/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
hvilket Luftgevær??
Fra : nednameluj
Vist : 4854 gange
50 point
Dato : 26-10-07 14:15

Hej
Jeg kunne godt tænke mig et godt luftgevær til jagt.
Jeg har kigget på mærket fx airgun, er det overhovedet et godt mærke?
hvis det er hvilken model skal jeg så vælge?
et halvautomatisk eller en model der er meget præcis med høj udgangshastighed. jeg skal bruge det til at skyde fugle med (skader og krager).

Hilden Anders

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 14:44

Citat
jeg skal bruge det til at skyde fugle med (skader og krager).

Mon ikke du skulle lege med noget andet.......

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 35 point
Dato : 26-10-07 14:46

aheeem---mig bekendt findes der intet luftgevær af mærket airgun, så hvad du har kikket på er jo ikke nemt at vide.
Din bemærkning om halvautomatik siger mig at du ikke har jagttegn, hvilket du skal have for at drive jagt, du skal desuden være fyldt 18 år for at kunne købe et luftgevær.
Hvis der er noget jeg har misforstået, må du lige komme med lidt flere oplysninger.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : nednameluj

Dato : 26-10-07 14:50

mærket er "fx airgun"
og jeg har jegttegn.Mn må godt bruge halvautomat så længe der er kun er to patroner/hagl i magasinet.
men tak for svaret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-07 15:22

Det er også godt til at skræmme fremmede hunde væk med.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-10-07 15:39

Det var jo en anden sag---Prøv at se her
http://mosegaardens.dk/jagtafdeling_luftvåben-c-85_78.html?osCsid=53e2902c1d12f516a4bd988453a006ee
Her er lidt for enhver pengepung, du skal selvfølgelig have en 5,5 mm og Gamo er et udmærket valg. Du kan nok få bedre kvalitet, f.eks. Diana, men så koster det altså det blege. Hold dig fra halvautomater, de er alt for komplicerede.
Held og lykke
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : nednameluj

Dato : 27-10-07 08:22

tak for hjemmesiden, men har hørt at knæk luftgevær ikke er lige så præcise som et trykluft gevær.

Er der nogen som har erfaring med at skyde med fx airgun.

Kommentar
Fra : pop123456

Dato : 11-02-08 12:36

Kommentar
Fra : Airpower

Dato : 19-07-08 21:32

Det er godt nok svar på et gammelt spørgsmål....
Som så mange har skrevet før mig. Cal. 4,5 er pisse god .(målskydning, Jagt må man ikke).
5,5m/m må bruges til jagt. mange skriver at den ikke er så præsis. det er noget vrøvl, en 5,5 er sku´ lige så præsis, det det kommer and på er hvilket våben det er afleveret fra & hvem der ligger bag ved våbenet.....
Der findes også..
5,0
6,35
9,00
12,7
I visse lande i fjernøsten er det forbudt at gå på jagt men krudtvåben, så de har fundet deres egne veje
og vi taler m/m
Våbnet taler for sig selv, de sigtemiddler man har puttet på, sidst men ikke mindst den mand/kvinde
der ligger bag ved våbenet.............

Kommentar
Fra : nbn01

Dato : 20-04-10 22:18

Hey
jeg har en FX 12 fra fx airguns 5,52 mm hagl.
med den kan du ramme 5 skud inden en 2 krone på 50 meter.
den er utrolig præsis.
fx siger den har en egenspredning på 2 cm på 50 meter.
det kan jeg godt forsvare.
jeg har en hawke nite-eye 6-24x50 irsr12 optik monteret.

men haglet er kun 5,52 mm, så det kræver stadig en god skytte.
prøv at søge på fx airguns eller fx typhoon.

det er mange penge men det er det værd.