/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
"Følg link" virker ikke i oe6
Fra : EA_HS
Vist : 2438 gange
300 point
Dato : 23-10-07 22:48

jeg modtager jævnligt mails m/henvisning til link, fx. "klik her"
+ div. www. adresser. o.lign. (ex. bilzonen + børsens aktiespil)
det har altid virket fint,
efterfølgende har jeg haft firefox indstall. (nu afindstall.)
nu virker "følg link" desværrer ikke mere (ret irriterende)
kan dog kopiere adresser,! men ikke "klik her"
er her nogen der ved hvordan jeg får det til at virke igen,. ?
(ved dog ikke om det har noget med firefox at gøre)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-07 23:18

som regel er det pga popupstopper og du kan bruge CTRL samtidig som du klikker men du kan også opleve der går lidt ged i dine ie indstillinger - prøv så at gå ind under Internetindstillinger - kontrolpanel - vælg fanebladet Programmer og klik på "Nulstil webindstillinger".

genstart din maskine og det burde virke

ellers kig her:

http://support.microsoft.com/kb/823301/da

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-07 00:22

Ok,.. men "Nulstil webindstillinger" findes ikke I min xp home,..!
(under programmer)
og i Ms ”løsning” svarer den ”kan ikke registreres”
på ”regsvr32 mshtml.dll” + “regsvr32 msjava.dll”,..?

har for øvrigt google tool bar
+ telia/stofanet’s ”safe surf”,…… hvis det har nogen betydning?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-07 01:05

hmm - sjusket forklaret - så prøver lige igen

Start Internet Explorer.
Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Programmer, og klik derefter på knappen Nulstil webindstillinger.
Kontroller, at det korrekte e-mail-program er markeret under Internetprogrammer.
Marker afkrydsningsfeltet Internet Explorer skal kontrollere, om den er standardwebbrowser.
Klik på Anvend, og klik derefter på OK.

BEMÆRK! Du får evt. vist følgende meddelelse, når Internet Explorer starter:
Internet Explorer er ikke din standardwebbrowser. Skal den være din standardwebbrowser?Når du får vist meddelelsen, skal du klikke på Ja

kender ikke stofanets safe surt desværre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-07 04:08

Hvis ikke du kan få linkene til at virke, når du gør som Miritdk skriver, så klik på Start og på Alle programmer, find linjen Angiv program adgang og standarder, klik på den og sæt dine programmer som du ønsker, under Bruger defineret, hvis du kun bruger Windows programmer (Internet Explorer, Outlook Express, Windows MediaPlayer med flere) kan du sætte prikken i Microsoft Windows, slut af med at klikke på OK, nu kan du igen åbne internet sider, ved at klikke på link i Outlook Express eller webmail, måske først efter en genstart af computeren

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 24-10-07 04:11

Angiv program adgang og standarder, er allerøverst oppe, i rækken af programmer hos mig jeg har aldrig hørt om en popop stopper som kan forhindre link i at åbne når man selv klikker på dem

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-07 12:17

Jeg er overbevist om at du ”miritdk” gør dit bedste for at hjælpe,..
men når jeg følger din anvisning (præcis) kan jeg ikke se
"Nulstil webindstillinger". som du omtaler, (har forsøgt flere gange)
og da min pc. (og w. XP). burde være mage til alle andre,
må det vel være mig, der gør noget ”forkert” jeg ved bare ikke hvad,.?
jeg er naturligvis interesseret i hvad jeg gør forkert, da det ikke er første
gang ”min” PC. ”tilsyneladende” er ”anderledes”
men når man er ”computerdum” kan jeg jo ikke gøre andet end følge
de anvisninger jeg får,

men problemet forsvinder, når jeg følger o.v.n.’s anvisning,..
nu kan jeg endelig følge mine links/hyberlinks igen,
utroligt, man ka’ blive så glad, for så ”lidt”,…
SUPER-lækkert,… tusind tak for hjælpen o.v.n.
(det virker til at du har ”fod på det”),..

Ps. ang. stofanet,s safe surf, så er det et antivirus/spam filter,
(fantastisk effektiv), har ikke haft nogen form for problemer, i de
ca. 18 mdr. jeg har haft det,.. (sølle ca. 12 kr pr. mdr.) og jeg ”surfer”
”ret meget”, på ALLE mulige sider.

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-07 23:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-07 01:28

Selv tak godt din computer blev "som alle andre"