/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Driftsomkostninger pr kørt km
Fra : viskinge
Vist : 3723 gange
100 point
Dato : 28-10-07 07:44

Jeg så, for et par år siden på nettet, en oversigt over hvad forskellige biler, kostede pr. kørt km.
hvor alt var medregnet. Forsikring, værditab, ejerafgift, brænstofudgifter, serviceudgifter osv.

Jeg kan huske at den billigste lå på Ca. Kr. 2,70 pr kørt km, og en Audi 8 lå oppe på over Kr. 33,00 pr. kørt km.

Jeg kan bare ikke huske, hvor det var jeg fandt oversigten henne ?????
Der må også været kommet en ny, da den jo nu er ca, et par år gammel.

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 07:50

FDM har i medlemsbladet dine efterlyste priser. Er du medlem der kan du sikkert finde det på deres side. Du kan begynde her: http://www.fdm.dk/medlem/biler/okonomi/bilbudget/

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-10-07 08:01

Jeg er ikke medlem af FDM, så den side kan jeg ikke komme ind på.
men har du et medllemsnr. jeg kan bruge, kan du ligge det her

Den side jeg efterlyser, var åben for alle.

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 09:02

http://peecee.dk/?id=75154
Prøv om ikke du kan bruge denne.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 09:04

Hvis det er en aktuel bil vi snakker om, har der sommetider været nogen tests hvor brugtvognsværdien også er indregnet, men kan ikke lige finde den.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-07 09:07

Hej viskinge

Har du em mail adresse. Jeg har hentet siderne fra fdm og artiklen fra motor bladet. De ligger i pdf filer.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-10-07 09:16

Stilkene:

Nej det er ikke den. Det var en nøjagtig gennemgang af (næsten) alle biler på det danske marked.
Feks:
Hyundai getz 1,2 både 3 dørs og 5 dørsudgave
Hyundai getz 1,4 både 3 dørs og 5 dørsudgave
Hyundai getz 1,5 både 3 dørs og 5 dørsudgave
Hyundai getz Dielsel

OSV. osv.

Ved nærmere eftertanke, tror jeg at det var en avis, der havde udgivet listen.

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 10:23

Desværre kan jeg ikke finde det som jeg gerne ville. Det som du eftersøger brugte jeg selv da vi købte ny bil i 2001, og har ikke siden brugt det. Jeg har en fornemmelse af at situationen i dag er mere nuanceret, så det måske er blevet mere upålideligt, så derfor bruger man måske nu en anden vejledende. og jeg sender lige en i PDF som du kan hente, den ligner nu den tidligere.
http://peecee.dk/?id=75162

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-10-07 10:42

De 2 pdf filer er sendt til dig viskinge.

Hawaii7

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-10-07 16:24

Det er desværre ikke nogen af de modtagne.

Jeg er ret sikker på at det ikke var FDM. Det kan godt være at de stod bag oversigten, men det var en anden side den lå på.

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 19:05

Jeg tror det er sådanne du efterlyser, jeg har desværre ikke set dem de sidste år. Som sagt brugte jeg dem da vi købte bil i 2001, og denne er fra 2000. Jeg har 9 sider gemt på en diskette, som jeg dengang skannede ind, og hvis det er Hyunday du søger, så er den sikkert på det tidspunkt så ny at den ikke er med. - Og det er fra Motor dengang. Her et eksempel på en af siderne:
http://peecee.dk/?id=75276
Hvis du kan bruge de gamle, må vi jo se hvordan vi får dem formidlet

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-10-07 21:44

Stilkene:

Ja, jeg tror den den jeg snakker om. Nu skriver du at den er fra Motor, men der står da Penge & privatøkonomi i bunden, så mon ikke du husker forkert???
Fandt lige ud af, at jeg har set den på nettet i August-September 2006, så det er da kun godt et års tid siden. Som allerede nævnt, kan jeg huske at den billigste, kostede Ca. Kr. 2,70 pr.km.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-10-07 22:45

Det ser ud til at Penge & Privatøkonomi har den. Man skal dog være abonent på bladet, for at få adgang til den.

Nogen der har et nr????

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 22:58

Jeg kan kun sige at det er fra "Motor", ???

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 19-11-07 07:39

Tak for svaret hawaii7.
Tak til alle der kom med indlæg. Jeg smider også lige 100 Point til stilkene, som
også gjorde meget.

Pointene skal jo fyres af alligevel, de modtager dem ikke i brugsen!!!

MVH