/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ikoner på Vista skrivebordet.
Fra : Nesdam143
Vist : 891 gange
100 point
Dato : 25-10-07 12:48

Hej der ude.

Jeg har ikke selv Vista, men en del af dem jeg hjælper har.

Nogen af dem er desværre kommen til at fjerne ikonerne af uret - billeder og andre ting.

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg får dem tilbage på skrivebordet. Vista er noget kringlet.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-10-07 12:53

en mulighed er at søge i alle filer på gadgets, hvis denne er slettet må du nok geninstallerer Vista.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 25-10-07 13:44

Uret nu er der 2 urer i vista, der er en hel ramme ude i højre side, hvor der er ur calender og andre ting, eller snakker du om uret nede i højre side af task baren?

Vis det er normale ting som denne computer som vist nok bare hedder computer i vista så kan du højre klikke på skrive bordet og der er en funktion hvor du kan tilpasse dit skrivebor i vista.

Vista er ikke kringlet det er bare for brugervenligt at en person med lidt teknisk viden ikke kan finde rundt i det, men vis du tænker som en fejl-40 så finder du de funktioner du skal bruge i vista.

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 25-10-07 14:05

Du skal gå ind i kontrolpanelet og så ind i sidepanel, der kan du bede om at den skal vise det igen ved start af vindows, og div. andre ting. Men det virker ikke før den er genstarte. (Jeg går ud for at det er dem der heder GADGET der er blevet væk.) Hvis nogle af tingene er der så skal du gå op i toppen af sidepanelet, og tilføje gadget.
Har selv haft mine problemmer med Vista.
Ude for forum så liger det den samme brøler som ME fra MS´s side.

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 25-10-07 16:58

tryk på "start" og flæk rundt i det hele..... det tager tid men det hjælper med mange ting der sker..
Nemifan(-:

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-07 01:58

Det er korrekt som de andre skriver, det er Gadgets som ikke vises, jeg har ikke megen erfaring med Windows Vista, men har lige nu adgang til en Acer Travelmate med Vista installeret, der er der helt oppe i højre hjørne, en lille boks med et + og en lille pil til hver side, find denne boks og klik på + tegnet, nu åbner en mappe med de Gadgets som er på Vista, du tilføjer ved at højre klikke på den/de du ønsker og klik på Tilføj

Godkendelse af svar
Fra : Nesdam143

Dato : 26-10-07 12:28

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-07 13:14

Selv tak inspireret af dit spørgsmål, har jeg selv fået sidebar på min XP computer: http://www.kandu.dk/Tip16798.aspx