/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Administrator
Fra : tararam
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 26-10-07 06:53

Jeg har et problem med at forskellige gæster på mit "hotel" downloader forskellige ting jeg ikke bryder mig om. Ares og emule f.eks. Og mange gange følger der en google eller anden toolbar med fordi de ikke har fjernet fluebenet når den spørger.
Jeg er godt klar over at der skal være f.eks skype og lign programmer så de kan snakke med familien hjemme. Men mit spørgsmål er, at hvis jeg nu opretter 4 - 5 forskellige bruger konti (efter land de kommer fra) - opretter dem med admin rettigheder, herefter downloader de programmer der skal bruges - og herefter vil jeg så fjerne admin rettighederne fra deres konti så de ikke mere kan downloade, men kun bruge de programmer jeg har installeret. Men kan jeg fjerne admin rettighederne bagefter at jeg har downloaded programmer uden at programmerne fjernes. ?

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 26-10-07 09:05

Vis du styre et hotel ville en bedre løsning nok være at sætte en router med firewall op, der kan du lukke alle de porte som du ikke vil have folk buger, og du kan til med vis du har den rigtige router blokere for forskellige sider, men huske at bloke dem på ipen og ikke navnet ellers kan de bare bruge google til at komme ind på siden.

Til det andet spørgsmål, vis en bruger har haft retigheder til at downloade noget og så du fjerner retighederne bag efter fjerner det ikke programmet.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-07 16:13

Der er flere muligheder og her er en af dem:
Læg de forskellige programmer ind som bruges til kummunikation og billedbehandling.
Lav en backup af hele partitionen med eks. programmet Ghost (lægges på en gemt partition)
Så behøver du kun at tillade adminrettigheder til en enkelt konto hvis der skal hentes et nyt program

Er der så for meget Emule ol. henter du bare den gemte bacup og maskinen er frisk igen.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 08-11-07 18:14

Tak for svaret e.c.