/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lexmark- Windows 2000
Fra : olefabricius
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 06-02-03 20:25

Jeg døjer med at få min Lexmark printer til at lave et ordentligt farve udskrift,og har opdaget der findes forsk farvekoder,kan nogen fortælle mig hvad vi normalt bruger her i Eurepa,DK?Jeg ved godt at alt er en smagssag men aftrykkene er umanerligt mørke,så hvis en kender den Europæiske så jeg havde noget at gå ud fra ,ville det spare en masse mislykkede farve udskrifter. Mvh Ole

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 23:01

Hvilken lexmark er der tale om ???

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 23:17

Hvis ikke briani's svar løser problemet
Har du sat Print Quality til "Best" og valgt den rette papir type.

Det kan også nogen gange hjælpe at opdatere driver

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 07-02-03 20:16

Uffe-Briani. Brianis svar fik puteren til at gå ned,den mistede en fil så det var umuligt at komme ind i syst,derfor er jeg først på banen nu.Printeren er en Lexmark X73,multi.Brianis råd lyder fornuftigt,men jeg skal lige samle mod til at prøve igen,men hvis der er andre mulige fiduser hører jeg gerne,printreren er stort set ubrugelig til andet end s/h.Mvh Ole

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-02-03 00:21

Hej igen Ole
jeg tror ikke at det var mit råd,der fik din maskine til at gå ned
men derimod en forkert driver
jeg køre selv med farvekoden sRGB Color Space Profile.

Prøv at hente den sidste nye driver til lexmark x73 her
http://www.lexmark.dk/
Klik oppe til venstre der hvor der står drivere
Så klikker du der hvor der står printer driver
Så finder du x73 i den hvor der står produkt
Så kommer du om hvor der ligger 2000 driver til din lexmark
Dowload den der hedder version 2.0 fra den 13/01/2003

Håber du får det til at virke
MVH Brian

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-02-03 00:56

Hej Ole her http://www.lexmark.dk/domino/html/emea/drivem.nsf/(PrinterDetached)/4920669772839E3E80256CAD00568A4A?openDocument&CTR=DK&LNG=da_DK er filen du skal have fat i

Lexmark x73
Win 2000
Dansk sprog

Husk inden du går igang at afinstallere den, specielt hvis du pt. benytter andet sprog......held og lykke

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-02-03 01:00
Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-02-03 01:01

Til Uffe
Det er akurat den samme version du henviser til
som jeg lige har gjort

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-02-03 01:03

hmm....
1) du skriver til ham at han skal bruge registry cleaning tool software som driver ??????
2) og så var jeg flink og hente direkte link.....det gør vel ikke noget at jeg er omhyggelig

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-03 01:24

Hej igen uffe
Det var som ingen kritik
da jeg sendte mit indlæg til dig,var der kun kommet den kommentar fra dig kl 00.56
og det er den samme
men jeg kan da godt se nu,at det ikke er en driver jeg henviste til,men derimod et stykke værktøj der rydder op efter den gamle driver,det var som også meningen
Og selfølgelig skal ole bagefter han har rydet op,hente driver versionen 1.0,17,2
det var en fejl fra min side,det beklager jeg
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 09-02-03 18:28

Tak for svaret briani.Men ændringer i farvekoden bevirker hvergang jeg ændrer til din omtalte kode og trykker ok,at syst går ned,helt ned, så det er jeg blevet træt af,men du skal have tak for tippet.Mvh Ole