/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan fjerner man bagrunden
Fra : ppk
Vist : 533 gange
300 point
Dato : 28-10-07 15:51

Hej

Har taget nogle billeder af nogle biler, hvor jeg gerne vil fjerne bagrunden!

Bagrunden er nogle bygninger, og nu kunne jeg tænke mig at fjerne dette og liægge en anden bagrund på.

Er der nogen der kender et godt program til det ???????

PPK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-10-07 16:03

Der er så mange graifkprogrammer, der hver især har nogle gode og mindre gode funktioner.
Det perfekte program findes ikke, i hvertfald ikke til en pris som almindelige brugere kan komme i nærheden af.
Men prøv med en program som kan markere en bestemt farve og så ændre den til en anden.
I almindelige tilgængelige programmer, vil der altid være lidt arbejde som du selv skal gøre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 16:06

Prøv dette.
GRATIS
http://park18.wakwak.com/~pixia/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 16:18

Selv Paint kan klare det - men det er et "helvedes" arbejde i paint

Næsten ALLE billedbehandlingsprogrammer kan klare det....

Brug "lassoværktøjet".....

Hvor godt det enkelte program så gør det er forskelligt fra billede til billede....

Det PERFEKTE findes IKKE...

Det er manuelt arbejde....

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 310 point
Dato : 28-10-07 16:41

Anbefaler altid Gimp - det er super og minder meget om photoshop.

www.gimp.org

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-07 17:19

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=353&side=

photo filtre - lille nemt program med dansk sprogfil hvis man ønsker det - kan meget mere end man tror.

Brug værktøjet lasso til at markere det der skal skæres væk - og klip - eller for den sagt skyld det er skal bruges og lav derefter en kopi og indsæt som ny på den baggrund du ønsker

Kommentar
Fra : Hyperspawn

Dato : 28-10-07 21:28

Jeg ville anbefale Photoshop pga. programmets muligheder. Dog er programmet forholdsvist dyrt hvis det kun er til denne "opgave".

Paint er også udemærket, jeg laver faktisk selv en del i Paint, men det er for folk med masser af tid og en stor portion tålmodighed!

GIMP kan også anbefales da det er nogenlunde effektivt og gratis, dog kan jeg ikke kommentere hvordan det kører på Windows XP eller Vista.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-11-07 04:33

Som der står skrevet af[I] severino[/I]
Gad vide om den virkede ??

Denne ALTSÅ =bred og undertrykt ? [/I][/U]
Har selb brugt og bruger det stadig PIXIA, men
et ULTIMATE program til DET, finder du ALDRIG

Citat
Har taget nogle billeder

10 eller 20,000 stor forskel ?
lige som et program skal bruges TIL______
SÅ kan man GODT tillade sig at bruge GRATIS
PIXIA:: da man kan ZOOME ind på alle detaljer
oh CUTTE/ slette dett meste, programmet kan + SÅ HUT jeg
kan tænke ZOOME +/- 1200 % sikkert IKKE mere
så dår jeg TÆSK
Men hvilke programmer går du gratis der kan DET
+ ALT det andet...

GODT

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-11-07 04:36

Kom DA ikke at sig___ ar det var dig, der havde taget et
billede af en MERSEDES og gerne ville have en PORCHE n ud.

Sikkert en anden side___

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 04-11-07 12:04

Tak for svaret jomfruane.

Har nu prøvet lidt forskellige programmer!

Men dette er både gratsi og på dansk, samt let at bruge.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-11-07 17:50

Ja jeg mener også det er det rette at anbefale - gør det ofte!