/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Søger film med Michael York!
Fra : Tobster
Vist : 1482 gange
100 point
Dato : 26-10-07 21:45

Søger en film/mini tv-serie med Michael York ihoved-rollen.

Mener den blev sendt i tv i starten af 90'erne.

Den starter med at man ser hans hus brænde, sodet til i ansigtet osv sætter han sig ned i en stol for at begå selvmord med et gevær. Så sidder han der og kommer til at tænke tilbage på sit liv under 2. verdenskrig og på hvordan hans kone blev skudt da de forsøgte at komme igennem et check point. Serien slutter så med at han bestemmer sig for at leve vidre....

Nogen der kender titlen...? Har prøvet at kigge på imdb.com men uden held...

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 26-10-07 21:53

Ved ikke lige hvilken film/serie det er du søger, men har du prøvet at kigger her:

http://michaelyork.net/filmography/index.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 07:51

Her er ALT hvad han har deltaget i

http://www.imdb.com/name/nm0001868/

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 27-10-07 08:15

Har som nævnt i første besked kigget på imdb.com, men synes ikke jeg kan finde den jeg søger - havde håbet at nogen kunne huske titlen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 08:34

Hvis ikke den er med på listen fra imdb - husker du forkert - så er det ikke ham....

Der er selv det han er igang med i øjeblikket.....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 27-10-07 08:38

Sagen er jo den at der hverken er billeder og tekst til flere af titlerne, så jeg aner ikke om det er dem....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 08:44

http://www.imdb.com/title/tt0098479/

Dette var en TVminiserie.....

Så mange er der heller ikke...

Klik på hver enkelt så må du da kunne huske noget....

PS... De er opført efter årstal.....

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 27-10-07 21:24

Har du noget mere om historien?
Måske et navn på hans rolle, eller en medspiller?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 27-10-07 21:27

Desværre.... Husker det ikke... Vil tro det er 10-15 år siden jeg så den....

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 27-10-07 21:35

Der er en på iMDB der hedder Fall From Grace, som har at gøre med II Verdenskrig.
Det er en TV film fra 1994, og Michael York står øverst på rollelisten, så han må have en hovedrolle.
-Desværre har jeg ikke kunnet finde nogen trailer til den...

Kommentar
Fra : Lori

Dato : 28-10-07 19:11

Jeg kan svagt huske det samme som dig og lige som dig husker jeg ikke andet fra Filmen/serien, men jeg kan klart huske det med Michael York der tænker tilbage. Noget siger mig at han måske ellers ikke har haft en stor rolle i selve serien, hvis det nu er en anden der spiller ham som ung når han tænker tilbage. Jeg har hele tiden forbundet det minde med tv-serien Holocaust, og pudsigt nok viser de den på Dr2. Der var et afsnit idag, så en lille time af den men så altså ikke Michael York. Har surfet nettet vidt og bredt og har fundet navnet på en anden end Fall from Grace, nemlig Night of the Fox fra 1990. Men oplysningerne om den er mangelfulde på imdb og heller ingen billeder. Jeg tror ikke det er Fall from Grace, da jeg er ret sikker på den er ældre. Men du kan jo prøve at se om Night of the Fox vækker flere minder...

Mvh Lori

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 12-11-07 15:33

Kunne det ikke være den her?

http://www.imdb.com/title/tt0098479/

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 12-11-07 15:36

Nej desværre - det lyder ikke til at være den...

Jeg leder stadig...

Lori -> Helt korrekt. Mener også bare at Michael York har en mindre rolle. Altså den "gamle" version af hovedpersonen...

Jeg har prøvet at skaffe "night of the fox" men kan ikke helt få fat i den...