/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opvejning af mondeo
Fra : Holst-Hansen
Vist : 1751 gange
200 point
Dato : 27-10-07 20:39

Hejsa.. Jeg står foran at skulle øbe en ford mondeo st.car 1.8i fra 1998. Der står på reg.attesten at den må køre med 1375kg på krogen m/bremser Jeg har imildlertidig hørt at de kan muligvis kan vejes op til at måtte slaæbe ca.1600 kg m/bremser. Er der nogle der ved hvor man kan finde ud af det her i weekenden.. På forhånd tak (har selvfølgelig trailerkort)

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 27-10-07 20:44

Det skal lige siges den er på hvideplader!!!

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-10-07 21:01

Du skal til syn og medbringe papirr fra Ford på, at opvejningen er med deres velsignelse.
Dernæst skal dit træktøj kunne klare belastningen (Bør fremgå af typepladen )
Så burde det være muligt, at få myndighedens stempel på det.
Tror forresten ikke det har nogen betydning om det er gule eller hvide plader. Proceduren er den samme.
Held med det........

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-10-07 21:04
Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 27-10-07 21:05

takker kender godt proceduren... ville bare gerne lige høre om der evt var andre der havde en mondeo de havde fået vejet op og hvad den kunn evejes op til.. med det rette træk vel og mærket..!!

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 27-10-07 21:09

oki.. har set linket, men har en klar fornemmelse af at den kan vejes op til mere. Kan den ikke det bliver dit svar accepeteret *s*

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-07 22:18

Den skal ikke opvejes men nedveje bilen, eller CV.
Den må godt køre med mere end 1500 kg på krogen, se det første svar her:
http://www.campingfritid.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=59438
Citat:
Hej Helle
Du skal henvende dig til din forhandler som gennem impotøren kan skaffe dig en erklæring på at du kan flytte de kg fra bilens totalvægt om på trækket.
Jeg har lige fået ændret min Ford Mondeo fra at måtte trække 1550kg til 1750 kg det kræver også at bilen fremstilles til syn.
Hilsen Finn

Se også:
http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=88011&submenuid=0&menuid=0&AreaGuid=2287
VH Palle Hansen