/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Vaske tobak
Fra : idaw
Vist : 1153 gange
100 point
Dato : 27-10-07 17:20

Hej!!

Er det en skrøne eller ej at man kan vaske nikotinen ud af tobakken? Hvordan skulle man så gøre?

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 17:39

Ja - det er en skrøne......

Og hvorfor....

Det er IKKE nikotinen der er farlig....

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-07 17:39

Læg det i vand. Pas på, hvis du drikker vandet, dør du!!! Kan bruges til insektgift!!!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-10-07 18:17

Det kan godt være at mange mener nikotinen ikke er det eneste farlige i cigaretten, men det er stadig det der holder dig fast i afhængigheden, desuden er nikotin absolut kke ufarligt, faktisk er det sådan at den eneste grund til at tobaksplanten (og andre planter i natskyggefamilien) indeholder nikotin, er at holde insekter væk, nikotin er en af de mest effektive giftstoffer vi kender, den mængde nikotin du finder i en enkelt cigaret, vil i koncentreret form kunne slå et voksent menneske ihjel.

Så lad være med at tro at nikotin ikke er farligt

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 16-11-07 14:59

Tak for svaret A.C.Rosmon.