/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Dårlig betaler??
Fra : Bakuda21
Vist : 1059 gange
200 point
Dato : 26-10-07 17:05

Hej

Er der nogen der ved hvad det kræver at blive dårlig betaler?
Hvis man fx ikke har betalt sine elregninger, kan man så blive registreret som dårlig betaler???

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-07 17:08

Ja, men det kræver nogle rykkere inden det sker.
Gælder alle ubetalte regninger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-07 17:10
Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-10-07 17:15

regningerne skal være over et vist beløb

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-07 17:18

Citat
Regler for indberetning
Som kunde hos Experian må du advare skyldneren om indberetning til RKI registret, når det skyldige, forfaldne beløb er på mere end 200 kroner, og du tidligere skriftligt har rykket mindst 2 gange for beløbet. Betaler skyldneren fortsat ikke inden den givne frist, må du indberette skyldneren til vores register, samtidig med at sagen bliver overgivet til inkasso.

Citat fra link

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-10-07 17:22

Hvad mener du med "dårlig betaler"?
Er du bange for at blive indberettet til RKI eller hvad tænker du på.
Betal dine regninger som vi andre og du har ingen problemer.
Enhver erhvervsdrivende kan indberette dig til RKI, hvis du ikke betaler en regning, husleje m.m.
Et mærkeligt spørgsmål.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-07 17:27

Vi trækker lod om hvilke regninger der betales denne måned.
Taberne får et brev med forklaringen. "Desværre vandt de ikke
i månedens lodtrækning, alt håb er ikke ude de har mulighed for
at vinde i næste lodtrækning om en måned. Vinder de, sender vi et
mindre beløb."

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-10-07 17:31

så skulle de jo også være over et vist beløb

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-10-07 17:32

i øvrigt Bakuda.. hvis du ikke betaler din el-regning, så lukker de for strømmen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-07 18:14

Lige med eksemplet med ikke at betale sin el-regning sker der ikke meget andet end at der bliver slukket for alt el - samt at el-leverandøren noterer at det er sket - hvilket er i første omgang - fortsætter det noterer de dig som dårlig betaler internt - betales der fortsat ikke er du uden el og de vil sørge for inkassosag hvilket gør det endnu dyrere for dig at betale - da du både skal betale gebyrer til el-selskabet og renter til inkassofirmaet (som godt kan være en del af selskabet )

En dårlig betaler bliver man når man hele tiden betaler forsent - uanset hvad det gælder - eller slet ikke - og så kan det ende i rki osv - ikke nogen god ide - en kedelig sag i det hele taget - og mega dyrt at komme ud af igen

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 26-10-07 22:54

Meget morsomt teil....

Men faktisk er sagen den at vi hæfter for et elforbrug i en lejlighed vi sagde op for et par måneder siden. Aflæsningen er bare gået tabt så flytningen kunne ikke registreres, og vi har ikke længere adgang til lejligheden mere, så vi kan ikke aflæse den på ny.

Vi har nu fået 2 rykkere, og beløbet løber samlet op på 800-900 kr.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-07 23:16

I er formodentlig registreret som nye brugere i det nye lejemål og den dato kender både I og jeres el-selskab - så æd den fejl og betal - få evt en afdragsordning hvis I synes det er for stort et beløb (der kommer også et gebyr) - men det er da til at overskue

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 03:52

Citat
Hvad mener du med "dårlig betaler"?
Er du bange for at blive indberettet til RKI eller hvad tænker du på.
Betal dine regninger som vi andre og du har ingen problemer.
Enhver erhvervsdrivende kan indberette dig til RKI, hvis du ikke betaler en regning, husleje m.m.
Et mærkeligt spørgsmål.

Et mindst ligeså mærkeligt svar, kombineret med en lille moralbøvs...... her kommer jeg... og jeg er god, fordi jeg betaler mine regninger.

Jeg kan ikke se at spørger har spurgt til, hvordan du betaler dine regninger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 04:05

Teil
Du citerede et link

Citat
Regler for indberetning
Som kunde hos Experian må du advare skyldneren om indberetning til RKI registret, når det skyldige, forfaldne beløb er på mere end 200 kroner, og du tidligere skriftligt har rykket mindst 2 gange for beløbet. Betaler skyldneren fortsat ikke inden den givne frist, må du indberette skyldneren til vores register, samtidig med at sagen bliver overgivet til inkasso

Dette kræver, at det påståede skyldige beløb, enten er berigtiget ved et frivilligt forlig, eller har været i fogedretten, og at denne har afsagt en dom som berigtiger beløbet som skyldigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 07:36

Citat
Men faktisk er sagen den at vi hæfter for et elforbrug i en lejlighed vi sagde op for et par måneder siden. Aflæsningen er bare gået tabt så flytningen kunne ikke registreres, og vi har ikke længere adgang til lejligheden mere, så vi kan ikke aflæse den på ny.

Det lyder som en gang volapyk....

Du slipper IKKE for at betale el blot fordi du siger op....

Hvis du mente flytning har jeg svært ved at se problemet....

Der er vel kommet en ny lejer - og vedkommende må da være mere end almindelig dum hvis HAN ikke har aflæst måler ved indflytning...

Og så taler vi pludselig KUN om den eventuelle strøm håndværkere kan have brugt ved istandsættelse - og det kan ikke være mange basører....

Så tallene kan da sammenholdes - derudover betaler du vel på et NYT sted.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 08:12

Citat
Og så taler vi pludselig KUN om den eventuelle strøm håndværkere kan have brugt ved istandsættelse - og det kan ikke være mange basører....

Kwh-differencen mellem fraflytning og indflytning plejer udlejer at æde. Sån fungerer det hos os, og han sidder på 4 - 5000 lejemål.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-10-07 12:25

TIL KLUMME
CITAT:
(Kwh-differencen mellem fraflytning og indflytning plejer udlejer at æde. Sån fungerer det hos os, og han sidder på 4 - 5000 lejemål.)

UDLEJER KAN IKKE KOMME AF STED MED AT BETALE DIFF. VED FLYTNING, FOR DA SKAL HAN OPRETTES SOM BRUGER VED ELVÆRKET, I ISTANDSÆTTELSESPERIODEN, DET HAR JEG PRØVET
OG VORES ELVÆRK SIGER NEJ.
SÅ KAN MAN SELVFØLGELIG AFREGNE KONTANT MED DEN ENE ELLER DEN ANDEN, MEN DET ER NOGET ROD, OG DET ER SMÅPENGE DER KAN VÆRE TALE OM, SÅ HVIS DU GÅR DET EFTER I SØMMENE, ER DET I SIDSTE ENDE FRAFLYTTER LEJLIGHEDEN BLIVER ISTANDSAT FOR.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 13:03

MVH AG112
Tak fordi du råber.. jeg er lidt døv i dag.

Jeg ved ikke hvordan de gør det, og det kan da være jeg blir fyldt med løgn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 13:05

Det er vel egentlig også ligegyldigt....

Det korte af det lange - maleren har ikke brugt for 8-900 kr

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 13:08

Slet ikke hvis det hele skulle males sort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 13:22

Kan være det var i Januar og han har medbragt el-varmeovn....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 13:32

Den koster......

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 27-10-07 18:52

Jamen det med hvem der skal betale for regningerne er faktisk ordnet, for de 700kr af dem er aconto el. Rykkerne betaler udlejeren :) Men det er bare at det er i mit navn at regningerne står, og jeg er bare så bange for at de melder mig til rki...

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 200 point
Dato : 27-10-07 19:11

Slap nu af Bakuda21

De kan ikke bare melde dig til noget som helst, uden en fogedretssag eller et frivilligt forlig. Du har endvidere krav på varsels breve først... så slaaaaaaaaaaaaaaaap nu af

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-10-07 19:27

Klumme.. hvad skal jeg svare på herinde??..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 19:42

Hold da kæft en nød jeg er Det var det forkerte spørgsmål. Jeg laver lige en kop kaffe og napper mine tossepiller

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-10-07 20:11

så find det rigtige.. LOL.. når du har taget piller og de virker.. LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 20:32

Det var dette, men der har du jo været. http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=111630

Nu har jeg vist osse fucked det hele godt og grundigt op, så jeg vil lige så stille trække mig tilbage, inden jeg får lavet flere katastrofer

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 27-10-07 22:01

Tak for svaret Klumme, det var lige sådan et svar jeg manglede :)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-07 22:40

Godt Bakuda21, at du slapper af nu.

Der sker aldrig lige pludselig noget. De skal som sagt kontakte dig først på den ene eller anden måde. Og så er det, at det kan gå galt, hvis man ikke reagerer på deres skrivelser. Men skriv for guds skyld ikke bare lige under på et frivilligt forlig, hvis der skulle dukke et sådan op.

Hav en velsignet, RKI fri, og afslappet søndag