/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Har mistet alle mine billeder
Fra : Mille35
Vist : 762 gange
250 point
Dato : 23-10-07 09:43

Har mistet alle mine billeder fra weekenden
Tog mit kort og satte det i en man overføre billeder med, vælger åbne mappe og kopier
Til indsættelse i en mappe og klikker ok ,så skriver den godt nok at der findes et billede med dette navn, om jeg vil overskrive ! Det kommer jeg til at klikke ja til.
Bagefter tømmer jeg mit kort, og nu kan jeg ikke finde mine billeder.
Ligger de der ikke et sted ? vi har jo set dem de sidste par dage på computteren Ligger er ikke en kopi et eller andet sted

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-10-07 09:51

Der findes mange programmer du kan bruge, både på dit hukommelseskort og din PC, især dit kort burde det været nemt, isæt hvis du kun har "tømt" og ikke formateret. Se dette link her!

http://www.pcworld.com/downloads/collection/collid,1295-order,1-c,downloads/files.html

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 260 point
Dato : 23-10-07 09:52

Prøv et af følgende programmer

http://www.pcworld.dk/download/66/1566

http://www.pcinspector.de/

pøj pøj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-07 09:53

prøv også at læse denne tråd fra igår

http://www.kandu.dk/spg111387.aspx

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 23-10-07 09:54

Tja, det kunne lyde som om du faktisk har overført til harddisk, men bare ikke kan finde hvor.

Prøv i startmenuen at søge efter alle filer ændret indenfor det tidspunkt hvor det sidste billede er taget (iflg uret på kameraet) og det tidspunkt du overførte. Måske finder du så ud af hvor de ligger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-07 10:03

Du er formentlig kommet til at kopiere dine billeder over på samme sted på kortet, som de kom fra.

Og bagefter slettede du dem.

Nu er det vigtigste at du ikke sætter kortet i apparatet og fotograferer igen. For så overskriver du med nye billeder.

Når man sletter filer på harddisk eller memorykort, så slettes filerne ikke rigtigt. De taget bare ud af oversigten, og områdes frigives til at måtte bruges af andre filer.

Der findes programmer, som systematisk kan søge kort eller harddiske igennem og indhøste alle billeder , som endnu ikke er fysisk overskrevne.

Jeg fornemmer at du ikke er så dreven i computerbrug . Det er derfor nok smartest af dig at få en ven til at hjælpe, eller at tage kortet ned til en fotohandler, og bede ham genskabe billederne.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-07 10:10

Jeg slettede 335 billeder fra mit kort og jeg brugte PC_Inspector og fik næsten alle mine billeder tilbage jeg har en lille guide her http://tips.bsjh.dk/recovery/

Du kan bruge programmet både på din harddisk og dit hukommelseskort.

Se evt. hvad jeg skriver her http://www.kandu.dk/Spg109661.aspx du skal ikke købe spørgsmålet, men kun læse hvad jeg skriver i indledningen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-07 11:54

Citat
Tog mit kort og satte det i en man overføre billeder med, vælger åbne mappe og kopier
Til indsættelse i en mappe og klikker ok ,så skriver den godt nok at der findes et billede med dette navn, om jeg vil overskrive ! Det kommer jeg til at klikke ja til.

Det lyder lidt underligt, for som du beskriver det, er det de billeder der i forvejen har ligget i computeren der skulle være væk, og de nye fra kortet der skulle være der i stedet.

Det er det der normalt sker, såfremt filnavne er de samme og der bliver spurgt om man vil erstatte den eksisterende fil.

men jeg ville også forslå det som bentjuul nævner, og det er en god instruktion han har i sit link.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-07 17:14

Tryk start/søg/alle filer og mapper, og skriv *.jpg og tryk søg
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-10-07 09:18

Min mand fandt billederne i går ,og lagde dem tilbage i den gamle mappe hvor de skulle ligge.
Men med det resulat at han overskriver nogen andre billeder fordi de har samme billede nummer ?
Det der er mærkeligt er at når jeg finder mappen er de gamle billeder der og når jeg trykker på det billede jeg tænkt mig ”det er det rigtigte billede” så kommer et andet frem ???? Mærkeligt ikk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-10-07 11:26

Det er noget rod at man har forskellige billeder med samme navn.
Det kan ske, hvis man kun bruger nummeret som kameraet laver, som navn, og hvis man så lægger mange billeder i samme mappe.

De fleste kameraer kan indstilles til at give alle billeder et nyt nummer, også selv om man skifter kort, eller sletter gamle billeder påkortet. Brug denne funktion.

Dernæst skal i bruge et automatisk billedoverføringsprogram, som aflæser billedets dato, og lægger i nen ny mappe på computeren for hver dato. Så sker sådan noget ikke igen.
Der fulgte formentlig et overføringsprogram med kameraet, og de plejer at kunne klare den slags.

Husk også at indstille datoen på kameraet korrekt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-07 13:23

Så må du jo ind og omdøbe de billeder, såfremt de skal ligge i samme mappe.

Nogen kameraer skifter og starter forfra med at tælle når der er taget et vist antal billeder, og derfor kan du opleve, at der på et tidspunkt vil dukke filer med enslydende navne (numre) op

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 19-11-07 14:36

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-07 15:53

Selv tak