/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Vista til ekstern harddisk
Fra : djguffe
Vist : 423 gange
200 point
Dato : 24-10-07 14:42

Hej alle sammen.

Jeg vil gerne høre om der er en der kan hjælpe mig med at få min eksterne harddisk tilat arbejde sammen med vista, den virker i XP.

Jeg kan se min hardisk når jeg kigger på mit netværk.
Men når jeg prøver at åbene den så for jeg afvide at der opstod en fejl i RPC.

Håber virkelig at der er en eller flere der kan hjælp mig. Da jeg virkelig har en masse på min harddisk som jeg skal bruge på min nye maskine.

Som det ser ud nu så må jeg nok indrømme at jeg ikke er til vista.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 24-10-07 14:54

Prøv først and tjekke enheds håndteringen og se om der er nogle gule hakker, tjek der efter om du har fået opdateret dit windows vista.

Vis alt dette er okay så tjek om du kan se hardisken inde under administre/ disk håntering du finder dette punkt vis du højre klikker på computer, tror jeg nok det hedder i vista. det er lige som denne computer i xp.
Vis du kan se den inde under disk håndtering så prøv at skifte drev bogstavet, vis der nu har været en anden enhend inde og snupper det drev bogstav.

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 24-10-07 15:08

Det er en hel ny maskine, og det er en harddisk som er på mit netvæk, køre over et router.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 15:30
Kommentar
Fra : Octon

Dato : 24-10-07 15:33

Ahh okay sry læste forkert.

Har du prøvet at hente filer mellem din vista og xp maskine, prøv begge veje, for lige at se der er hul igennem netværket. Vista køre med noget nyt shared netværk det kan godt drille lidt i starten til man lige for sat sin maskine rigtigt op. Det her er mere for lige at sikre sig hvor fejlen ligger.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 24-10-07 15:35

refi, hvorfor har du lagt en guide ud til win og server 2000, hun spørger om vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 15:50

Citat
refi, hvorfor har du lagt en guide ud til win og server 2000, hun spørger om vista

Det er næppe vista der er problemet, men at den kører som netdisk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 15:51

Prøv at sætte den DIREKTE til maskinen....

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 24-10-07 16:26

Ang. det med at sætte den direkte til maskinen, kan jeg ikke for så kan de andre maskiner jeg har ikke komme til den, og har ikke noget kryser kabel.

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 24-10-07 16:27

Jeg må nok bare indrømme at det er en skod program. Alser vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 16:38

Tror IKKE vista er problemet - det er din netopsætning der driller.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-07 17:31

VISTA er et problembarn med mange børnesygedomme.
Det er som om den er sendt på gaden før den er blevet skrevet/programmeret færdig.
Men det er typisk den fremgangsmåde som Microblød bruger, og har også været anvendt med de tidligere versioner af operativsystemer fra MS.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-07 17:32

Den netharddisk skal sættes op først.
Det gøres med den CD / manual som fulgte med.
Du kan se din harddisk(server) og så kan du nå den via en browser.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-07 17:33

sorry - nu så jeg lige at den kører i XP - glem min kommentar.

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 24-10-07 20:11

Jeg har 4 maskiner på mit netværk. De 3 køre med XP og en med vista. Har en ekstern harddisk på netværket. Den maskine der køre med vista kan kommuniker med alle maskiner, bare ikke med harddisken, de med xp kan også snark med vista og den eksterne hardisk.
Vista kan se harddisken, men vi ikke åbne den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-07 20:41

Hvilket format har din netværksdisk?
FAT32 eller NTFS

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 24-10-07 20:55

Alla maskiner kære ntfs. Jeg for afvide at der opstod en fejl i RPC.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-07 21:00

Da du har tilsluttet denne disk til dit netværk, vel sagtens til en router; har du så også lagt diskens MAC adresse ind i MAC filtret???

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 24-10-07 21:24

Nej jeg har ikke lavet noget mac filter.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 25-10-07 08:32

http://www.cs.cf.ac.uk/Dave/C/node33.html du kan kigge lidt på denne her side den forklare om rpc error, fejlen som du får.

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 25-10-07 13:55

Hej alle sammen ak for hjælpen.
Jeg har i dag haft ringet til microsoft og fået afvide at jeg skulle ringe til dem der fujitsu siemens. Som har sportet mig gennem mit problem. Det var pga. vista haved en forhøj sikkerheds indstilling, og det skulle laves om i registrings databasen. Fra 3 til 1. Det hele virker nu.

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 25-10-07 13:57

Har også fået afvide at det er pga. at vista køre med en ny browser, som også påvirker stifinder, så det er en fejl der går heller vejen igennem vista.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 14:01

Jaså - du måtte altså løsne Vistas spændetrøje.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 25-10-07 14:05

Hehe ja typisk Vista, brugeren er sikret imod sig selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 14:39

Så opsætningsfejl var ikke helt ved siden af

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 16:09

I Vista er der noget der hedder "trusted installer" som har højere rang end admin.

Annuller spørgsmålet
Fra : djguffe

Dato : 30-10-07 22:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Da jeg har kontakte MS og fundet ud af at Vista har en bruger over admin.