/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ang. PC til TV (via S-VHS)
Fra : tobiasr
Vist : 486 gange
60 point
Dato : 06-02-03 16:36

Hej!
Jeg har lige fået det til at virke! Altså at bruge tv'et som skærm (Phillips tv).

Men der er langt fra min pc til mit fjernsyn og jeg er ikke sikker på om min skærm kan klare dual-view, uden at sprænge i luften!! Jeg benytter TvTool som skriver følgende:

"Din Monitor skal være i stand til at vise lav-frekvenser (PAL 50Hz/31kHz - NTSC 60Hz/31kHz) For at benytte dualview.
Ellers kan den blive beskadiget.

Vil du benytte denne mulighed?"

Det er en skærm af mærket 'Schneider' og mit grafikkort er et GeForce 4 Ti 4200 (med AGP8X).
Nogen der ved om jeg KAN benytte mig af dualview??

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 06-02-03 16:43

Jeg så lige noget...:

Det laveste man kan sætte min skærm til er 60 Hertz og TvTool skriver jo ved brug af PAL, at den skal kunne opdatere med 50 Hertz (31 kHz).

Så kan den vel ikke..? (ØV!)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 16:47

Det er den slags man (læs: jeg) bare gør.......hvis den ikke kan, så skriver den "out of range" eller også får den sort skærm !!

Jeg er 99% overbevist om at det er skrevet for at tage hensyn til ældre skærme

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 06-02-03 17:27

Uffe29, så køber du også en ny skærm til mig hvis den bliver ødelagt, ik?!!!

Andre der ved noget om dette!?!?! (Jeg ved der er massere af andre...!)
- Så skriv.. nu !

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 18:47

hej Tobias!

Jeg har et skærmkort mage til og også brugt output til TV via kabel samt en trådløs enhed - begge dele virker fint hos mig og jeg har ikke brugt TV Tool endnu!

Mit TV er af nyere dato; men jeg har også overført til et meget gammelt TV - dette var dog via trådløs enhed - uden problemer.

Hvis du er nervøs for dit TV og din PC-skærm - så lad være med at bruge TV Tool - ellers vil jeg mene det samme som Uffe - at der i de fleste tilfælde ikke vil ske noget og når Mhz er så tæt på hinanden tror jeg ikke, at du smadrer noget.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 06-02-03 18:55

Ok Bjarne H.

Kan I så hjælpe mig med at få det til at virke UDEN TvTool? - Det kan jeg ikke selv.

Med TvTool kan man også kun bruge det i 15 min. - lortet...!!

!! !!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 19:08

Hej igen Tobias!

Så må du lige fortælle hvad du har problemer med! - Du har et godt skæmkort hvilken PC har du str. m.m. samt styresystem - tak!

Men ellers skal du først og fremmest have alle kabler tilsluttet, når du har det går du derefter ind i skærmopsætning og det vil nok være en god idé at læse i manualen til skæmkortet om du ikke kan hente nogle fif der.

Det kommer også an på hvilke tilslutninger dit fjersyn har - på mit nyeste fjernsyn har jeg flere indgangsmuligheder som jeg kan skifte imellem og jeg bruger PAL Danmark eller evt. Nordisk.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 06-02-03 19:17

Min pc...:
Processor: Pemtium 4 CPU 2.66 GHz
RAM: 256 MB
Styresystem: Windows XP Home Edition

Hvis du ikke ved det (kan ikke helt gennemskue det...) virker det med TvTool... Og jeg HAR alle kabler tilsluttet.

Jeg tror ikke jeg har fået nogen manual, alene til skærmkortet, da jeg købte pc'en, men jeg er ikke sikker. (Den er købt i Aldi, så det skulle vel følge med...?)

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 60 point
Dato : 06-02-03 19:27

Hej igen Tobias!

Der fulgte en manual med! - men den omhandler hele PC'en med skærmkort m.m.

Jeg har en magen til - faktsik den jeg benytter lige nu; men har dog opgraderet med yderligere 512 MB RAM idet den ellers swapper for meget på harddisken!

Men der er en beskrivelse i manualen på side 50-51 og 52 - prøv at følge den!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 25-02-03 20:46

Nå, nu har jeg fået det til at virke.

Tak for opmærksomheden...!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-02-03 23:39

Selv tak!

Det var herligt, at du fik det til at virke

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 26-04-03 10:09

Øhm, hej igen...

Nu troede jeg lige jeg skulle se "computer" på mit tv, men så...:

http://www.orangochip.amok.dk/1.jpg !!
Jeg kan ikke komme ind i det faneblad markeret med rødt, her:
http://www.orangochip.amok.dk/2.jpg
For så kommer http://www.orangochip.amok.dk/1.jpg !

Jeg mener da det er der jeg sætter tv'et som primær skærm...??

Håber I kan hjælpe igen!!

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 28-04-03 14:48

Hallo!

Bjarne_H, kan du ikke hjælpe!?? Uffe??
Eller andre? - KIG HER!!!

*Snøft*

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 15:03

Hej Tobias!

Tja - ØV

Det er det man desværre kommer ud for, du må prøve at gennemgå dine indstillinger igen, opdatere skæmdrivere.

Husk du skal have fjernsynet tændt og kabler forbundet når du prøver og inden du tænder for PC'en.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 28-04-03 15:20

Husk du skal have fjernsynet tændt og kabler forbundet når du prøver og inden du tænder for PC'en
>>Det har da ikke noget med at gøre om programmet udfører en ulovlig handling !?

Det virkede jo sidste gang jeg gjorde det!! ...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 15:33

Nej - sandsynligvis ikke direkte; men kan være en medvirkende årsag, fordi når du tændre fjernsynet får din PC jo nogle impulser som skal konverteres til handling, der er nok også siden du prøvede sidst sket ændringer i dit system og derfor må du nok prøve at opdatere drivere m.m. og når du så kommer så langt så:

"Husk du skal have fjernsynet tændt og kabler forbundet når du prøver og inden du tænder for PC'en"

Når jeg får en fejl af en slags, så prøver jeg at forbygge bl.a. ved at tænde for de enheder før PC'en der evt. kan være årsagen.

Håber, at det lykkes for dig!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 28-04-03 17:30

Jeg har brugt 'Guiden Opgrader hardware' og den har tre forslag:
http://www.orangochip.amok.dk/goh.jpg

Den øverste er jo nok den jeg har i forvejen, da den ligger på c:\ drevet.
De to nederste er (jo) de samme, men det er til NVIDIA og ikke Medion. - Tror du det er sikkert og tage en af dem??

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 19:39

Hej igen Tobias!

De drivere jeg har brugt er hentet via Windows Update:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Min skærmdriver er Nvidiavers. 4.0.7.2. - jeg har endvidere på et tidspunkt talt med Medion Service vedr. skærmkort problem og fik af vide, at der ikke skulle være noget til hinder for at bruge almindelige skæmdrivere og min skærmdriver hedder ikke noget med Medion mere.

Den driver du viser via ovenstående er magen til min - prøv at geninstallere denne igen!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 19:41

D.v.s. - ja det er den du skal installere i stedet for din nuværende Medion, jeg skrev geninstallere; men skulle / skal stå installere!

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 29-04-03 14:52

Altså, en af de to nederste...! (?)

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 29-04-03 14:54

..Eller den jeg lige har fundet ud af er tilgængelig på Windows Update...? (efter 'scanning' af computer)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-04-03 15:01

Ja - jeg har brugt den via Windows Update:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Men opdatering af driveren bevirker desværre også, at man i de fleste tilfælde skal gennemgå sine indstillinger igen.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 29-04-03 15:05

NVIDIA Display Driver Version 4.0.7.2

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 29-04-03 15:31

Hvilke instillinger skal gennemgås igen..?

Har installeret den, så hvis den gør det samme bliver jeg sur!! - Prøver senere.

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 29-04-03 15:32

Kunne ikke lade vær alligevel...

Men DEN GJORDE DET!! (Altså uden noget tilsluttet - men den skal jo kunne det..)

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 30-04-03 14:40

Har du tid her?