/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bateri på bil
Fra : aske5000
Vist : 453 gange
40 point
Dato : 06-02-03 18:00

hej jeg har et problem med bilen det er at den har fået et nyt bateri og det stod af så fik jeg et ny genarator og nyt betari igen men nu er problemet det at battriet ikke tager i mod lade strøm igen men genaratoren fejler ikke noget den giver masser af ampare frar sig meget mystisk. når man tager et nyt bateri så fylder man sårer på ikke eller vad gør man helt nøjagtigt med et nyt bateri når det er tomt hjælp den fortvilende. det skal lige siges at den har været på værksted vær gang men jeg tror ikke de rigtigt kan finde ud af det med biler lol

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 06-02-03 18:09

Hvis du har et nyt betteri, skulle det gerne være fyldt op med vædske. Ellers kan du efterfylde med destileret vand - sådan at pladerne er dækket.

/Thomas

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 06-02-03 18:14

jo men det er det at værkstedet de fylder syre på bateriet så det er helt fyldt op så de siger at det skulle være i orden men det er det ikke meget mystisk

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 06-02-03 18:22

Når et batteri sendes fra fabrikken, er det fyldt op med syre. Efterfyldning med mindre, at batteriet har været helt tom for væske, skal ske med demineraliseret vand. Batteriet danner selv den syre, som det skal bruge, når der sendes strøm igennem ved opladning. Du må have tjekket om der er liv i dit laderelæ, for når din generator er i orden kan det være her, der er problemer.
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 06-02-03 18:34

min mekaniker siger at han får baterierne helt tomme. så han fylder syre på dem vær gang første gang er det forkert det han gør eller vad .skal det kun være destileret vand man fylder på første gang når bateriet er fuldstændigt tomt frar fabrikken af evt et web link til oplysninger der fører til en printervenlig version af vårdan man 100 % gør ved på fyldning og opladning af et helt nyt tomt bateri ????????????

Accepteret svar
Fra : EazyOne

Modtaget 50 point
Dato : 06-02-03 18:56

"vedligeholdelses-frie" batterier er forseglede og kommer med syre!..
Hvis mekanikeren eller Tankstationen eller whoever, modtager batterierne, KAN de være væsketomme, (pga sikkerhed, eller vægt, ved det ikke) så SKAL de påfylde syre, for at "få liv" i cellerne.
Men Aske5000, hvad siger din mekaniker til situationen?.. det er trodsalt ham der bør vide det, fremfor han lader dig selv fejlsøge!..

/Ez1

Godkendelse af svar
Fra : aske5000

Dato : 06-02-03 20:22

Tak for svaret EazyOne.