/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PowerPoint portrait/landscape
Fra : acilia
Vist : 1909 gange
50 point
Dato : 23-10-07 18:43

Sidder lige og skal lave et powerpoint show og vil skifte en side til stående men når jeg gør det så skifter de allesammen til stående. Hvordan skifter jeg et enkelt dias? I word er der jo sektionsskifter man sætter ind men jeg kan skudde finde ud af det i Powerpoint..
HELP

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-07 20:19

Bruge stående og liggende format i samme præsentation

Som standard er diaslayout indstillet til liggende format.

Flyt de dias, der skal være i stående format, til en ny præsentationsfil.

Sådan gør du:

Marker det dias, du vil ændre, under fanen Dias i normal visning.

Klik på Klip i menuen Rediger.

Åbn en ny tom præsentation.

Klik på Indsæt i menuen Rediger.

Rediger diasretningen i præsentationen.

Sådan gør du:

Klik på Sideopsætning i menuen Filer, og klik på Stående under Papirretning for Dias.

Gem den nye præsentation.

Opret et hyperlink fra den oprindelige præsentation til den nye præsentation.

Sådan gør du:

Marker den tekst eller det objekt, der skal danne hyperlink til den nye præsentation.

Klik på Handlingsindstillinger i menuen Diasshow.

Klik på Hyperlink til, og klik derefter på Anden PowerPoint-præsentation på listen.

Gå til den nye præsentation, og klik på OK.

Opret et hyperlink fra den nye præsentation til den oprindelige præsentation.
Sådan gør du

Marker den tekst eller det objekt, du vil klikke på for at vende tilbage til den oprindelige præsentation.

Klik på Handlingsindstillinger i menuen Diasshow.

Klik på Hyperlink til, og klik derefter på Anden PowerPoint-præsentation på listen.

Gå til den oprindelige præsentation, og klik på OK.

Marker den diastitel, der skal kædes sammen med den oprindelige præsentation, på listen Diastitel, og klik på OK.

Gem begge præsentationsfiler.
Bemærk! Du skal altid bruge begge præsentationsfiler for at kunne afholde dette diasshow, og filerne skal ligge i den mappe, du gik til, da du definerede hyperlinkene.

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 23-10-07 20:23

Tusind tak - det var godtnok en længere process...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-10-07 20:29

Tja, det er ikke altid så ligetil...