/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Gummigulv..
Fra : mothers
Vist : 2609 gange
200 point
Dato : 27-10-07 15:41

Hej derude.

Vi er igang med et større ombygning, og står nu og skal til at vælge gulv til vores store køkken. Vi har set på noget gummigulv af mærket Norament, med runde gummidupper, og det er super flot. Nu er spørgsmålet så, er det nogen der har erfaring med dette gulv, med hensyn til rengøring og hvordan der fungerer i privat hjem..??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-07 15:49

Jeg har kun set det og gået på det et eller andet sted.

Der er jo mange typer.
http://www.nora.com/Products/Design/overview_e.cfm?pfamnr=110

Jeg ville nok vælge noget uden for små fordybninger, som jeg kan forestille mig, vil være svært at renholde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 15:52

Næh...

Men har du gulvvarme du´r det ikke.....

http://www.nora.com/Products/Design/overview_e.cfm?pfamnr=110

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-10-07 15:54

Det nedbrydes såvidt jeg ved for nemt af sol og rengøringsmidler, foruden det normalt er meget dyrt.
Rengøring af et gulv med dupper kræver ret meget omhu.

Personligt ville jeg ikke vælge den type gulv, som også må kaldes et modefenomen - men mest pga rengøringsproblemet.

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 27-10-07 15:58

Det skulle kunne holde til hvad som helst...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 16:03

Det kan det sikkert også i en periode....

Men det er primært lavet fordi det er skridsikkert...

Derfor godt til trapper o. lign.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-10-07 16:05

Det oplyser de ellers selv fra fabrikken.

Men du skal da lægge det gulv hvis du har lyst, jeg er bare stødt på det tidligere i min karriere og det bliver nu altså valgt fra.

http://www.hfb.dk/visitkort/pdf/339-01.pdf

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 27-10-07 16:20

Er du gulvmand/kvinde, eller hvordan oplever du det valgt fra?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-10-07 16:22

Arkitekt og har oplevet flere projekter hvor ideen blev skrinlagt pga ovenstående.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-10-07 16:36

ang http://www.nora.com/Products/Design/overview_e.cfm?pfamnr=110
det kan ikke anbefales har haft det 1,5 så blev det få meget valgte at lægge med flad overflade

du kan få nået 3D gulv hvor det ser ud som der er rundeknupper men overfladen er glat

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 27-10-07 16:55

Hvad blev for meget? og hvor kan man købe/se det 3d gulv du skriver om?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-10-07 08:30

skidtet satte sig hurtigt i kanterne så det skulle vaskes næsten hele tiden
ang. 3d så skal jeg lige have fat i konsulenten

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 28-10-07 08:46

jeg ville ikke vælge et gummigulv

nogle mennesker har /får gummi allergi

jeg ville hvis det skulle være superlækkert
vælge linoleum

det findes i alle regnbuens farver
vaskes med sæbespåner (det tilfører lidt fedtstof)
en sjælden gang i mellem med ajax
det holder næsten evigt

mener at det er lavet af lindolie og kridt

her er nogle eksempler
http://www.forbo.dk/default.aspx?menuid=1823

http://www.google.dk/search?hl=da&q=linoleum&meta=

eneste minus jeg kan få øje på er at det vist er temmeligt dyrt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-07 17:15
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-07 17:16

synes dog at prøverne se bedere ud i virkeligheden