/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Runde kolonihaver i Brøndby?
Fra : Hans_Henning_24
Vist : 2214 gange
85 point
Dato : 25-10-07 13:35

Jeg har lige siddet og bladet i det fantastiske billedværk af Yann Arthus-Bertrand: "Jorden set fra himmelen", og faldt der over ét, som undrede mig. Teksten til det lyder:
"Kolonihaver i Brøndby, forstad til København, Sjælland, Danmark -
For at forene udnyttelsen af pladsen med sikkerhed og komfort er Brøndbys havehuse, i en forstad sydvest for København, placeret i fuldendte cirkler, hvor hver haveejer råder over en parcel på 400m2, der er forsynet med en have, som man skal gå igennem for at komme til sit hus. Denne type bebyggelse, der på en behagelig og meget funktionel måde lever op til befolkningens forventninger, udvikler sig oftere og oftere i kanten af store byområder - etc.etc."
Det som undrer mig er, at man/jeg aldrig hører eller har hørt om disse. At de eksisterer (har eksisteret) bevidner billedet til fulde. Men er der nogen der kan fortælle mig 1. om de er der endnu, 2. hvor nærmere betegnet ligger de, og 3. hvad hedder haveforeningen? Jeg kunne godt tænke mig at se den med egne øjne!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-10-07 13:50

Haveforeningen Harekær - prøv at kigge på Google Earth...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 13:51
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-10-07 13:56
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 13:59

Øjeblik - så kører jeg lige derud og snupper et nærbillede der er lidt mere tydeligt.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-10-07 14:50
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-10-07 14:52

- lidt tættere:

http://peecee.dk/?id=74691

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-10-07 15:14

- det var egentlig pudsigt, som gammel Nærum/Skodsborg-dreng kendte jeg kun disse:

http://peecee.dk/?id=74694

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 16:05

Jeg har været ude i Brønby, men kørte rundt og rundt og kunne ikke findet det.

Ja ja Stouenberg - hvis du har boet i en af disse runde haver........... så er du undskyldt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-10-07 17:01

EC de ligger på begge sider af 03 imemmel de 2 motorveje.
03 hedder vist nok også søndre ringvej - eller det er i hvert fald forlængelsen af denne.
mvh ben

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-10-07 17:38

Citat
Jeg har været ude i Brønby, men kørte rundt og rundt...

- var du rundt om dem alle e.c ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 18:35

Ja - jeg gik ind i midten og snurrede rund mens jeg fotograferede. Det blev ikke godt for det er jo et still-camera jeg har.

Bortset fra det så har jeg ikke hørt om de runde kolonihaver før nu.
Jeg har endda kørt forbi på parelelvejen til motorvejen hvergang mit barnebarn skulle hentes fra fodbold i Brøndby.

Kommentar
Fra : Hans_Henning_24

Dato : 25-10-07 22:17

Tak til alle der beredvilligt har forsøgt at råde bod på min uvidenhed - jeg var imponeret over at så mange kandudater kendte til stedet, også fordi jeg så levende forstår ec som kørte rundt uden at kunne finde det, når jeg har set på kortet hvor utilgængelige de i virkeligheden er.
Venlig hilsen Hans_Henning_24
PS. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man akcepterer svarene - men jeg kan altså fuldt ud akceptere dem alle....