/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
EXCEL - VBA - problem
Fra : meiland
Vist : 398 gange
200 point
Dato : 07-02-03 08:01

Hej alle !

Findes der en funktion/formel/rutine som gør, at man kan få indsat "sidst gemt" og "sidste udskrift" i en celle.
Jeg tænker på Words funktioner SAVEDATE og PRINTDATE.

/meiland

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-03-03 10:08

Hej meiland,

Prøv at kigge på http://www.vbaccelerator.com her er oceaner af scripts

Hygge...

Søren

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 08-07-03 12:52

Du tænker på én funktion der er indbygget i excel - ikke programmering i VBA ik´?
Nikolaus

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 08-07-03 15:26

Ikke nødvendigvis indbygget i excel, bare koden til funktionerne er tilgængelige

Meiland

Accepteret svar
Fra : Nikolaus

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-03 18:25

Jeg kender koden til "last saved" --->

'*****Indsætter en ny dato i sidehoved efter arket er blevet gemt (d.d.)*****
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = "Sidst redigeret den " & Date
End Sub

"Sidste udskrift" kender jeg ikke og har ikke været i stand til at finde den nogen steder. Desværre

Håber nogen kan svare på det sidste.

nikolaus

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 25-07-03 08:03

Da der tilsyneladende ikke er nogle som kan svare på begge spørgsmål går pointene til Nikolaus.

Tak for svaret Nikolaus.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 25-07-03 08:12

Har fundet løsningen på sidste spørgsmål.

Private Sub workbook_beforeprint(cancel As Boolean)
ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = "Sidst udskrevet den " & Date
End Sub

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 25-07-03 08:49

Ja, selvfølgelig