/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Digital USB TV tuner / labtop
Fra : Reichstein
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 23-10-07 23:34

Jeg har en ny HP labtop, og vil gerne kunne se Digitalt tv på den. Jeg har købt og installeret en Sandberg USB DigiTV. Jeg kan ikke finde nogen signaler, selvom der ifølge en oversigt skulle være en fin dækning her i Aabenraa hvor jeg bor.
Nogen forslag??

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-10-07 00:00

Har du instaleret et styreprogrammet til det, du skal både have en driver og et styreprogram, eks. CyberLink PowerCinema.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 24-10-07 02:09

de dur sjælent med den medfølgende antenne

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 24-10-07 07:54

Jeg har installeret den medfølgende software, men en scanning ender hver gang med "ingen kanaler fundet". Hvis den medfølgende antenne ikke dur', hvad skal man så gøre, og hvorfor følger den med??

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-10-07 10:00

Kan du slutte extern antenne på?

Hvis ja, så find en med en fast installation der dur og lån den antenne.

Hvis nej, så hop i bilen og kør nærmere på senderen vist på http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/stue_sydjylland.asp

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-10-07 22:06

reichstein

tillykke med den nye HP

hvis den driller kan du vel spørge forhandleren hvad der er galt

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-10-07 22:32

En digitalmodtager kræver ikke en særlig god antenne, så den der er med burde du kunne finde et par kanaler, der er jo ikke sa mange digitale kanaler som du bare kan hente ned, har selv en digitalmodtager og der har jeg kun DR1, DR2 og TV2.
Hvad med radiokanaler kan du finde nogle af dem, hvis du hv;rken kan finde tv eller radiokanaler, s[ tror jeg ikke at din tuner er ok, sa hend og byt den

[[[[{{[;;;;;;;;;;;
[[`[[[

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 29-10-07 07:33

Jeg syntes, at jeg får næsten lige så mange meninger som svar. Jeg har forsøgt med forskellige tunere, nej jeg skal ikke have udendørs antenne sat på, uanset hvad jeg prøver, så kan jeg ikke finde en dyt!!!

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-10-07 11:22

Citat
syntes, at jeg får næsten lige så mange meninger som svar. Jeg har forsøgt med forskellige tunere, nej jeg skal ikke have udendørs antenne sat på, uanset hvad jeg prøver, så kan jeg ikke finde en dyt!!!

har forsøgt med forskellige tunere!!! Der er noget galt, enten med PC eller måden du montere og instalere det på, når du har prøvet flere forskellige tuner uden at få et billede, for en digital tuner kræver ikke en særlig god antenne for at give et billed, et stykke ledning er nok, så det må være en fejl 40 = brugerfejl, læs brugsvejledningen og følg den punkt for punkt.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 29-10-07 11:28

Det er muligt, at det er en fejl 40, det er netop derfor jeg søger hjælp. Jeg tror ikke på, at der er noget galt med PC'en.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-10-07 12:40

Fejl 40 eller antenneproblemer.

Citat
en digital tuner kræver ikke en særlig god antenne for at give et billed, et stykke ledning er nok

.. jamen hvorfor så udgive dækningskort http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/stue_sydjylland.asp

Jeg føler mig ikke overbevist om at den medfølgende antenne eller en stump ledning altid er nok. Jeg har osse netop købt usb-nøgle med dvb-t uden at kunne få den til at virke, men har endnu ikke afprøvet alle muligheder. Har ikke selv dvb til det faste fjernsyn men en bekendt af mig der ikke bor så langt herfra kunne kun få det til at fungere med en tag-antenne. Den samme tagantenne gav iøvrig kun et meget ringe signal på analog, så det er givetvis rigtigt at antenne-kravene er mindre. Men at 'en stump ledning' er nok alle steder - det er vel ikke givet.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 29-10-07 13:16

Tak for din støtte Henrikkrebs!!

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-10-07 13:23

Citat
Tak for din støtte Henrikkrebs!!

Jo men læg mærke til at jeg IKKE siger at fejlen ikke kan ligge 40 cm fra skærmen. Jeg siger bare måske gør den ikke.

Find en DVB-T installation der virker og afprøv så på det samme sted og med samme antenne (eller en der er lige så god).

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-10-07 19:00

Med hendsun til antenne til digitalmodtager, har jeg lige afprøvet med et stykke ledning på min egen Philips DRT200 digitalmodtager, og med en ledning/antenne på ca. 150 cm, har jeg et fint billed på DR1, DR2 & TV2, har jeg kun ca. 50 cm som antenne, har jeg et billed/stilbilled, der mangler signal til at der kan viset et løbende billedflow, men jeg har billed på TV
Bruger selv en alm. TV antenne inde under taget og det virker findt.

Så når du ikke kan få et billed/ eller finde en kanal, med flere forskellige tuner, ja så må det være PC eller fejl 40 !!!

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-10-07 19:12

Hejdu58 >> Snakker jeg ikke tydeligt?

Det der skal til for at en PC skal vise digitalt tv er:
Signal - antenne - tuner - pc med software
Reichstein har afprøvet forskellige tunere, så det er sikkert ikke der problemet er. Men hvad er det lige der får dig til at konkludere at det må være pc eller fejl 40? Hvad skal man med dækningskort i to udgaver (en til stueantenne, en til udv. antenne) når 'en ledning' altid skulle være nok?