/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Emhætte ????
Fra : refi
Vist : 2934 gange
100 point
Dato : 24-10-07 08:00

Så trænger jeg til lidt "søgenørder"

Hvor finder man en emhætte på kun ca. 40 cm. i bredden.... ?????

Tror snart jeg har søgt hele nettet, men uden resultat....

Er det virkelig nødvændigt SELV at opfinde noget ????

Problemet....

Bordet er "kun" med 2 keramiske kogeplader (ca. 30 bred) så en 60 cm emhætte vil blive ALT dor stor....

Kunne evt. være en anden form for udsugning.....

ø11 cm. er allerede i loftet og ud gennem taget....

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 24-10-07 08:13

Hey Refi

Hmm det kan måske godt lade sig gøre hvis du vil betale....

http://www.ahvidevarer.dk/shop/gorenje-idr-4545-4489p.html

39x39cm

Fusses

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 08:31

Det var godt nok en hamper pris, men en mulighed er det da....

Nu står der "frithængende" - betyder det den IKKE skal have aftræk i loftet (aktiv) ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 08:33

PS...

Kogepladen er iøvrigt Gorenje

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 24-10-07 09:25

Hej Refi

Hvad med dette link..? - Her kan du da komme ne på 40 cm. bred..

http://www.mobil-teknik.com/2006/produkter.php3

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 24-10-07 09:27

Hej Refi

http://www.mobil-teknik.com/2006/produkter.php3

( Skriv " Emhætte " i søgefunktionen.. )

mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-10-07 09:56

Køb en standardventilator som monteres i udluftningen i væggen. Byg derefter resten selv. Husk fedtfang over kogepladen og at alle indvendige flader skal være tilgængelige og rengøringsvenlige.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-10-07 10:11
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 14:55

Hvidevaredele.dk

Som jeg opfatter det er de ALLE til indbygning ????

Henrikkrebs....

Det var jo hjemmebyg jeg ville undgå....

MissBe

Egentlig en superide hvis det lader sig gøre

Tjekker den lige i "levende live"

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-10-07 15:28

det kan lade sig gøre
spørgsmålet er om du kan få glasset på igen

her er den endnu billigere
1299.-
http://www.wupti.com/Produkter/Hvidevarer/Emhaetter-Emfang/AGE600GLAS_(Wupti).html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 15:35

Ja billigere men 66 cm. med glas og garanteret over 50 uden

Ja selvfølgelig kan glasset gå af...

Spørgsmålet var mere om det kan afmonteres eller vi skal have gang i en glasskærer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 15:38

Men muligheden med den brede var måske at montere den 1/4 omgang (det er på hjørnet af bordet kogepladen er)

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-07 19:48

smuttede forbi silvan på vejen hjem

de har en lille og en stor med glas

den lille: AGE-600 Glass til 1.499,-
glasmålene er 60bred x 50 dyb
uden glas er den 46,5 bred X 38 dyb

glasset er monteret med 4 skruer oppefra og kan fjernes hvis man skruer disse ud

betjeningskmapperne er meget flade og små korte rager ikke ud
så du har næsten hele 2 cm før du rammer de 40 cm
altså hvis du vender den ¼ som du selv var inde på

jeg vil sige at den kan godt
jeg ved ikke hvad der sker under glaspladen når man fjerner den
men det ser gråligt ud oppefra
muligvis en gummi membran mellem glas og metal ??

silvan har jo bytteret så hvis du ikke hærger totalt
kan du jo overveje at levere den tilbage
hvis det viser sig ikke at gå

jeg har selv gået og kigget lidt på den
gidder ikke lave hele mit køkken om
og denne var lille handy og havde et godt sug

jeg vil hellere skifte lidt oftere til en ny
de bliver jo meget grimme inden i
end at købe de dyre til mange tusinde kroner

om det er hærdet glas og om man kan skære i det aner jeg ikke
men en stål eller alu eller zink plade kan man vel skære til og sætte på i stedet

god fornøjelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 19:53

Ved du noget om hvor meget der er med - tænker på "kanalen" fra emhætte til loft......

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-10-07 20:12

her er jeg ude i gætterier

jeg tror at det yderste dækskjold i stål følger med

jeg tror at rørtrækning er noget man anskaffer herudover
eller det er jeg temmelig sikker på

selv har jeg et alu flex rør
som en slags stiv fjedder man trækker ud i den længde og bøjning der er nødvendig
den fylder 0,5 meter og trækkes ud til 2m og koster formentlig et par hundrede
så skal der formentlig også store spændebånd x2
på ydersiden af huset skal du også gerne have en lamell rist
der blæser op når emhætten kører og lukker til, lægger sig ned når em ikke kører
så det ikke blæser ind udefra

du må ikke bruge plastik fleksrørene de er til tørretrumlere
kan ikke tåle varmen stænk fra emhætter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 20:21

Citat
du må ikke bruge plastik fleksrørene de er til tørretrumlere

Takker for oplysningen....

Den sidste jeg satte op var sådant et hvid flexcibelt plast/gummi-rør.....

Det var sågar leveret fra HTH - men det er da muligt man ikke må det mere..... (10-15 år siden)

Jeg kigger lige på den fra Vupti (er åbenbart den samme silvan har)...

PS - det var nu også mest yderbeklædningen jeg tænkte på....

Vender "frygteligt" tilbage

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 26-10-07 08:33

Til en AGE isla 900... alså den samme som 600 udgaven bare 900 bred, er der også et ø125 mm fleks-rør med, du skal ikke bruge spænde bånd da der er en krave der passer ned over... ellers er der alt hvad du skal bruge (incl. skruger, plugs, ekspansionsboldte...)

Jeg har set på min, og der er stål på oversiden (kan jeg se nedefra), men du skal sku ikke forvente at den er alt for pæn, uden plade... (men hvis man ikke er så sart, kan det vel løses ved at montere dyret højt nok...)

I monteringsvejledning, er der anvisning på hvordan du monterer gladspladen, så det er sku nok nemt...

gadvide om man kan få en glasmand til at skære (save/slibe) gladspladen mindre?

Du skal huske at inden du køber en billig emhætte, skal du høre hvormeget den larmer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 08:46

Takker "Sybil3"

Ja det vil nok gå lidt ud over udseendet, men mon ikke det kan fikses med lidt snilde.....

Med hensyn til larmen er det egentligt underordnet....
Den skal måske bruges 2 gange om ugen i 10/30 min

Det er til en "lille" aftægtsbolig vi har der bliver brugt af "besøgende" medarbejdere til overnatning - de har så mulighed for at "lave" lidt mad selv.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 08:47

PS...

Kigger på den i Silvan i weekenden....

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 26-10-07 08:59

den slange der er med er af plastik... så jeg antager at silvan ikke sælger en slange der er ulovlig!

Hvis du skal købe spændebånd, fleksslange (både plast og alu) ventilationsrør... o.s.v. så skal du være opmærksom på priser....

Jeg er jyde... så www.vvs-eksperten.dk eller www.vvs-grossisten.dk... der er det sku da billigere at købe den type dimser...

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 15:31

Havde nær glemt spørgsmålet....

Det blev så ikke den i Silvan, men et ordentlig kig på den gav mig "mere" lyst til at kigge efter emhætter der kunne vendes 90 grader......

Så det lykkedes.....

Tak for svaret MissBe.