/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Bukser
Fra : Tilde38
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 23-10-07 16:44

men dreng på 12 nægter pure at tage et par ganske almindelige bukser på med knap og lynlås.. uanset om det er dyre eller billige bukser. han vil kun gå i "jogging" eller bukser med elastik og bindesnor. Jeg må indrømme at jeg er lidt træt af at se på det efterhånden. er der nogen der har et råd til hvad jeg skal stille op? Lade ham gå i "jogging" eller hvad. PS det er meget svært at købe "pæne" bukser kun med snor eller elastik

Accepteret svar
Fra : Jenspeter0504

Modtaget 110 point
Dato : 23-10-07 16:58

Ja det problem det kender jeg godt fra min dreng. Det er vist mere et spørgsmål om behagelighed, og det kan man vel godt på en eller anden måde forstå. Men fat tålmodighed, for pludselig ændrer det sig. Det var vist noget med piger der fik en ny betydning og om påklædning der var tjekket og utjekket. Min søn forandrede pludselig smag og tøjstil da han blev 13 eller 14.
Og så går det vel, selv for en hårdtprøvet mor, som gerne ser ham i noget smartere. Så midt råd - se tiden an. Og sørg for at være positiv over for selv de mindste tegn på forandring.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 23-10-07 17:02

puh ha.. 1-2 år er længe.. men hvis det er det der skal til..

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-10-07 17:13

Hvor er det godt det kun drejer sig om bukser, for jeg syntes godt nok det er svagt at du som mor, ikke kan få drengen til at gå i andet, hvis du er så mega træt af at se på jogging dag efter dag.

Kan i i det mindste ikke lave en aftale om, at jogging kun bliver brugt i det daglige, og så indfører
glyp og lynlås til fødselsdage mm

Ja jeg ved godt, at det ikke var det svar du ønskede, men ærlig talt, ikke alt behøver man lade børnene bestemme.

Hvad hvis det var tandlæge han ikke havde lyst til?? Eller gå i skole??

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-10-07 17:54

Jeg synes nu det er værre med dem, der trækker bukserne så langt ned, at man kan se deres underbukser. Så kan jeg forstå man bliver arrig.

Men mon ikke du selv lærte ham det behagelige ved joggingbukser, da han var mindre, og ellers ksulle have hjælp til knap og lynlås? Nu skal der betales tilbage.
Den dovenskab nogle forældre viser mens børnene er mindre, svider senere. Tænk også på de børn, der kun går i velcrosko, og derfor ikke kan binde snørre bånd?

Mit råd?
Lad drengen gå som han vil til daglig, så længe det ikke er værre, og forlang "rigtige" bukser når i skal noget.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 23-10-07 18:24

som skrevet... jeg beder om et råd, ikke et bestemt svar.. visse ting er jo tvunget, såsom tandlæge og skole.. og nej, det er ikke "payback"..
jeb3. Jeg har en på 16 der går med "hængerøv", som gør mig arrig, man han har lissom nået en alder hvor jeg ikke skal se på det hele tiden, og skal han med i byen får han IKKE lov til at have hængerøv..

og jo.. han kunne måske godt gå i joggingtøj til daglig, men jeg så nu gerne at han skiftede lidt.. for de smarte bluser vil han jo gerne ha..

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-10-07 18:49

Tja... Min holdning er, vælg de kampe, der betyder noget.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 23-10-07 19:00

jeb3.. nu er vi jo.. heldigvis.. forskellige.. og de kampe der betyder noget for mig, betyder måske ikke noget for dig.. .. men tak for rådet..

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 23-10-07 19:15

prøv at dekorere bukserne med det han kan lide. f.e.ks gav jeg min søster en taske med "the simpsons" tegnet på sidste års jul.......

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 23-10-07 19:49

Tak for svaret Jenspeter0504.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 24-10-07 14:47

Tilde 38
Jeg kender udemærket problemet fra egen kant!!
Firmaet "Tiger" laver et par bukser i hver af deres kollektioner der "KUN" har elastik i livet.
Der er så det problem at det ikke altid er de bukser knægten kan li'!
Men www.ellos.dk sælger drengebukser helt op i str. 16 år med elastik i livet!!
De sælger også med delvis elastik, som kunne bruges til "i byen tøj"!
Og nej jeg får ikke procenter ved at henvise til dem..
Men det ville da være tåbeligt ikke at give gode erfaringer videre..
Den ene af mine drenge voksede også fra det omkring konfirmationsalderen, så der er håb!!
Den anden er måske undskyldt (han er mongol, og har meget svært ved knapper og lynlåse) og bruger stadigvæk dem med elastik til dagligt..
Det skal nok ændre sig..
Tag den med ro, og giv ham den slags bukser han kan li'..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-10-07 16:37

bertlov.. mange tak.. det vil jeg se på med det samme... meeen han kan nu godt se "lidt" at det ser sejere ud med almindelige bukser og jeg tror vi når til enighed så han skifter lidt mellem det ene og det andet.. endnu engang tak