/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder oven i hinanden til 1
Fra : EiHaBr
Vist : 2572 gange
200 point
Dato : 27-10-07 12:02

Hej
Jeg vil gerne fremstille et billede ud fra flere billedfiler, således at den ene ligger nederst og de andre klippes til og lægges oven i/på således man har en fin stor midte og små billeder rundt om oven i.
Kender nogen hvordan og hvilken program der kan lave dette, kan det forklares kort.
Jeg har bl. a - office 2003 med publisher, Power point, word, og XNwiev

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 12:05

ALLE billedbehandlingsprogrammer kan det....

Det er jo bare copy/paste ind i "grundbilledet".....

Og til slut gemme det som EET billede....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 12:07

Publisher er udmærket til det brug - der er det nemt at scallere billederne.....

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-10-07 12:12

Det lyder nemt jeg prøver senere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-07 13:13

Og for at lægge dem ind oven på hinanden skal du jo til at beskære, gøre noget gennemsigtigt osv. Pas på med det her, det kan man let blive lidt afhængig af når først det begynder at ligne noget

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-10-07 14:37

Ja fijala
Du har ret man skal gøre noget gennemsigtig eller den øverste vilkårlig afklippede billede skal dække hvad den dækker og lægge sig synlig oven over.
Jeg skal sikkert nok beskære nogle billeder, som jeg skal bruge øverst og gemme dem med ny navn, klar til at hente. Eller noget lignende.
Måske skal jeg have fat i et bedre program paint shop pro f.eks.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 14:43

Du skal starte med at behandle billederne (klippe - lave kanter osv.....

Publisher var KUN til at sætte dem sammen - da det er meget nemt at flytte rundt på oblekterne.....

Så et billedbehandlingsprogram slipper du ikke for

Lidt af hvert - også nogle gratis...

http://www.pcworld.dk/download/13

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-10-07 14:49

Okay.
Jeg tror lige min søn må hellere lige lave en lynkursus når han kommer hjem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 14:56

Experimenter

Bare sørg for du arbejder med kopier af billederne....

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 27-10-07 15:17

Jeg har lige lavet det samme som du vil i et program der hedder photo draw. Det er et lille nemt billed behandlingsprogram - og så er det på dansk.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-10-07 15:37

http://www.gimp.org/

Er super godt og minder rigtig meget om Photoshop - lige bortset fra det er gratis

Så kan du også lege videre bagefter og blive mere avanceret hvis du har lyst...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-10-07 15:41

hov stop lige

Citat
Og for at lægge dem ind oven på hinanden skal du jo til at beskære, gøre noget gennemsigtigt osv

Det kommer an på om du vil bruge billederne som de er.
Jeg læser dit spørgsmål somom du har et du vil have stort og rundt om de andre i mindre størrelse.

Det gør du ved at åbne alle billederne, trække de ønskede over på det ene og skalerer dem så de passer. Det kan dårligt være nemmere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 15:45

Det var jo netop det Publisher var perfekt til.....

Meeen det kunne jo være der skulle skæres "gamle kærester" o.lign. fra.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-07 21:24

Dette kunne måske bruges.
Skægt lille program
http://plasq.com/comiclife/gallery/

http://plasq.com/comiclife-win

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-10-07 21:30

Til Gucci 1704

Jeg syntes det lyder rigtig spændende med en lille dansksproget program, hvis den har dem kommandoer jeg søger.
Hvor kan den evt hentes, hvis du ved det vil det være lidt nemmere for mig, jeg har kigget lidt på nettet, men fandt ikke lige det jeg ville endnu.

mvh EH

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-07 22:44
Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 03:11

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-11-07 19:34

Hej igen

Til Gucci, refi, fijala, disken

Gucci, hvad med det program du omtalte er det ikke en betalings program.
Min svigersøn har fundet en program der hedder Jasc paint shop pro, jeg prøver med, min søn har så lært mig at indsætte billeder og beskære og paste, så nu begynder det at virke.
Det er rigtigt Fijala det er spændende, jeg har rigtig mange gode billeder jeg kan lege med.
Og refi ja jeg skal passe på ikke gemme nogle ændringer og kun arbejde med kopier.
I programmet kan jeg åbne alle billeder på en gang og beskære kopiere paste osv.
Jeg får det nok lært med tiden tak til alle.
Jeg har ikke prøvet alle forslag endnu det kommer måske.
mvh Eigil.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 09-11-07 20:07

Jeg vil tro det er et betalingssoftware. Jeg ved det faktisk ikke.
Programet lå i vores pc, da vi overtog den.
Den har i hvert fald fundet et link til den.
Programmet hedder helt nøjagtigt Microsoft Photodraw 2000 v1.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 20:32

Photodraw eksisterer ikke mere - det var en overgang med sammen med office......

Muligt det stadig kan findes.....

Men der er tonsvis af gode (gratis) billedbehandlingsprogrammer til dit forehavende.....

Skal du derimod til at lege endnu mere med dine billeder slipper du nok ikke for et købeprogram - der er trods alt en årsag til at nogle af dem koster penge