/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
hvor da betaler jeg ???
Fra : chicapigen
Vist : 874 gange
200 point
Dato : 22-10-07 19:04

hejsa

jeg er i den situation at jeg skal købe et kabel fra en forretning i sverige og de vil kun sende kablet hvis jeg sætter pengene ind på deres bank konto ( fair nok ) men jeg kan ikke overføre pengene til deres konto da banken ( min ) siger at de skal bruge et ibannummer og et swift nummer for at kunne overføre dem. jeg har så kontaktet firmaet i sverige og skrevet at jeg skal bruge deres ibannummer og swift men det har de ikke. hvad pokker gør jeg så ??? jeg kan sagtens finde kablet billigere ude på nettet men det er med amerikanske stik og det kan jo ikke bruges her i europa

har du et godt råd så kom med det

venlig hilseb chicapigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 19:07

Hvad er det for et kabel du vil købe.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:16

Lad være, du skal BETALE )((&&¤¤ for en bank-overførelse
Optil 200.- DKR bare for at få det vekslet+overførelse
LAD VÆRE____________

Du kan sikkert finde et i lille DK

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:17

+ Prisen på kablet

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 22-10-07 19:17

Det svenske firma HAR et IBAN-nummer på deres bank-konto og filialen/banken HAR en SWIFT-kode. Se fx http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,21900,00.html

Spørg om bankkontonummer og få oplyst hvilken bank det er i. Så sender du en mail til banken og beder dem oplyse IBAN og Swift på kunde xyz konto zxy.

Der er også noget der hedder BIC - i praksis er det samme kode som SWIFT

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 19:18

Banken oplyser om IBAN nr og Swift nr.
Altså modtagerbanken.
Overførsel koster ca 50 kr.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:18

Citat
Hvad er det for et kabel du vil købe.

NEMLIG__ ellers er der sikkert en, der vil smide det i ''nakken'' på dig.
ALTSÅ

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 19:19

Du kan sikkert se disse oplysninger på den
svenske banks hjemmeside.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:20

Citat
Overførsel koster ca 50 kr.

Det er blevet BILLIGT - gav 200+ for knap 2 uger siden.

UPS, det var med Visa
Øvvv

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:21

Men det burde JO så ikke gøre det DYRERE_ eller??

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 210 point
Dato : 22-10-07 19:24

Jeg har overført penge begge veje mellem DK og S.
Det fungerer udmærket, modtagerbank oplyser
om IBAN og Swift, det har ikke kostet over 50 DKr
i afgift.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 19:24

Fortæl lige hvad det er for et kabel.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-10-07 19:43

hej
der er et audioquest powercabel NRG 5 og de eneste der har forhandler retten i danmark efter hvad jeg har fået oplyst er tapeconnection men de har det ikke det skal være på 90 cm. og når de får det skal de have et sted mellem 4500 og 5000 for det. i sverige skal jeg give 3000 svenske kroner eller omregnet ca. 2600 så der er da noget at spare. jeg kan ikke selv finde det kabel i den længde og til den pris herhjemme i dk.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 19:55

http://www.needledoctor.com/Audioquest-NRG-5-IEC-Power-Cable?sc=2&category=224

Ja det er dyrt fordi det er specielt snoet og skærmet.

Men det ligner grangiveligt de kabler vi har flest af.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-10-07 20:15

ec er det også audioquest i har ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 20:24

Er det med almindelig amerikansk stik ?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-10-07 20:41

nej Teil det er med europæisk schuko stik , og det er derfor det er sværere at finde i 0,9 m

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 20:48

De kabler vi alle har flest af er alm. strømstik til computere.
Alm. 3 benet stik til stikkontakten
(evt. udskiftet med det 2 benede med hul i stedet for 3 ben)
I den anden ende er der et specielt formet hunstik med 3 huller.

Men det kan være at dit audio udstyr skal bruge specielle skærmet strømforsyning fra et andet apparat.

Jeg har ikke "audioquest" men gætter på noget lyd-apparat.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 20:52

Alt her hjemme leveres med de 2 benede stik og et hul i stedet for det 3. ben.
Dette stik udskiftes så i danmark til vores alm. stik med 3 ben.

Men stadig - det ser ud som om der kræves særlig afskærmning af ledningen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 21:01

Ja e.c. det må da være særlig afskærmning til den pris.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-10-07 21:01

ja , det er nemlig vigtigt at det er det audioquest kabel NRG 5 , da det også er det vi har på vores dvd og cd , og nu mangler vi et til forstærkeren . og manden i huset går MEGET op i hifi /surround så det er ikke lige meget hvad det er
vi købte de 2 sidste de havde i hifi cables der hedder NRG 3 så derfor er jagten sat ind på at få det sidste

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-10-07 21:05

jeg har nu sendt en mail til den svenske bank og oplyst forretningen og deres konto nummer så nu håber jeg at de sender mig iban nummeret og swift imorgen så jeg kan gå i banken og få den til at overføre beløbet . håber det virker den vej

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-07 21:09

Ja så er der nok kun en vej >> det rigtige, men dyre kabel.

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 22-10-07 21:15

Tak for svaret Teil. og til jer andre. jeg har gjort som du har skrevet og venter på banken vender tilbage

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 21:21

Håber det går godt. Som sagt vi har uden problemer overført penge
begge veje mellem DK og S.
Et alternativ er en tur til Sverige/Malmø og betale i en bank der.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-07 21:24

Den forklaring på hjemmesiden for det powerkabel er noget rent nonsens.

Du spilder dine gode penge på noget komplet tåbeligt. Men det er jo dit eget valg.

Hvad skulde det hjælpe( hvis man ovehovedet tror på det ) at den sidste meter elforsyningsledning har særligt polerede kobbercorseller, når der er flere hundrede kilometer almindelig ledning mellem dig og elværket, som producerer strømmen.

Det er i øvrigt en fysisk umulighed at strømmen ændrer sig fordi ledningen bliver anderledes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 21:28

Jeg har set på priserne i USA
over 600 $
Der må da være en grund, måske afskærmning af magnetfelter
mellem apparater og netledninger. Eller hvad ved jeg.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 22-10-07 22:23

Citat
Den forklaring på hjemmesiden for det powerkabel er noget rent nonsens.
Du spilder dine gode penge på noget komplet tåbeligt. Men det er jo dit eget valg.

Ja det er et 100 % rigtig, jeg blev helt dårlig da jeg så prisen for et kabel hvor et " støjfilter" er indbygget i kablet, et støjfilter bestør af drosselspoler og condensatore, og de kan købes færdig til få penge, og hvis det virkelig er HIFI grej, så er det s.. indbygget i apperatet, men nogle personer i verden vil åbent bart flåes for penge, siden der kan sælges sådanne kabler