/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp !!!
Fra : Sunowich
Vist : 550 gange
500 point
Dato : 25-10-07 07:10

Min puter genstarter og hvis jeg vil starte eks i fejlsikret tilstand kommer der en blå skærm med en fejlmeddelelse "unmountable_boot_volume" og at jeg kan slå caching fra i bios Hvad og hvordan gør jeg Kører med Win Xp Home
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 07:56

Har du sat Andre/flere ram i ????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-10-07 08:17

Ikke gjort andet end slukket i nat og startet til morgen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-07 08:17
Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:29

Kunne være dit backupbatteri - passer uret ?????

At slå caching fra i bios er det IKKE alle bioser der giver mulighed for.....

Sandsynligvis hjælper det heller ikke da det eneste den egentlig gør er at loade biosen i dine ram....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-10-07 08:35

Uret ?? Hmm Kan jo ikke komme ind i win

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-07 08:36

Uret kan stilles i bios.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:41

Du kan da godt prøve at "disable" caching/shadowing i bios - hvis muligheden er i din bios......

Men tvivler på det hjælper.....

Sandsynligheden taler for dine ram - og bios er jo så den "første" der opdager fejlen da den som sagt prøver at loade caching i dem....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 10:29

Har du flere ramblok så tag dem fra en af gangen, og prøv.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 27-10-07 09:05

Hvis du kan 'nå' det; inden din computer genstarter i windows, så vælg:

Start -> Kør... -> ..og skriv: shutdown -a

Nu bør din computer ikke kunne genstarte selv!

Derefter... kan du begynde at 'løse' problemet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-07 11:44

Tak for svaret molokyle. Det hjalp og ups havde glemt at jeg ikke havde lukket spørgsmålet og tak til jer andre

Mange hilsner Sunowich