/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Restaurant Aalborg/Gigantium?
Fra : acilia
Vist : 5211 gange
50 point
Dato : 22-10-07 19:49

Jeg skal til koncert i Aalborg med et par andre tøser (ja og hvad skal vi se.....?? Take That seføli hoho) og vi skal spise eet eller andet sted i nærheden af Gigantium. Vi har bil med, men ville være herligt hvis vi kunne parkere ved Gigantium og så gå derhen.
Nogen her der kender Aalborg?? God restaurant?
kh
Acilia

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-07 21:39

Der ligger ikke nogen restuarant, lige ved siden af Gigantium. (Gigantium ligger næsten ude på Lars Tyndskids mark).
Men lige på den anden side af T.H.Sauersvej ligger der et Scandic hotel. Det var måske værd, at undersøge, om de ikke har restuarant, der har åben på det tidspunkt i ønsker.
Det er i gåafstand fra Gigantium, jeg vil tro en 5-10 minutter Max.

PS: Gigantium ligger ud til T.H.Saursvej, men der er ikke indkørsel den vej, til gengæld er der en cykelsti/gangsti ud den vej.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-10-07 21:42

De har en fin restuarant (i følge dem selv) se mere her:

http://www.scandic-hotels.dk/property/1201_Restaurant.jsp?vid=11806292&hid=11074121

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-10-07 21:48

UPS.

Jeg har skrevet T.H.Saursvej, det er ikke korrekt, den hedder Egensevej på den strækning, sorry.

(men for retfærdighedens skyld, vil jeg gerne sige, at vejen skifter navn, ret tæt på Gigantium)

MVH

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 22-10-07 21:52

Jamen altså du er jo ekspert kan jeg se, så jeg er bare lykkelig for lidt gode råd og tak for link jeg tjekker det ud lige nu..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 22:13

Hvis det MIDT i byen, kan du parkere ?
frit bag Hotel FØNIX ved Hospitalet
eller tage en af deres pladser.
De plejer at være gratis.
Ellers parker oppe på Kirkegården__IKKE EN VITTIGHED.
Husk lukke tider-- ellers er der flere veje UD/ IND
Og vil du have en GOD OG BILLIG and m, det hele
så har UNCLE TOM ? nede ved tyren - haft en god. Ved det ikke mere.
http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=74211

Ellers det lokale BØFHUS !!!
Bag Jomfru gaden.
BEDRE MAD hos
Boulevarden + Vingårdsgade
Kan ikke huske hvad den hedde NU, men NÆSTEN lige på hjørnet.

Sankel-magersgade ligger der 2 gode Cafe´er
der også servere mad af den bedre slags
Ligger BAG Boulevarden + Vingårdsgade
http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=74207
Gåe i videre, kan i få en Hotdog for 8.-'

---------------------------
Og selvfølgelig Jens Bangs stenhus
http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=74203
Go tur________

Glemte sæføli Hotel Hvide Hus.

Men det jeg hanviser til, har en vis CHARME..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 22:17

http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=74207
BAG min gamle Tandlæge´s hus::::::
DET MED BLÅT PÅ og 200m længere ned af gaden

Kan nævne, at Teatrats !! skuespillere plejer at komme der / omkring
Og de klager IKKE:::

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 22:20

BTW, der ''plejer'' og så at være fri parkering samme sted.
Bag Arbejdernes Bank.
Ellers smid bilen i GYDEN.
DE løfter den kun et par METER, så de kan komme ud+ind

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 22:29

Glem ej heller at se den gamle naziborg+ HA+ bandittos = tra-la-la
Glemte at nævne at billeder er næsten 20 år gamle
Men Bygninger ligner sig selv,
dog mindre skæve end på billeder

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-07 02:02

Havde du Google ''jord'' kunne jeg gøre det bedre.
Men hva____@ der er copy på dem dem enny HOW

HA____ ligger til HØJRE over broen
SSSSSSSSSSS_borgen kør til venstre og vent.
Jøder over toget_ODER

forssæt derefter op AF KIRKEVEJ_________
resten hænger mig ud af MAVEN.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-10-07 07:00

disken:

Du trænger til lidt opdatering:
ONKEL TOM EKSISTERE IKKE MERE !!!!!

Akropolis i Sakelmarksgade (billed) er lukket for længe siden. Det var faktisk den samme restuarant, der var med i TV-serien MIN RESTUARANT (tror jeg det hed) Det var der hvor forskellige par skulle drive en restuarant i et år. Det var efter Akropolis lukkede, mener at det står tomt i dag.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-10-07 08:00

acilia:

Et andet foreslag: Hvis I vil parkere om eftermiddagen ved gigantium, kan i tage en bus ind til centrum, hvor udbudet er meget størrere mht. restauranter. Der er busholdeplads ved Gigantium (metro linie 2) direkte ind til centrum. Alt efter om det er fredag eller lørdag I skal til koncert, er der afgang hver 7-15 minut. I kan max. komme til at vente i 15 min.
Det tager knap 20 minutter, at køre i bus fra Gigantium, til nytorv (centrum, Ca. 300 m fra Jomfru Ane gade og langt de fleste restuaranter).

Jeg kan godt komme med links, hvis det har jeres interesse.

MVH

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 23-10-07 17:55

Tusind tak alle - jeg er helt forvirret nu.. Skal lige sludre med veninderne om planen...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-10-07 19:01

Citat
ONKEL TOM EKSISTERE IKKE MERE !!!!!

Hermed RIMELIG opdateret.
Hvad hedder den SÅ NU.
For et eller andet ligger der - ''DER
Citat
Glemte at nævne at billeder er næsten 20 år gamle

Kunne også tænkes jeg IKKE lige render i byen / Aalborg = hverdag.

Den i Vingaardsgade hedder ? / hed BONDESTUEN. ?
Men der er sgi så mange steder, selv ville jeg hellere prøve en
lille og lokal ''pub'' fremfor de store, såsom ''gaden''.

Også lidt afhængig af jeres alder + temp ???

Men GOD aften der - oppe / nede

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 27-10-07 01:14

Jamen vi har simpelthen for bekvemmelighedens skyld fået bord på Scandic hotels special of the night buffet...
Helt perfekt.
Ville nu gerne på alle de steder der er nævnt - ja rent faktisk så får man jo lyst til en bytur i det aalborgensiske...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-10-07 10:51

Til disken:

Vedr. "ONKEL TOM":
Den (det) hedder ikke noget lige nu. Renoveringen af stedet er lige ved at være færdig, og der står et skilt i vinduet " TIL LEJE", så hvis du ønsker det, kan du leje det, og selv bestemme hvad det skal hedde
Men mon ikke det bliver en tøjforretning (det plejer det at blive, hver gang der er et lokale til leje, i det kvarter).

Bondestuen har, helt rigtigt, ligget i Vingårdsgade. Det er jo så nok ved at være en 16-20 år siden, at det blev en kinesisk restuarant, "PEKING HOUSE" som det også hedder den dag, i dag (og har heddet siden Bondestuen lukkede). De er de samme, som også har PEKING GRILL på hobrovej, der ejer det, (og har gjort det siden starten). Det er for øvrigt en virkelig god kineser restuarant, har været der flere gange og spist.

Vedr. det gamle AKROPOLIS i Sankelmarksgade, er jeg lige blevet opdateret, at det i dag hedder
" LA MAISON " og er stadigt en spiserestuarant, men at det har stået tomt i længere tid.

Men er der mere du vil have en opdatering på (af Aalborgs restuaranter/værtshuse/bodegaer/dansesteder) så bare sig til, jeg har mange bøger om emnet, og er selv interesseret i lokalhistorie, og kender flere, der har værtshuse i Aalbog.

MVH