/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning til Yamaha Sting
Fra : VireX
Vist : 8881 gange
1 point
Dato : 06-02-03 17:51

En der kender en side hvor man kan købe tunudstyr eller kender nogen ting man kan gøre for at tune en Yamaha Sting uden gear....

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 12-02-03 04:22

prøv hos protuna eller west import

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 18-04-03 21:13

Gå ind på Http://www.protuna.ge og se hvad et tunsæt koster !

Mvh NightMare0

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 18-04-03 21:15

her er en ny hvis den gammel ikke virker !
Http://www.protuna.dk den skulle virke !

Mvh NightMare0

Kommentar
Fra : Kenny.Hoejmose

Dato : 12-05-03 10:02

Hvad så hvis man ikke vil ud og købe sig flad.. hvad kan man så gøre for at få en sting til at køre bare lidt hurtigere?? er der nogen der ved det???

Kommentar
Fra : Swobber

Dato : 05-06-03 23:17

Det bedste vil være, at få fat på en PW50 cylinder, eller en malossi 45,5 cylinder!
Det er de cylindre der yder mest! Den fra protuna er virkelig lavtydende, pga. dens milde portning!

Kan sige at jeg selv er ved at få Malossi cylinderen hjem, men det tager sin tid, da den skal hjem fra malossi's lager!

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 12-07-03 03:47

for at gøre det nogenlunde billig af med cylænderen og fil den et par milimeter op i udstødnigen. plan topstykket
og monter bundpk. på cylinderen før du monter og se hvor meget du skal klippe af den så skyllekanalerner bliver helt
frie. kik efter et stempel hvor der er 2 huller nederst i stemplet vendt mod den 3 skyllekanal, fil evt et par millimeter
op i stemplet under krydspinden. jeg havde en hvor jeg ikke havde gjort det hele når den var kold så gik den 40 og firtakt
men når den så blev varm så gik den 50-55. så gik jeg hen og flække udstødningen og tog det forrør af som gik ind i potten
så gik den 45 hele tiden, og med lidt held 50. men jeg har set 16mm studs,65ccm cylinder+top(999kr)og en anden udstødnig
men det er jo mange penge til sådan en gamel knallert. vh cclaus63

Kommentar
Fra : JuHiSt

Dato : 19-01-04 00:49

Ja, du kunne prøve http://www.kreidler-service.dk eller http://www.protuna.dk
Men hvis du kun vilhave den til at køre (lidt) hurtigere så vil jeg nøges med kaburator og studs for kaburator.... skal helst være i 16mm

Kommentar
Fra : kristianvest6

Dato : 01-02-04 15:26

Hej jeg har haft en Yamaha sting sg50 20 år gammel startede altid kørte skide godt. Den rendte 60 km/t Hvis i stærkere. Jeg havde sat nye lejer i motor og en atv cylinder 40mm på, pudsede krumtappen (evil trikket) planet topstykke og k2 luftfilter på. En anden geraring havde jeg også.Byttede med min nærmste cross bane forhandler de vil nemlig gerne have den gearing der sidder på en sting og så for man cross geraringen.. Udmærket håber du kan bruge det til noget. Men har også kørt med yamaha 4 gears cylinder på. Virkede ikk så godt skulle 5mm pakning i bunden.. stingen kan komme til at rende 90 og smide sig selv på bag hjulet hvis du har origanal gearing i og de andere ting jeg har nævnt men så skal der bare en 43 mm tun cylinder på og en tun udstødning skriv hvis der er noget på msn krillevest6@msn.com

Kommentar
Fra : lassepetersen

Dato : 14-02-04 13:03

Her er lidt det er billigere end at købe til en sting...

Yamaha SG50 Sting tuning.

Brug en cylinder fra en en yamaha 4 g. HUSK at bruge 2 bundpakninger
og nok 2-4 top pakninger samt en ulovlig udstødning fra en yamaha 4 g
eller bare en lovlig.
Udstødningen skal bindes op (eller tilpasses med et beslag) hvis det
ikke skal sidde og lalle.
HUSK du behøver ikke at tage plumben, den går alligevel ca. cirka 60km/t
Plumben er nittet fast i indsugningsstudsen!

VED NORMALT STING GREJ.
Hvis du ikke vil farte ud og anskaffe dele til Yamaha 4g. kan du også
sagtens ændre på de almindelige Sting dele - men du får mindre effektivitet
ud af dette!

Topstykket kan planes HELT ned til køleribberne.
Cylinderens kanaler kan poleres glattere, men endnu bedere ville være
at få den ophohnet til og med 41,5mm. (standard er 40mm.).
Stemplet kan du bearbejde efter en af de mange stempeltricks som vi har
nævnt på en seperat side. Husk dog, at du med et Sting stempel IKKE
kan hakke stemplet - Sting kører jo med membranindsugning.

Hvis du skal have mere ryk på en Sting, er der ikke andet for, end at
ofre lidt flere penge.

Køb et 65ccm. (kan ikke fåes større) cylinderkit samt topstykke.
Køb også et 17,5mm. Mikuni karburatorsæt inc. studs.
Udstødningen bør være en Gianelli - de yder mest på Sting!!
En gearing kan skaffes (hos Moto-line) men om den holder, eller giver
noget for den sags skyld, ved jeg ikke!

Kommentar
Fra : donsage

Dato : 07-10-04 21:15

Er der nogen som har(wiring diagram) til Sting?

Kommentar
Fra : optursmig

Dato : 22-11-04 20:50

dig der lassepetersen hvis du bor Cylinderen til 41,5 passer det stepl 40 så i

Kommentar
Fra : mart2638

Dato : 11-01-05 11:17

Prøv ved protuna... de har vilde knæk/bøj... du kan bestille på deres hjemmeside: www.protuna.dk ellers køb HEBO