/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pandeplader søges
Fra : BjornJ
Vist : 4582 gange
100 point
Dato : 23-10-07 17:13

Er der nogen der ved hvor man kan købe brugte pandeplader?
Jeg har engang fundet nogen i et landbrugsmagasin, men kan ikke huske navnet på magasinet, så navne på landbrugsmagasiner er også velkomne.

Bjørn

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-10-07 17:32

hvor bor du , og hvor mange
jeg har nogle liggende

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-10-07 17:35

du kan købe nye pandeplader hos hp stål i viborg.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-10-07 17:48

Til bredker

Jeg bor i Faaborg.
Pladerne skal bruges til et bådelæ på "Træskibspladsen" en lille forening for bevaring af træbåde.
Vi har 14 plader på 3 m, og mangler ca. 16 af samme længde, eller så de kan sammensættes til
3 m.
Bådelæet måler ca. 6 x12 m og de plader vi har dækker 3 x ca. 11 m

Med venlig hilsen

Bjørn

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-10-07 17:59

ja , så er det nok lige så billigt at købe nye plader , som det vil koste jer at hente dem her hos mig
jeg bor i nordjylland ( mellem hjørring og brønderslev )

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-10-07 18:05

Til bredker

Ja det er langt, så jeg ser om der kommer nogle gode tip fra andre kanduer.

Tak for svaret!
Hvis der ikke viser sig andre muligheder, hvor mange har du så, og hvad koater de?

MVH Bjørn

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 23-10-07 19:07

hvad er pandeplader???

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 23-10-07 22:16

Har du overvejet et nedbrydningsfirma ? De kan sikkert hjælpe dig. Der findes også firmaer der handler med genbrugs byggematerialer. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-10-07 22:35

Citat
hvad er pandeplader???

Hvis ikke du ved hvad det er har du sikkert ikke nogen.

Det er plader som folk i nedbrydningsbranchen sætter på panden når de vælter skorstene.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-10-07 22:37

Øh, jeg tog vist fejl...
Der er vist sådan nogen:
http://www.icopal.dk/Produkter/Icopal%20staalprofiler/Icopal%20Pandeplader.aspx

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-10-07 22:41

Til nem1fan

Pandeplader er en galvaniseret blikplade der bliver brugt meget på landbrugsbygninger.
Ofte er stråtag er nedslidte stråtage erstattet med pandeplader.
Mange maskinhuse og tilbygninger til landbrugsejendomme er opført med et træskelet beklædt med pandeplader.
Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-10-07 22:44

Til annettte-sejer
Ja det har jeg da, men hvor finder jeg dem?
Har du et bud?

Bjørn

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 24-10-07 20:02

Du kunne jo prøve at google, ved ikke om der dukker noget op, ellers de gule sider. Ved bare at vores lokale nedbryder sælger " småting " ud af bagdøren ! ! ! Tror at det er meget almindeligt, men muligvis ikke annonceret. En anden mulighed kunne også være Den Blå, der findes også en side der hedder " find alt " tror jeg nok. Prøver lige google og vender tilbage. TV er alligevel i aften.

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 24-10-07 20:07

Har lige prøvet google ( byggematerialer brugte ) Jeg tror at du kan finde noget der. God aften. Annette

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-10-07 22:29

Til annette-sejr

De steder du anviser prøvede jeg før jeg gik på kandu.
Er der ikke nogen der kan navnene på nogle landbrugsmagasiner?

Bjørn

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-10-07 14:47

Hva mæ Svendsen i Låsby? OK lidt vej fra Fåborg, men alligevel

Annuller spørgsmålet
Fra : BjornJ

Dato : 13-01-08 13:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål