/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2003 send virker ikke
Fra : acilia
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 28-10-07 13:39

Igår blev der surfet på min computer og den fik sig en virus. Den (tror jeg nok) at mit antivirus program har ordnet. Jeg kørte ihvertfald en virusscan - fandt filen og deletede den. MEN i det øjeblik, hvor virus'en opstod lukkede min outlook send/modtag funktion op og kom med en fejlmeddelelse.

Nu har jeg så forsøgt at genindstallere min konto (pop3 og alt det der). Jeg kan godt modtage mails men den vil ikke sende. Når jeg trykker på send/modtag så sker der ingenting og jeg har 3 meddelelser i udbakken.

Da jeg genindstallerede min konto sendte outlook mig den der automatiske test besked om at alt var fint. Jeg kørte også "test kontoindstillinger" og der så det også fint ud.

Hvad gør jeg nu?? Nogen der kan guide mig?

Acilia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 13:55

Tja...

Hvis det "kun" er "send" - så er din smtp sikkert ikke rigtig.....

Så du må op med nogle flere op lysninger såsom..

Netudbyder
Mailoudbyder
Netinstillinger osv....

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 14:04

Mailudbyder TDC
Netudbyder TDC
Netindstillinger? hvad skal du vide?
Mailserver står sådan: Server til indg. post pop3.mail.dk
Server til udg. post asmtp.mail.dk
Jeg tjekkede på TDCs hjemmeside og gik ud fra deres guide til indstillinger (det var godtnok outlook express - men det er jo næsten den samme opsætning som i outlook 2003)

Det er også ligesom om den ikke længere automatisk sender og modtager (jeg har indstillet til send/modtag hvert minut). Nu skal jeg manuelt trykke på send/modtag før den gør noget. Og den kommer ikke med nogle fejlmeddelelser.

Når jeg manuelt trykker send/modtag så skriver den:
pop3.mail.dk sender.... udført
pop3.mail.dk modtager....udført

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 14:18

HVERT MINUT

Du må være glsd for post

Det er ALT for tit....

Den når jo ikke at blive færdig før den skal igang igen..... (så det kunne være årsagen)

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 14:21

Jamen sådan har den såmen altid stået.. Så det kan ihvertfald ikke være det..
Jeg tænker om det er forkert at der står
pop3.mail.dk modtager....udført
Skal der stå det der asmtp.mail istedet?

Men ihvertfald er det rigtigt at den nu ikke længere gør det automatisk.. har lige tjekket.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-07 14:27

Kommer jo an på hvad det er for et felt du snakker om....

pop3 adressen er den der hører til din mail....

SMTP er den der hører til din netudbyder (uanset hvilken mailudbyder du har)

Citat
Oplysninger du skal indtaste
Indgående server/
POP-server/POP3-server pop3.mail.dk
Udgående server/
SMTP-server asmtp.mail.dk
Kontonavn/Login name/
Username Dit 12-cifrede kundenummer som du finder i din abonnementsaftale og øverst på alle fakturaer.
Adgangskode/Password Er som regel den adgangskode, du selv angav under onlineregistreringen af dit internetabonnement. Du kan dog senere have angivet en særlig adgangskode til din mailboks via webmail.

Citat
For at hindre misbrug af din mailkonto til spredning af spam og computervirusser, skal der aktiveres godkendelse på serveren til udgående post. Godkendelsen sker via samme brugernavn og password som til den indgående postserver

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 14:30

Det er lige netop det som jeg har fulgt. MEN det sidste citat med aktivering af godkendelse af server til udgående post... hmm hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 14:32

Det har jeg lige tjekket også kan jeg se og der har jeg (iflg. guiden) valgt at den skal bruge samme server som til indgående post.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 14:47

Under internet indstillinger avanceret står der under serverens portnumre 110 for indgående og 25 for udgående. Kan det være noget dér mon?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 14:50

Funktioner
Indstillinger
Faneblad "Konfiguration ef e-mail
Tryk "E-mail konto"
Hak ved "Få vist eller rediger eksisterende emailkonto"
Tryk næste
Marker kontoen
Tryk på rediger
Tryk i næste vindue "flere indstillinger"
Faneblad "server til udgående post"
Hak ved "server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse
Prik i "brug samme indstillinger..... "

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 14:54

Citat
under serverens portnumre 110 for indgående og 25 for udgående

Skal du IKKE pille ved - den er god nok....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-10-07 15:29

Du kan få TDC sin netsuport til at løse mailproblemer for dig.Det er bare at downloade programmet.
alimak

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 16:30

Jeg tør næsten ikke sige det, - hvad med "systemgendannelse".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 16:37

Gendannelsespunkter er FORHÅBENTLIG slettet efter en virusoprydning....

Ellers er den da ikke meget værd

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 17:06

hmm nu tror jeg det virker igen - forsøgte at fjerne alt hvad der var blevet downloaded igår af mystiske ting og sager. Rebootede - nu ser det ud til at jeg er reddet for denne gang..
Hvad der var galt??? aner det ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 17:11

Mon ikke lige du skulle gå en tur ind og besøge www.malwarecheck.dk

Hvis du bare har siddet og slettet filer er den IKKE ren....

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 17:21

åh, gid man dog var lidt pc-klogere.. jeg forsøger lige at gå ind på dit link..
Ellers er det vist TDC support imorgen..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 17:30

Det er stl_s´s hjemmeside - så du er godt hjulpet der....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 18:52

Nu bruger jeg ikke Outlook men Outlook Express, indstillinger er de samme og du har skrevet rigtig, server til indgående post: pop3.mail.dk og server til udgående post: asmtp.mail.dk fuldstændig korrekt som du har skrevet, i Outlook Express er der i vinduet hvor man skriver disse server oplysninger, et sted hvor der skal markering i Min server kræver godkendelse, der SKAL være markering der, som konto navn og adgangskode skal du bruge dem du fik fra TDC da du blev kunde, brugernavn er 8 tal og adgangskode er en række bogstaver, hvis alt dette er som du har skrevet, så slet konto og opret en ny, med de samme rigtige oplysninger, somme tider er det, det der skal til

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-10-07 19:10

Kære o.v.n.
Ja det er lige nøjagtig som du har beskrevet - og jeg gjorde også det at jeg slettede min konto og oprettede på ny. Nu virker det faktisk nogenlunde MEN i de filer jeg har siddet og slettet som jeg nok ikke skulle have pillet ved (dumkopft) har jeg slettet eet eller andet så maskinen nu spørger efter installations cd'en til outlook hver gang jeg modtager post. Den cd har jeg ikke her - men henter den hos mine forældre imorgen.
Dog når jeg trykker på annuller et par gange så modtager den godtnok posten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 19:47

Ovenpå den der virus, vil det som allerede anbefalet være en god ide at få folkene fra Malwarecheck til at se din computer igennem: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 hvis ikke du er medlem kan du blive det gratis, eller læg loggen her, det er sikkert de samme folk som ser den, da både stl_s og arlet færdes her i forummet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 19:52

Bemærkede du indlægget her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=111665#1254509 prøv den, den er faktisk meget god, hent den her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6430

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 29-10-07 06:48

Jeg havde nøjagtig det samme problem for nogen tid siden. Pludselig ville Outlook ikke sende. Jeg ringede til TDC-support, og efter lang tids snak sagde han, at jeg skulle skrive et a foran smtp.mail.dk - og vupti så virkede det igen. Hvorfor det a skulle stå der, kunne han ikke svare på.
Om det virker på din, ved jeg ikke - jeg har kun Office 2000, men det var måske værd at prøve.
Altså asmtp.mail.dk

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 10-12-07 17:35

Tak for svaret refi. - Bedre sent end aldrig med mine acceptér svar..
kh
Acilia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 17:43

Selv tak....