/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny billig computer
Fra : o.v.n.
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 28-10-07 12:49

Prøv lige at klikke på linket, og kom med jeres mening: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=340727&view=detailed
Den gamle kører på det sidste tror jeg og så vil gerne købe en ny, den skal kunne bruges til lyd og billed redigering, ingen spil overhovedet og det er ret vigtig at der er Windows XP da noget af min gamle hardware aldrig vil kunne komme til at virke med Vista, hvad betyder det at lokalisering er norsk ? Der kan vel tilsluttes et ganske almindelig dansk tastatur eller og programmer med dansk sprog kan vel godt installeres ? Norsk er meget nem at forstå (på skrift) så hvis det er selve Windows der er norsk, ser jeg det ikke som et problem, men kom indenfor og forklar mig lidt mere, også om mine små krav kan opfyldes af en anden (billigere) computer og så købe en ny uden OS ?
Og endelig, hvis jeg skrotter den gamle, kan jeg så installere min oem Windows XP pro til en ny computer og få den aktiveret/registreret
Hvis jeg får forståelige svar på alle punkter, kan godt finde på at forhøje point

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 12:50

Det blev lidt rodet, men jeg håber i forstår meningen i spørgsmålet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 12:53

GLEM alt om styresystemer...

JA din "gamle" OEM kan godt køre på en ny maskine (men skal muligvis registreres påny)

Du får IKKE en norst win til at snakke dansk...

Tastatur derimod er IKKE noget problem...

Programmer (de fleste) har EGNE sprogmoduler....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 12:56

Så syntes du om den er det bare at købe - resten er småproblemer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 12:58

Hov - det er jo ikke en OEM - så er det SLET IKKE noget problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 12:59

Citat
GLEM alt om styresystemer...
forklaring ???? Men jeg er allerede blevet lidt klogere altså, jeg kan købe en computer uden OS og installere min XP, og få den aktiveret, når jeg har skrottet den gamle som nu kører med den

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 12:59

Citat
Du får IKKE en norst win til at snakke dansk...

Meget nemt og hurtigt - endda.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 13:00

Jow min danske XP er en oem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 13:06

Citat
forklaring ????

Mente bare at når du ALLEREDE har et styresystem er det ikke det du behøver tage hensyn til - heller ikke selvom det er et OEM...

Disken

Selvom du installerer dansk sprogpakke i et norsk system - vil du med sikkerhed få sprogproblemer

Så derfor....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 13:07

Prøv at kontakte omtalte salgsfirma inden købet. Og få besvaret alle dine spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-07 13:09

Hej o.v.n.

Citat
Lokalisering Norsk / Norge

denne oplysning findes umiddelbart kun på den danske side, den findes ikke på "no eller se" siden.
Så umiddelbart kan det ikke have nogen betydning!

mvh Ivan

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 13:12

Citat
Selvom du installerer dansk sprogpakke i et norsk system - vil du med sikkerhed få sprogproblemer

Øhh hvilke.
Alt bliver omskrevet til DK
Opdateringer er heller ingen problem.
Alle Xterne programmer indretter sig automatisk.

Bruger selv en UK - Xp pro, med DK sprogpakke.
Og er ikke rent ind i problemer.

Men det kan JO være en Norsk er værre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 13:14

Det kan så meget vel blive en ny computer uden Windows tror i slet ikke der bliver problemer med aktivering ?
Når jeg redigerer lyd, hvad skal så have masser af, ud over et godt lydkort ? Er det en hurtig og kraftig CPU - masser af RAM eller begge dele ?
Ja jeg spørger meget, men i får ikke point uden at yde en indsats

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 13:21

Det er en Dansk hjemmeside, at varerne kommer fra Norge
er VEL IKKE enbetydende med at XP er på NORSK:::

Syntes det er en rimeligt pris for den.
Rimeligt RAM og GRAFIKKORT + hastighed.

Du endda Google Toolbar med i købet...

Og din GAMLE XP??? kan den NU OGSÅ KØRE PÅ EN 64 BITS PC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 13:21

Ram er ikke det store problem til lydfiler.....

Det er billed/video filer/programmer der "stjæler"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 13:23

Og nej

Du får IKKE problemer med en OEM - du vil sikkert under installation blive spurgt om det er fordi du har skiftet komputer - og skal muligvis registrere påny....

Problemerne kommer først hvis du bruger den på 2 maskiner og vil opdatere....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 13:30

Hov der var så noget jeg slet ikke havde bemærket 64 bit nej det kan min gamle XP ikke klare, jeg synes godt om både ydelse og pris på den maskine, har i noget negativ så kom med det

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 13:33

Citat
har i noget negativ så kom med det

Farven.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-07 13:36

En fin pc efter min mening. Men hvad med lige at smide det dobbelte ram i når nu du vil redigere grafik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 13:36

Ejjjjjj

Gør det nu ikke til et problem....

Selvfølgelig kan den køre med din XP.....

Den er sågar med XP i forvejen.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 13:36

Hvis du ikke bygger selv, er prisen rimelig.
Har dog set billigere andre steder.
Men kan ikke LIDE Design og farve.
Men skal den BARE stå under bordet, ser
man den jo heller ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-07 13:39

Negativt Den er for "billig"

Nej den er fin, op med muldvarpen og bestil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 13:49

Men hæng dig nu ikke for meget i "billedet"....

F. eks. er skærmen IKKE inkluderet....

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 13:57

Tak for svaret IBM760. jeg finder muldvarpen frem, som Fijala siger der bliver ikke nogen direkte point forhøjelse, men i andre som kom med god hjælp, prøv at se under Seneste nye indlæg, jeg fik jo en pose point fra Kandu og de deles ud nu
Forsat god søndag

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-07 14:11

Tak o.v.n.

håber du bliver tilfreds med PC'en.

Fortsat god weekend.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-10-07 14:19

Citat
Du endda Google Toolbar med i købet...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-10-07 14:20

Hvis/når Du får den hjem så brug ikke for meget tid på at lede efter skærmkortet..........det sidder nemlig i bundkortet, lidt af en sjældenhed i et tower.
Det undrer dog ikke idet det er en decideret kontormaskine, hvilket ses af at Lotus Notes medfølger.

Der kan dog indsættes et 1x eller 16x PCI Ekspress, men det integrerede er på 256 mb og ikke shared hvilket er et plus.