/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Spam på MAC
Fra : Sandvad261
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 24-10-07 10:34

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en MAC, så derfor har jeg ikke meget begreb om hvad jeg stiller op når det ikke kører.
Jeg får en masse SPAM mails, og har derfor søgt på nettet efter noget der kunne afhjælpe problemet, og jeg fandt et program der hed SPAMFIRE, det lagde jeg så ind, og nu virker min indgående post så ikke mere, til min PCer kører jeg med SPAMFIGHTER, og den er rigtig god, er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få det op og køre igen, alt andet kører fint, jeg tænker her på brugernavn og paswood.
Skal jeg ha' formateret HDen, og hvordan gør man det.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 24-10-07 11:43

Får at få dine indgånede mails til at virke igen skal du højstsansynligt undinstallere spamfire, det er sikkert et program som skal sættes rigtigt op ellers blockere det for alt udgåne så vel som indgåne.
Prøv at fjerne programmet inde under "tilføj fjern programmer" vis der er sådan noget på en Mac

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 24-10-07 22:34

Tilføj fjern programmer findes ikke på en MAC
Bliver man træt af et program, så trækker man det bare ned i skraldespanden, og så er det afindstaleret, bare ikke det her program.

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-07 02:52

Jeg har netop hentet Spamfire 2.30 fra Matterform Software. Når jeg doppeltklikker på Spamfires ikon, på mit skrivebord, åbnes et vindue med titlen "Spamfire Desktop Licenses", i det vindue findes bl.a. en knap med påskriften "Uninstall...", mon ikke det er den du bør klikke på for at afindstallere programmet?
I øvrigt vil jeg tillade mig at henlede opmærksomheden på at Mail, Apples eget postprogram, har et udemærket indbygget spamfilter. Jeg rammes f.eks. selv af ca. 80-140 spammails dagligt på en række forskellige adresser, men det er sjældet at mere end en håndfuld eller to slipper forbi det indbyggede filter.
Jeg forstår desværre ikke helt hvad det præcis er der er problemet med din indgående post, men hvis du på en eller anden måde har fået slået dine indstillinger i Mail i stykker, kan du fra den første menu i programmet (øverste til venstre på skærmen, lige ved siden af æble-symbolet) vælge "indstillinger". Et nyt vindue vil da åbnes. Hvis du ikke kan se en række med knapper øverst i det nye vindue skal du klikke på den lille ovale knap øverst til højre, så kommer de frem. Vælg så knappen "Konti". Her kan du så indstille dine ind- og ud-gående postserver, samt brugernavn og adgangskode til samme.
Du behøver i hvert fald helt sikkert ikke at re-formatere din haddisk af denne grund.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 25-10-07 07:38

Tak for svaret UlrikB.
Der er nok andre der kan få brug for det, for jeg gik igang på den hårde måde, jeg har jo ikke kørt MAC så længe, så det med at lægge det hele ind igen gik faktisk meget nemt.
Der hvor det gik galt i min mail, det var at programmet SPAMFIRE havde i PORT skrevet 5033, og her skal der alså stå 110.
Så blev jeg så klog
God vind