 3311 gange
100 point
Dato : 28-10-07 16:54

Er der nogen af jer kloge hoveder, der har en fidus mod briller der dugger i hjelmen, nu hvor det er blevet koldt vejr?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 16:56
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 16:57
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 16:58

NB: Ang. sulfo... så køber jeg ved Matas, men se også
http://da.wikipedia.org/wiki/Sulfo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 16:59

"Spyt" lidt på dem inden du tager dem på

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 17:01

refi... dutter ikke på længere sigt - har prøvet "dykker-trickket"

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 17:01

Citat
"Spyt" lidt på dem inden du tager dem på

Man skal DA også kunne se_ bagefter.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 17:02

Smør dem med en eller andenfrugt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 17:03

Briller med banansmag

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-10-07 17:04

Anti-dug fra div. Thansen lignende butikker.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-10-07 17:05

Ohhhh... er det dine egne briller???? Spørg evt. hos optikeren.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 17:06

Ja jeg vil da også sige, at spyt er lettere at se igennem, frem for bananmos
Men hvorom alt er... så fungere sulfo (et par dråber i ½ l. vand) ganske fint... og lidt mere "lækkert" end spyt og frugtsaft

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 17:09

Citat
Briller med banansmag

OK appelsin/ citron, æble
Gælder også VISIRET på hjelmen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 17:12
Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-10-07 18:38

Der var godt nok mange forslag!!!
Den med frugten kender jeg godt fra forruden på bilen: Ruden bliver ren, grundet syre-indholdet, og dug-partiklerne (hvis man kan kalde dem det-) har sværere ved at sætte sig fast. Men egentlig forhindre det kan det ikke, så vidt jeg ved.
Den med sæben kænder jeg også, bruger den selv på visiret, men det gør at det hele bliver noget tåget, og alt lys bliver til store stjerner!
Den med spyttet bruger jeg også jævnligt: Udmærket brillepudsemiddel, men ikke brugbar mht dug, er min erfaring.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 18:43

Ja så må Nano jo stå prøven... eller et af de andre produkter foreslået
http://nanoteknologi.info/nano-antidug-produkter-32.html?osCsid=cfb4da58ebcb52c10863e3cf3de41609

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 18:45

NB: Husk at "sæbe" ikke længere indeholder sulfo... så det er sikkert derfor, du ikke kan få det til at fungere + fedter hele visiret til... husk at jeg sagde "sulfo" - syntes selv det fungere fint
http://da.wikipedia.org/wiki/Sulfo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 18:48

I dag fremstilles alt den den der har alt...

Så mon ikke der også kan købes nogen med indlagte varmetråde

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-10-07 19:06

Thansen har også noget såkaldt antidug - nogen der erfaring med det???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-07 19:15

Ikke her... men skal man tro teksten, ja så er det godt nok
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1370569070&n=-1676669402&pn=-1673703771

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 19:21

Jeg har brugt opvaskemiddel ufortyndet, direkte fra flasken, men brug ikke mere end en dråbe, og efterpolere. -Det kan godt holde sig en uges tid. Men alene at hjelmen ligger inde, og er tempereret gør en forskel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 19:30

Kontaktlinser - de har indbygget vinduesvisker

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-10-07 20:04

Det der nano-noget, det koster jo en mindre formue, og der er ikke nogen her, der skriver at de selv har prøvet det, så vidt jeg lige kan gennemskue. Det jeg leder efter, er en billig, lige til at gå til løsning, som andre kan sige god for. Og det er ikke visiret, der er problemet - det er brillerne!!! Og har prøvet kontaktlinser - det dur mine øjne ikke til. Måske en laser-opration - men det er nu at gå lige rigeligt vidt nok!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 20:15

En tur til din brillemand....

De kender da sikkert produkter der med garanti løser problemet.....

Accepteret svar
Fra : metteto

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-07 21:06

Nano dur!!! Og ja det koster spidsen, men det er vel billigere end selvrisikoen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-10-07 00:21

Dette råd fra stilkene:

Citat
Jeg har brugt [B]opvaskemiddel ufortyndet[/B], direkte fra flasken, men brug [B]ikke mere end én dråbe[/B], og [B]efterpolere[/B]. -Det kan godt holde sig en uges tid. Men alene at hjelmen ligger inde, og er tempereret gør en forskel.

er 100% sikkert, fik det allerede som værnepligtig til gasmasken, der holdt det dog kun én dag.

Vi havde tre bomuldsklude i gasmasketasken. 2 tørre og 1 gennemblødt med sulfo og vejledningen lød:

Skyl glassene grundigt og tør dem.
Gnid dem med sulfokluden
Polér dem grundigt med den tørre klud.

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 31-10-07 19:35

Tak for svaret metteto.
Har ikke prøvet endnu, men vel et forsøg værd! Alle de andre råd kendte jeg i forvejen, så dette må blive det nye forsøg!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-10-07 19:52

Citat
Nano dur!!!

Nej det havde vi jo slet ikke foreslået... vel
Håber du husker brillerne
Nå alt om alt... bare du ikke dugger dig til en ulykke, så er alt jo godt
Fortsat god aften

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-10-07 20:34

, -CLAN. Ja, det er som at spille i LOTTO. Men det er heller ikke første gang.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-10-07 20:45

Bare rolig... jeg overlever skam nok, men ville da lige påminde om, at Nano teknologien var nævnt... op til flere gange - måske egoland har slået sig på "flasken"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-10-07 20:46

NB: Måske det er mere end brillerne, der dugger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-10-07 20:48

Fin historik
Spørgsmål:
- Ubesvarede 2
- Besvarede 30
- Annullerede 33
- Slettede 0

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-10-07 21:41

"egoland" er måske et rammende navn.

Kommentar
Fra : Kawa650

Dato : 09-09-08 18:41

Dugger glasset ( brillerne ) eller spejlet på badeværelset måske indersiden af viseret på hjælmen.
Brug opvaskemiddel, mærket er det lige meget med, blot det er flydene og uden slibemiddel i. Rengør overfladen til den er ren og tør. Smør et tyndt lag opvaskemiddel på overfladen og lad det tøre helt. Når det er tørt poleres let med en blød klud til overfladen er klar igen. Sagen er klaret og selv i et dampbad vil det virke.
Jeg bruger det ofte på mine briller, og indersined af visiret på min hjælm.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-09-08 19:01

Hvordan går det så, har du fået løst dit problem ?
Ellers ville jeg da foreslå at åbne for ventilationen i hjelmen.