/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fest-leg søges
Fra : nosunshine5
Vist : 579 gange
50 point
Dato : 22-10-07 16:00

Jeg søger en bestemt fest-leg.

Jeg fik at vide at man tager et a-4 papir. Så skriver men et navn.( Gerne en af festens gæsters navn.) Folder papiret, så navnet ikke kan ses.
Giver vidre til næste person. Som så skal digte vidre. Ved kommende folder det igen og giver det vidre.

Til sidst skulle man så nærmest læse en ret sjov historie op.

Der er hvordan reglerne for legen jeg er intereseret i. Er der nogen der kender dem???
Vi skal holde meidtvejsfest for nogen studerende, så da det skal foregå indedørs ville denne leg være sjov. Men vi vil jo så gerne kende den...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 16:08

Den leg kender jeg godt nok ikke, men prøv at se i dette link om det kan være den de kalder for kædehistorie??

http://fdf.dk/Kerneudvalg.nsf/webvislege?readform&afsnit=Kommunikationslege

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 22-10-07 16:11

Nej det var desvære ikke den. Men det ku godt minde om den.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 22-10-07 16:21

By-sladder lyder nu også til at være sjov??----- jeg ved godt det ikke er den du efterlyser---- men i mangel af bedre, så måske den kunne bruges??

http://www.festabc.dk/festabc-dk/db.aspx?id=1072&catid=80&dlindex=2&idg=cb917061-29b5-487e-b293-165579a646a3

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 16:23

Der der mange lege, så prøv om du kan genkende "din" leg

http://www.festabc.dk/festabc-dk/db.aspx?id=1072&catid=80&dlindex=2

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 22-10-07 17:33

TIL NORDSTED1

DET VAR DOG NOGLE HERLIGE LINKS, DU DER HAVDE, TIL ALVERDENS LEGE.

JEG GEMMER DEM LIGE, TIL DET IGEN BLIVER AKTUELT, FOR DA KAN MAN ALDRIG FINDE DEM.

TAK FOR DET.

HILSEN
AG112

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 18:33

AG112, tak for de pæne ord

nosunshine.... jeg kommer lige i tanke om en leg jeg lavde sammen med min mor, da jeg var barn.

Min mor kunne f.eks tegne en fugl, folde papiret, så jeg f.eks kun kunne se fuglens klør, det var så ikke så tydeligt for mig at det var fugleklør, men jeg kunne bruge kløerne som frisuren på en mand e.lign, sådan fortsatte vi tegneriet til vi nåede enden af papiret

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 22-10-07 19:37

Hej igen der... Jeg er lidt besværlig men det lyder ikke helt som det.
Jeg prøver at lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu...
Det link du har lagt ind, minder lidt men det skulle helt foregå på papir.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 23-10-07 21:17

Hej Nordsted1.

Jeg fandt ikke legen. Men bruger i stedet en fra et af de links du har sat ligt ind. Tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-07 21:30

Det var ærgeligt at du ikke fandt hvad du søgte, men da dejligt at du fandt noget brugbart, bortset fra det, syntes jeg også "legen" med at tegne og så rulle papiret sammen så kun det nederste kan ses var sjov