/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
ERROR i CS på trådløs netværk
Fra : hojriiskim
Vist : 1714 gange
69 point
Dato : 24-10-07 09:22

Vi er en folk der spiller CS 1.6 på trådløs netværk. Nogle af os får en fejl der siger NET_SendPacket ERROR: WSAEINTR hvorefter spillet lukker ned.
Vi får fejlen samtidig os der får den.

Hvad er der galt? Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne finde af løsninger på google osv., desværre uden held..

nogen der kan hjælpe?

PS: point er lav da jeg ikke har flere point..

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 24-10-07 10:56

Har du lagt mærke til om du mister forbindelsen til internettet samtiged med det her sker?

Vis ikke så prøv at gå ind i start/kør - skriv cmd. Et sort vindue popper op, skriv: ping "ip" /t ipen på en af de andre pc'er som også er på det trådløse.
En lang række response vil komme, det er den anden pc der svare at der er hul igennem.

Gå ind i cs og lad dette vindue køre i baggrunden. Når cs så går ned igen prøver du at kigge i dette vindue for at se om der står "time out" imellem de mange svar. Vis dette står der, for du fejlen fordi du mister forbindelsen til netværtet/internettet. Vis dette er grunden kan det være jeres router/acces point der ikke er sat rigtigt op eller bare er defekt.

Vis dette ikke er tilfældet så prøv at logge direkte i routeren uden om det trådløse og se om du stadig for fejlen når de andre gør det. Vis det er du ikke får den fejl og de andre går vil du vide at der er noget galt med det trådløse, vis du også for fejlen mens du ikke er på det trådløse kan det være routeren, men tjek om du mister forbindelsen til internettet eller kun til spil serveren.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 24-10-07 13:38

umiddelbart tror jeg ikk jeg ryger af internettet.. forbindelsen til netværket er der i hvert fald når man falder ud..
kan ikke lige finde ud af det med ping ip du lige skrev..:D

Vi har i hvert fald fundet ud af at jeg falder af(får fejlen) lige i det øjeblik at en bestem computer kommer på spillet/serveren.. hver gang han kommer på får jeg fejlen og det køre derefter med fejl hele tiden..
hvad kan det betyde?

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 24-10-07 13:51

Kan være i køre med samme ip, tryk på start / kør - skriv CMD det sorte vindue kommer op skriv: ipconfig og det samme gøres på den anden, tjek om disse iper er ens.

En anden ting det også kan være, har i tjekket om i køre med samme serial key til spillet ?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-10-07 10:17

vi køre ikke samme ip.

Det skal siges at det er som om fejlen kommer på dem der køre vista.. har det noget at sige?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-10-07 10:39

fejlen kommer også på XP..

men det er som om det har noget med "video" indstillingen at gøre..
hvis den står til software kan jeg slet ikke connecte til servere.. hvis den står til openGL får jeg fejlen.. nogen nye ideer?:D

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 25-10-07 13:36

Okay dette burde løse problemet, du rette alle de her instillinger, når du højre klikker på din lan forbindelse og trykker enskaber.

de her ting der er beskrevet er ting der skal rettes på dit netkort.

increased your send and receive buffers and turne your nerwork interface card of auto sence (connection type) plus some others. your settings should be as follow:

Burst Length : 16 DWORDS
Connection Type : 100BaseTx Full Duplex
Extra Receive Buffers : 32
Extra Receive Packets : 100
Interruption Migration : Disabled
Multiple Memory Read : Enabled
Process Transmit First : Disabled
Reveive Buffers : 64
Store and Foreward : Enabled
Transmit Threshold : 128bytes
Transmit Threshold 100Mbps : 1024bytes
Underrun Max Retries : 4
Underrun Threshold : 20

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 26-10-07 10:41

kan ikke lige finde de ting der.. jeg højre klikker på trådløs netværksforbindelse og klikker konfigurer.. og så under fanen avanceret.. det er det eneste jeg kan finde der ligner lidt, men er de forkert ting jeg kan ændre der.. hvor finder jeg det? det er i vista!

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 31-10-07 09:20

Den opsætning jeg gav dig var til xp, men det fungere noglunde ens vis du kommer ind hvor du kan config dit netkort.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 01-11-07 08:52

jeg kan kun finde nogen der hedder noget helt andet og hvor jeg ikke kan vælge de indstillinger som du skriver om..

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 02-11-07 09:39

Hehe okay vi kommer ikke langt med det her, men har fundet et sted hvor folk måske kan hjælpe dig lidt mere. Gå ind på www.boomtown.net og søg i søgefeltet efter den fejl du får, Der vil helt sikkert være nogle andre der har hørt lidt mere om denne fejl.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 02-11-07 11:56

Hej.

Jeg har en løsning til dig her... Det er QoS packet scheduler som er dit problem. men gør det her:
------------------------------------------------------
Go to control panel/administrative tools/local security policy(It will take from around 10 - 40 seconds to load the new window bare with it)

First double click secure server, and uncheck all 3 boxes. Then do the same for server.

Now simply right click client(top option) and select assign. Simple and yes its as easy as that :)
--------------------------------------------------------------

Løst oversat til Dansk:
Åbn "Kontrolpanel", åbn "Lokal Sikkerhedspolitik", tryk "IP-sikkerhedspolitikker på lokal computer" dobbeltklik "Sikker Server"" og sørg for at ingen af felterne er afkrydset, tryk så "OK", Dobbeltklik "Server" og sørg for at ingen af felterne er afkrydset og tryk så "OK". Højreklik på "klient" og vælg "tildel".

Dette skulle afhjælpe dit problem, uden at du skal slette noget på din computer og pille ved noget alvorligt..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 05-11-07 12:59

kan ikke umiddelbart finde den der lokal sikkerhedspolitik.
kan se man skal ind under "administration" i kontrolpanelet, men den er der bare ikk i mit kontrolpanel?
hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 05-11-07 16:09

hvad for et Windows Xp har du.. ? jeg sidder på Pro. udgaven, det er nok der forskellen ligger...!

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 05-11-07 21:04

Han bruger windows vista, så det er der for problemet ikke er så nemt at løse.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-11-07 07:36

ja jeg har vista.. home basic tror jeg nok den hedder..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-11-07 08:14

vista home premium hedder det..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-11-07 08:18

men efter microsofts hjemmeside synes jeg det ser ud til at der også i vista skal være en der hedder "administration" hvorunder der ligger "lokal sikkerhedspolitik".. men jeg har ingen der hedder administration?

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/1a8df084-bd58-4c60-8b62-c5bc3e08a09b1030.mspx

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 06-11-07 10:03

Du kan finde administrative tools på vista sådan her..

http://blogs.msdn.com/robburke/archive/2007/02/06/vista-developer-tip-add-administrative-tools-to-the-start-menu.aspx

prøv det og følg så min instruktion fra før.. det burde også fungere på Vista..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-11-07 10:35

nu har jeg administrations menuen.. men der er ikke noget der hedder "IP-sikkerhedspolitikker på lokal computer".. jeg kan komme ind i noget med windows firewall hvor man kan konfigurere nogle politiker for hvilke programmer der skal blokeres og sådan.. men ikke umiddelbart det med sikker server..

nogen forslag?:D

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 11:12

I windows vista er der noget der hedder, windows defender og der er også en windows firewall, prøv at deaktivere begge 2 så skulle dine windows firewall ikke blokere noget, du gør det inde under kontrol panelet, der er en sikkerheds menu du skal have op, der inde kan du configurer de instillinger jeg snakker om.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-11-07 11:18

måske er jeg bare ikke super god til det her, men kan ikk finde de indstillinger..

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 11:32

Okay jeg kan ikke hjælpe dig mere før jeg for fat i en vista maskine, så jeg kan guide dig helt ind der hvor du skal hen.

Beklager

Octon

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-11-07 12:17

det er helt ok.. måske nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 15-11-07 09:46

kan se nogle steder på nettet at det ikke er muligt at komme ind og pille i "lokale sikkerhedsindstilligner" i vista home premium.. Man skal i stedet ind i kør og køre regedit.. nogen der ved hvad ejg så skal lave om derinde?