/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Forbindelsen virker ikke
Fra : Udrykkeren
Vist : 330 gange
100 point
Dato : 27-10-07 12:20

Hej med Jer derude!

Jeg har et lille problem som jeg håber at I kan være behjælpelige med.
Jeg har lige lagt en computer ned og nu skal jeg så have den på internettet.
Der er internet "i kablet" men stikker jeg kablet i computeren, sker der ikke noget.
Jeg ved at computeren har været på internettet før, så burde den ikke bare gå på?
I mappen netværksforbindelser er der en forbindelse, det er 1394-forbindelsen men den virker selvfølgelig ikke. Jeg ved at jeg skal bruge en LAN-forbindelse men hvordan får jeg den frem?

Udrykkeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-07 12:31

Citat
Jeg har lige lagt en computer ned og nu skal jeg så have den på internettet.
prøv at rejse den op spøg til side, vi skal have flere oplysninger, hvad er det for en computer ? Hvilken styresystem er der ? Og så videre

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-10-07 12:34

Har til prøvet Tilføj/fjern hardware? Du skal have forbindelse til dens netkort.

Hvis du i Kontrolpanelet, System, Hardware, Enhedshåndtering skal der gerne Under Netværkskort være et Lan kort, ellers prøv at tilføje det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-07 12:36

Du har måske formateret den hvis du har et indbygget netkort, så skal du installere drivere til bundkortet først

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-07 13:09

Nemlig for hvis du ikke har installeret nogle ag enhedsdriverne endnu er der ikke noget der virker. Kig i enhedshåndtering efter gule spørgsmålstegn hvis der er nogen fungerer enheden ikke

Kommentar
Fra : Udrykkeren

Dato : 27-10-07 13:30

System:
Microsoft XP Professionel
Version 2002
Service Pack 1

Det eneste der står i enhedshåndtering er 1394-kortet.
Hvordan installerer jeg de manglene drivere så?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-07 13:45

De ligger jo på en cd der følger med til pcen der hedder noget i retning af Driver cd eller System Utility

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-07 13:51

Har du ikke en cd eller diskette som fulgte med computeren/bundkortet ? Ellers hent Everest her: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html installere den på den "syge" computer, programmet kan fortælle dig meget om computeren, også hvilken bundkort og hvor du henter drivere, dem skal du så hente med en andem computer og bagefter installere på den uvirksomme, og sørg så for at få den opdateret, ikke mindst Service pack 2 lige så snart du kan gå på nettet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-07 13:58

Nemlig.
Og for fremtiden så skal man altid sikre sig før "man lægger en computer ned" at have aLLE DRIVERE TIL DEN FOR SÅ ER DET NOGET LETTERE AT STARTE FORFRA.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-07 13:58

åhh nej de fede fingre har ramt Caps Lock

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-07 17:08

Du skal også lige lægge servicepack 4 ind så den kan håndtere nyere drivere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-07 17:11

Her kan den hentes:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=DC27B8C6-2A5A-4399-AD3D-4A97A25F41D9&displaylang=en
Husk lige at sætte den til Dansk hvis din win er Dansk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-07 17:14

prøv lige at starte op med netkablet sat i comp.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-10-07 17:57

Service Pack 4? - e.c, der står XP Pro...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-07 18:20

så jeg også, men ville ikke bore i det. e.c er jo ikke helt ung længere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-07 19:41

SP4
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=DC27B8C6-2A5A-4399-AD3D-4A97A25F41D9&displaylang=en

Iflg min gamle compaq Amada E500.

Ps. Hvis i ser en gammel compaq når i alligevel roder i containeren - så kan jeg godt bruge en eller to harddisk-rammer med skruer (4 skt)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-07 19:47

det vi mener e.c er at SP4 er til Win 2000.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-07 19:47

øh > Microsoft XP Professionel
Version 2002
Service Pack 1

Nå men der kommer nok snart en sp4 til den.