/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Dr-serier i 60-70 èrne
Fra : OleP
Vist : 2817 gange
100 point
Dato : 22-10-07 18:56

nu prøver jeg så også lige at stille et spørgsmål der handler om film og serier fra 60-70 èrne...
det var nogen serier jeg så i min tidlige ungdom og der er nogle scener der har printet sig ind på min nethinde men jeg har aldrig rigtigt kunne finde ud af hvad de hed....og det er måske også lidt svært for det er kun sådanne nogle brudstykker jeg kan huske og måske roder jeg dem lidt sammen oppe i knolden..

1) den ene var en sort hvid serie med helt vilde jagter, drabelige slåskampe, dueller i luften med gamle dobbeltdækkere, farlige robotter osv...det endte altid lige i det mest spændende hvor helten faktisk var så godt som død....men i næste afsnit klarede han den alligevel....og sådan var det i hvert afsnit...han klarede den altid...hehe

2) den næste var en slags serie hvor der vist var sådan en mand med et kæmpe orgel og noget med nogle aber...og han kunne følge folk på sådan en slags skærm han havde....og måske var det en dukkefilm..

3) den tredie var en cowboy serie som jeg tror hed high shaparal eller noget i den stil...men jeg syntes ikke jeg kan finde noget om den...

4) den fjerde var en rigtig gammel slags gyser i sort og hvid....noget med nogle meget mærkelige mennesker på en eller anden slags gård...og de sagde vist ikke så meget i filmen..men den var meget uhyggelig for en knægt som mig dengang...hehe....måske var det en slags stumfilmsgyser....men jeg mener at han skurken ligesom blev kvalt i en slags melsilo til sidst..

ved godt det godt kan være svært at genkende serierne men måske er jeg alligevel heldig hvis nogen kan lede mig videre på min vej...

mvh Ole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 19:03

High Chaparral kan du læse om her

http://www.sydsverige.dk/?pageID=107

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:07
Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:08

Den ene er Flash Gorden ``

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 19:10

Citat
den næste var en slags serie hvor der vist var sådan en mand med et kæmpe orgel og noget med nogle aber...og han kunne følge folk på sådan en slags skærm han havde....og måske var det en dukkefilm..

Captein Nemo ``???

Men ellers masser af Gammelt på linket.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-10-07 19:22

#Nordsted1 ...det var en slags westernserie i tv....lidt alla bonanza...

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-10-07 19:29

#Disken kan jo ikke titlen eller noget så dit link kan jeg ikke bruge....og Captain nemo....tænker du på en verdensejling under havet captain nemo??

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-10-07 19:34

#Disken og det er heller ikke flash gordon

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 19:38

Ups olep.... undskyld det var et forkert link jeg gav dig,

håber dette er bedre

http://www.imdb.com/title/tt0061263/

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-10-07 19:43

"Nordsted1 ja det var den..jeg havde bare stavet det forkert....og så hed den "the" high chaparall...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 19:51

Uden for nummer...

Der var også en serie der hed Sir Lancelot (eller var det en serie), men i hverttilfælde skulle min lillesøster hedde Ann-Charlot, men da min lillebror var grebet af Lancelot, blandede han navnene sammen, så min søster kom ikke til at hedde Ann-Charlot

Og så var der også abernes planet uh ha da

http://www.geekculture.dk/arkiv.php?reviewid=873

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 20:57

Citat
Og så var der også abernes planet uh ha da

Filmen eller serien ?
Syntes serien var den bedste.
Har den med Heston + set den sidste nye
Holder mig til SERIEN__= Roddy MC Donald !!!

Citat
#Disken og det er heller ikke flash gordon

Du ? stiller også 4 spørgsmål på engang

Citat
den næste var en slags serie hvor der vist var sådan en mand med et kæmpe orgel og noget med nogle aber...og han kunne følge folk på sådan en slags skærm han havde....og måske var det en dukkefilm..

Mener____ AT den har været vist på satelit, da det blev lovligt at se/ hente
under navnet ?? TIME TUNNEL ?/ CHANNEL / TRAVELER?
Men der var så mange af de SERIER, at de på mange måder
ligner hinanden
MEN__ at der skulle være aber med:::: Øvv

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 20:59

Sikker på det ikke var ET PAR ? andre dyr/ting.
Fik lige et flash-back

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-10-07 23:25

ja det er meget sjovt nårman lige får et flashback...den med aben eller aberne og ham fyren med det der store orgel der fyldte hele rummet kan måske være fra et afsnit af den serie der hedder thunderbirds....

Og jeg ved godt det er nogle svære spørgsmål...

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-10-07 23:31

Og ang. nr 1 så tror jeg det var den slags film man kaldte "cliffhangers"...altså hvor man mere eller mindre troede helten ville dø i slutningen af ugens serie men så overlevede han altid i næste afsnit...

Kommentar
Fra : Tja-vel

Dato : 23-10-07 00:53

Den med aben og orglet, mener jeg er en film med dyr i rollerne. Hovedpersonen er en ælling og aben er en troldmand. Men jeg kan ikke huske titlen.

Den var en klassiker i mit barndomshjem - jeg tror faktisk at jeg har den til at ligge på VHS et eller andet sted.

De andre stammer vel fra "Så er der tegnefilm" eller "så er der forfilm" med Jakob Stegelman.

Hvad med at prøve ham? Han bestyrer "Troldspejlet" i dag. E-mail adressen må kunne støves op.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-07 03:12

Citat
Og ang. nr 1 så tror jeg det var den slags film man kaldte "cliffhangers"...altså hvor man mere eller mindre troede helten ville dø i slutningen af ugens serie men så overlevede han altid i næste afsnit...

SIKKERT derfor jeg tænkte p´å de ''gamle'' Flash Gordon film
Blev vist sammen med DR´s !!?? Stegelmann et eller andet,
ham der viser GAMLE film fra KÆLDEREN.
Og de blev vist om FREDAGEN, de DER med Gordon
Mener det var begyndelsen af 80´erne
Kan da huske at der var en SPEAKER der hed__FRA Claus BORRE
Der kommenterede et WM i både det ene og andet.
Til tider kom HAN langt ud, med motor-sporten.

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Den med aben og orglet, mener jeg er en film med dyr i rollerne. Hovedpersonen er en ælling og aben er en troldmand. Men jeg kan ikke huske titlen.

Den var en klassiker i mit barndomshjem - jeg tror faktisk at jeg har den til at ligge på VHS et eller andet sted.

De andre stammer vel fra "Så er der tegnefilm" eller "så er der forfilm" med Jakob Stegelman.

Hvad med at prøve ham? Han bestyrer "Troldspejlet" i dag. E-mail adressen må kunne støves op.

Ha n svarer IKKE_ DR er TODT/ død, men vi skal stadig betale til DET

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-07 03:14

Citat
Kan da huske at der var en SPEAKER der hed__FRA Claus BORRE
Der kommenterede et WM i både det ene og andet.
Til tider kom HAN langt ud, med motor-sporten.

Bare LIGE for at få ÅR´s tallene på plads.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-07 03:20

Eller er det REN Japansk tegne film
I stil med det, der løber over DR/ TV = nu omdage

Transformers ? stil__

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-07 03:20

Sover
B_nat

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 25-10-07 11:19

Hej igen alle sammen...Undskyld mine sene svar men de film og serier jeg t?nker p? er nogen jeg selv s? som 5-8 ?rig p? vores tv derhjemme,og jeg er f?dt i 64 s? det m? v?re fra slutniungen af 60 erne og starten p? 70 erne...det har ikke noget at g?re med han fra troldspejlet...det er en del ?r f?r han kom p? banen...men den men aben og ?llingen vil jeg lige unders?ge...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-07 11:29

Denne er nok skudt helt forbi, men spændende var den (men jeg kan dårligt huske den)

http://www.cinemazone.dk/review.asp?id=1812

Batmannfilmene kom også til DK dengang??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-07 11:34

Og så var der Familien Addams

http://on-z.dk/vis.asp?id=9764019

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 03:46

SVARET er på VEJ.
Vil baRE GERNE give et link +
skrive pænt________________- mig
Sorrry

ØJEBLIK

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 03:53

Citat
Hej igen alle sammen...Undskyld mine sene svar men de film og serier jeg t?nker p? er nogen jeg selv s? som 5-8 ?rig p? vores tv derhjemme,og jeg er f?dt i 64 s? det m? v?re fra slutniungen af 60 erne og starten p? 70 erne...det har ikke noget at g?re med han fra troldspejlet...det er en del ?r f?r han kom p? banen...men den men aben og ?llingen vil jeg lige unders?ge...

Kopi/ paste er nemmere

HVis jeg skal SIGE noget, JEG IKKE SKAL Øvvv
Så VIL jeg MENE at det er en SATELIT, du har set det på
Kan PÅ ingen MÅDE // tankegang ? huske det du mener.

Ikke at sige DEN IKKE HAR været VIST
MEN ?? sikker på det IKKE var SV 1 / 2/ / NRK

Bortset fra MUPPET_ show ÅR 1975/77`?
Kan jeg KUN huske Serien OM Caligula'

BU NÆRMER VI os sgu da VIST_NOK

DET var en Engelsk TV serie,,,,PIGER / arbejdsløse,,??? der klædte sig ud +
sang som WERDENSSTEJERNE____Den var lang
3 piger + en sort , så HUT jeg lige jkan huske / skrive
Den GIK på DR CA: 1975 - 79
Og de fik en KONTRAKT med en ''stodder' / firma = selskab
der udnyttede DEM = PENGE + så meget anet
Øvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv___________ kommer ind på en side jeg IKKE MÅ

Citat
BTW[U] Nordsted1[/U] har du hente POINTS
Ellerrr bar det en forkert KNAP________SORRY'

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 03:59

Men er det DEN jeg tænker PÅ, er der sikkert
ANDRE der kan hjælpe DIG MED at tænke

Kan SGU huske dengang.

Men IKKE noget med at rende ud AF ET VIBDUE __ALTSÅ
de klædte sig bare om til SUPERSTARS________
eller et godt forsøg på det.

Øvvvvvvvvvvvv__den var FAKTISK GOD,
hvis ci TÆNKER sanne tanker ///////

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 04:00

Sorry ____________________lille MIG
Øvvvvvvvv
svar på forkert `?

G-Nat

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 06-11-07 10:15

Nu var de jo ikke så mange kanaler vi havde dengang men enten var det på danmark Dr1 eller sverige 1 eller 2...for det var før vi kunne fange de tyske kanaler..altså ikke sattelit..

men jeg må nok heller lukke mit spørgsmål...for jeg får nok aldrig svaret...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-07 10:20

Olep... Det er jo også så mange år siden, at os der så tv dengang, er ved at være senile, altså kun light udgaven, for så gamle er vi dog heller ikke

Ærgeligt at du ikke fik svar på dine spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 01-12-07 18:58

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Kipper

Dato : 23-04-08 11:28

http://www.imagesjournal.com/issue04/infocus/mysteriousdrsatan.htm

Her er "Kobbermaske", som var en af mine favoritter fra gamle dage :)

:)
Kipper