/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvilken hund ?
Fra : DkzZille
Vist : 1307 gange
100 point
Dato : 23-10-07 12:38

Vil rigtig gerne finde mig en lille hund som godt kan lide børn, da jeg har en lille søn.
bor i en stuelejlighed på 63 kvm, men går med glæde mange ture med (:
Havde en hund med min søn's far, da vi boede sammen, men da det er en Labrador/Dobberman, syns jeg alligevel den var for stor til min lejlighed, så den beholdte han, men som man siger en gang hund, altid hund. Men mit spørgsmål er enlig,
Hvad for en hund vil passe til mine krav ?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 23-10-07 13:12

måske en mini doberman = Dværgpinscher
eller noget tilsvarende.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 23-10-07 13:26

Hvad med en Westie eller en Carian terrie. De er legesyge og glade hunde. Eller måske en schetland sheepdog. måske også en mellempuddel, som er en meget klog hund.

Prøv og gå ind på dette link, der kan du læse om alverdens hunderacer.

http://hundeleksikon.dk/ http://www.dansk-kennel-klub.dk/1

http://www.dog-inn.com/

Så er der da lidt og kigge på. Lykke til med dit projekt.

Nemlig, en gang hund altid hund

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-07 13:52

Hvilke krav, ud over at gå tur?
Er der langt til "parken" eller er det fortorvsluftning hele tiden, skal den kunne medbringes i bussen toget osv?
Kommer den gamle hund på besøg?
Har din(e) nabo hund/kat

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-10-07 13:53

Det er et svært spørgsmål, som egentligt kun du selv kan svare på.
Jeg går ud fra, at det er tilladt at have hund, hvor du bor !!!
Mit forslag til dig vil være bruge rigtigt lang tid til at studere små hunderacer - søg på nettet - og ring derefter til de kenneler, der opdrætter de racer, du evt. beslutter dig for.
Besøg gerne kennelerne for at få en uddybende hundesnak.
Husk lige, at alle vi hundeejere synes at netop vor race er den bedste/skønneste/smukkeste, så du skal kunne gennemskue "salgstalerne".
Fald endelig IKKE for et godt tilbud i den Blå Avis eller lignende. Det er som oftest piratopdræt eller ultracommercielle hundefabrikker. Kontakt Dansk Kennel Klub, hvis du er i tvivl, om hvor der er kenneler.
De fleste velrepræsenterede hunderacer har en specialklub under DKK. Disse specialklubber har alle hvalpeanvisere, som kan hjælpe dig.
Held og lykke med din nye hund - når du kommer så langt - giv dig nu god tid.

Godkendelse af svar
Fra : DkzZille

Dato : 23-10-07 14:14

Der er ikk ret langt til parken så det bliver ikke bare på et fortov,
Ja den skal helst kunne køre med bus og tog, bil.
Og ja den gamle hund kommer på besøg, med ud at gå tur (:
Men nej de har ikk dyr så vidt jeg har set, er lige flyttet ind, så det er svært at sige.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 14:16

Når jeg læser din profil

Citat
Er en 17 pige som bor alene sammen med min lille søn.
Lige nu søger jeg en god lille hund som kan lide børn og at få gæster (:
Jeg elsker hunde og da jeg boede sammn med min søn's far, havde vi os en hund sammen,
men den gik han lov til at beholde, da det var en labrador/dobberman, så den var for stor til min lejlighed på 63 kvm (:
Går meget op i dyr og bruger meget tid og penge på de skal have det rigtig godt.
Elskede at gå tur med vores hund og sundt er det jo også, savner os om aften at vi putter sammen.
Så søger god hund lille hund, da min lejlighed ikk er så stor, det er en stuelejlighed, så det er ikk besværligt at gå tur med den flere gange, min søn vil os syns det er sjovt at gå tur flere gange :)

Er du 17 år eller er det en stavefejl !!!!

Jeg ville nu gå tur med min lille søn og ikke tænke på en hund. Giver sønnen dig ikke kærlighed nok. Du kan da også "putte" med din søn , som sikkert trænger meget til dig !!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 14:23

Nå, så blev det spørgsmål lukket , men det bliver da noget af en bagage du skal have med. Barn og hund !!!

Jeg vil stadig mene at du skal bruge kærligheden på dit barn i første omgang.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 23-10-07 14:39

Og jeg troede hun bad om en venligt råd til hvilken hund der ville være god til hende?? Og ikke bad om råd til hvordan hun skal leve sit liv... hmm.....

Om ikke andet, er der mange kenneler der har hjemmesider, der er rigtig mange gode sider på nettet, som fortæller om racen så du finder den der passer bedst til dig og din søn... Held og lykke med det, jeg håber du finder en i bliver rigtig glad for..

Kommentar
Fra : pots

Dato : 23-10-07 14:45

Prøv en side der hedder www.gipote.dk der kan du se alle hunde racer og læse om negative og positive sider. Der er også annoncer for folk der sælger lige den race man er inde og se på.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-10-07 14:47

Hunden du evt gerne vil have er nok en spaniel af en slags, en dyreinternat`shund hvor forældrene ikke kan ses/besøges bør man nok holde sig fra med små børn.
Når du har et lille barn bør du nok få en hvalp og ikke en unghund - der kan opstå jalousi.
Tak for pointene, og held og lykke med en ny hund.
Moders Vilje

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 15:02

modersvilje

Når du læser denne profil

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=262894

Får du så ikke indtrykket af, at det er en pige på 17 år, der udover at have et lille barn, nu ønsker sig en hund, som hun kan putte og gå tur med.

Ja jeg ville nu i første omgang tænke på barnet, som sikkert også kunne tænke sig at blive gået tur/puttet med.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-07 17:41

Hej, DkzZille.
Hvis du er alene med en lille dreng, -og du kun er 17 år, så er jeg ikke så sikker på, at du har råd til en racehund.. De koster i nærheden af 10.000 kr for en gennemsnitshvalp.

I stedet for kan du kikke efter en internatshund, men de koster også et par tusinde eller mere. Og internatshunde er meget tit af større racer. Men kik på dem:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Hund&searchorder=4&searchmax=10000

Jeg ved ikke rigtig... Måske kunne du være hundepasser for andre mens du har tid til det? Jeg kunne forestille mig, at du måske er på barselsorlov, og du drømmer om at have en lille hund at gå ture med.. Men barselsorlov varer jo ikke ved.. Så er det bedre at tilbyde at hjælpe en familie med en lille hund, der måske er alene hjemme for meget..
Du kunne da overveje det.

Det KAN da også være, at jeg helt tager fejl. Og du har masser af penge til at købe hund for. Og at du ikke behøver at være hjemmefra i ret mange timer af samme årsag. SÅ fortæller du lige om DET, og så kan vi snakke om hvilken race, der egner sig. Det ville også være godt at vide, hvor gammel din søn er.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-10-07 17:44

Ans
jeg tror du har ret, jeg kan kun sætte min lid til, at den unge dame er sin situation bevist, og jeg kan tvivle når spørgsmål og accept af svar ikke rigtigt harmonere.

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 23-10-07 19:19

har du set nordsted1 s hund??? den ville passe godt;)

Kommentar
Fra : nituche01

Dato : 25-11-07 20:02

jeg har haft foxterier i mange år jeg gider ikke store hunde den kan du tage med dig over alt din søn vil sikkert gerne ha en hund der er svært at gøre træt mine børn elsker hundene jeg er mor til 4 så jeg burde ha hænderne fulde men som du selv siger
Citat
en gang hund altid hund

Kommentar
Fra : nituche01

Dato : 25-11-07 20:05

en foxterie koster fra 1000 kr og opefter igennem den blå avis en hund behøver ikke en stamtale jeg sagde nej tak selvom mine er ægte