/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Når mænd vasker tøj..
Fra : creamygirl
Vist : 2169 gange
500 point
Dato : 22-10-07 14:12

I formiddag stod jeg i køkkenet og manden havde taget "trunten" ud til et bleskift. Han råber på et tidspunkt, om det tøj jeg har lagt i maskinen (men endnu ikke startet) er en kogevask, hvortil jeg svarer, at det er det..

Kort efter kommer han ud fra badeværelset - og beretter stolt, at han har startet maskinen for mig. Dygtig mand!..Han får selvfølgelig mange rosende ord for denne bedrift, samt et stående bifald..

Han glemte bare at fortælle, at han havde smidt "truntens" knaldrøde body ind sammen med en hvidvask - Flot!

Så kære kvinder - What to do?! ..... Kan mine nu lyserøde tekstiler vaskes hvide igen?!

Og hvordan straffer jeg manden for at kvaje sig sådan?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:17

LOOOOL Blev det rent eller blev det rent........ Det er vel derfor man vasker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 14:17

Mæææænd

Hvis tøjet er lavet af bomuld, så er det en gang klorinvask

Hvis det ikke er bomuld, bliver tøjet gråligt, så derfor kun bomuldstøj !!!

Er det ikke bomuld, så kan du gå i en genbrugsforretning og købe nogle hvide nylonskjorter (går ikke ud fra manden har en han vil "ofre" på formålet??) Nå men nylon kan hjælpe med til at trække det røde farvestof ud af tøjet...

Straffen der gi'r jeg op

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:19

Citat
Og hvordan straffer jeg manden for at kvaje sig sådan

Du lukker for "Brasilianeren" i et par uger Det husker han

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:21

Nåååå undskyld.... det var et sp. til pigerne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 14:22

Jamen Klumme, nu du alligevel er her - så fortæl mig, hvordan i alverden mænd kan tro, at knaldrødt går sammen med hvidt?!

Det er mig en gåde!

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-10-07 14:27

Næste gang skal du bede ham om, at være lisså koncentreret som Bamseline

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:27

Creamy.... Mænd skænker ikke farven en tanke (de fleste). Jeg lærte det efter at vi havde gået i lyserøde, gule, grå og andre eksotiske farver undertøj og skjorter. Så nu er alt gråt og sort, så kan det ikke gå galt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 14:28

Her er så en der har prøvet at vaske en hvidvask med blåt, det blev heller ikke så heldigt

http://www.suhrs.dk/SporgSuhrs.nsf/0/f13be287f6eb5aa8c12571e8003d682e?OpenDocument&Click=

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-07 14:31

Hvis han også har været så flink at lægge det i tumbleren, så bliver det besværlig .

Er tøjet stadig vådt, så vasker du det på en kogevask igen, men husk lige at fjerne "truntens" knaldrøde body.

Du kan jo også prøve det nye vidundermiddel vanish http://www.vanish.dk/

Men jeg har nu altid reddet det med en ny gang vask.

Blev mandens hørmere også lyserøde

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:34

Hørmere Kender du sådan nogle mænd Ans

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:36

Jeg bruger ikke Vanish, for det gør den gennemført hæslige Lotte plapre Heise osse i reklamer, og så vil jeg ikke bruge det

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 14:43

Klumme, din garderobe er garanteret festlig..

Det minder mig om en gang jeg var syg - og bad manden købe ind og lave mad..

Efter at have stået med et måbende ansigtsudtryk i ca. 5 min, sagde jeg til ham, at når du er færdig med det der, så kan du som tillæg prøve at goggle en brugsanvisning på en støvsuger..

Men okay - jeg må i gang med at redde MIT tøj. Der er ikke noget så fimset, som lyserødt tøj..

Can't help it - jeg er pisse sur..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 14:46

Nogen der kender produktet "BLEGRENT" ?!

http://www.gode-raad.dk/visraad.php?ID=982

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-07 14:46

Så har du måske lært det, sæt aldrig en mand til at starte en vaskemaskine

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:46

Citat
pisse sur
thi hi..... du kan ikke ramme mig LOOL hædr hædr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-07 14:54

Som regel bliver "farven" vasket ud igen hvis tøjet stadigvæk er vådt.

Hørmere Kender du sådan nogle mænd Ans

Klumme du ved åbenbart hvad, jeg tænker på

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 14:58

HEHEHHE Syns du ikke hørmere taler for sig selv?

Det er jo et prutfilter. Du ved mænd prutter mere end kvinder, fordi vi er i stand til at holde munden lukket så længe, at der kan opstå et overtryk LOOOL

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:01

"Når mænd vasker tøj" - Jeg forstår ikke, hvad drejer det sig om?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:06

Klumme
Kvinder knævrer ikke mere end mænd,
de bruger bare flere ord

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 15:11

Citat
"Når mænd vasker tøj" - Jeg forstår ikke, hvad drejer det sig om?

Aha Teil - du er så én af dem, som kigger i tøjet - og finder dette mærke..

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=74130

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:14

Creamy den er meget god,
men jeg har aldrig set mærker i mit tøj.
Hvorfor skulle der sidde mærker ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 15:15

HEHEHEHEHEHEHE....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:19

Min nabo har endnu efter 40 års ægteskab ikke fundet
ud af hvordan vasketøjet kommer fra snavsekurven og tilbage
i garderoben. Nu har han sat sig for at løse gåden, han er lige
gået på pension og har tid. Dertil har han købt et komplet detektiv
udstyr, bl.a med microchips som kan spores via en GPS.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 15:21

Teil tag dig sammen - du minder mig om min farfar, som er dement!

Sidste jul, medbragte jeg ham en juledekoration med elektriske lys. 2. min efter jeg var gået klippede han ledningerne, fordi han ville flytte den fra vinduet til et bord..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:23

Netop fra tanke til handling er vejen kort.
Mænd løser problemer, kvinder vil tale om dem
i evigheder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 15:29

http://www.kandu.dk/tip16780.aspx

Hvor gemmer man bedst rejerester i en Audi?!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-10-07 15:37

Smid "truntens" røde dragt ind i maskinen med mandens yndlings hvide skjorte og kør en kogevask Så skal han såmænd nok huske det til en anden gang, hvis han skal tvinges til at gå med lyserød skjorte!
Det er desværre det eneste, der duer på mænd, de skal mærke det på egen krop

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:43

Citat
Så skal han såmænd nok huske det til en anden gang, hvis han skal tvinges til at gå med lyserød skjorte!

Næh så køver han en ny skjorte, hvorfor spilde energi på at huske sådant.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-10-07 15:44

Nåmen den røde sparkedragt skal vel vaskes igen på et tidspunkt

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 15:44

Citat
Det er jo et prutfilter.

Den havde jeg overset...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:45

Han kunne heller ikke i sin vildeste fantasi tro at det var en lærestreg.
Men tro at konen ville ha skjorten og derfor farvede den.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-10-07 15:46

Ja, det har du nok ret i Teil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 15:47

Jeps jeg kender koner.
Og mænds tankegang.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-10-07 16:02

Citat
Jamen Klumme, nu du alligevel er her - så fortæl mig, hvordan i alverden mænd kan tro, at knaldrødt går sammen med hvidt?!

- hvordan fanden vasker man Dannebrog?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-10-07 16:22

det er sikkert bare et trick for at slippe for at vaske tøj . bruger selv samme teknik.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:23

Citat
hvordan fanden vasker man Dannebrog?

Hver for sig LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:24

Og Radiser!!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 16:30

Citat
Jeps jeg kender koner.
Og mænds tankegang.

Du skal ikke tro på alt hvad du læser og hører. Og et godt råd - få dig en kone selv. Dine fordomme vedrørende andre mænds koner, gælder ikke som troværdig viden!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 16:31

Citat
- hvordan fanden vasker man Dannebrog?

Citat
Og Radiser!!!!!

Nu er I besværlige..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:42

HEHEHE Nåååå nu er det værste surhed gået over hwa??

Dejligt at "høre" din forførende stemme igen. Du har været lidt væk ik??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 16:44

Er det mig de taler til, Klumme?! ... Hvad mener du med "væk"..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:46

Ja gu er det da dig *SS* LOOL Væk...... bare ikke så meget på Kandu som før. Kommer til at tænke på, at det måske er fordi det er mig som er lidt mere væk hehehe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 16:48

Jeg jobber igen - og 2 "unger" + en mand, der er handicappet hvad angår husholdning, så er tiden knap til kandu kiggeri..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:50

Nåååååå ja for fanden. Det havde min demente hjerne da glemt alt om. Men så må vi jo bare nyde dig så meget mere, når du er her

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-10-07 16:51

Vi har arbejdsfordeling her i huset - JEG køber den dyreste/mest effektive vaskemaskine til konen - HUN bruger den

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:51

Jeg forhøjer lige pointene

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 16:52

Citat
Vi har arbejdsfordeling her i huset - JEG køber den dyreste/mest effektive vaskemaskine til konen - HUN bruger den

Knold..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:52

Nååå nej.... det er jo ikke min tråd LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 16:53

Citat
Jeg forhøjer lige pointene

Ja det gjorde du sørme..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 16:58

LOOOOL der kan du bare se......... jeg er nemmerlig ikke nærig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 17:06

Baj baj for nu. Skal i cousinen og lave Boller i carry, og så skal der skrælles ris. Fandens arbejde

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 17:07

Kender I det, at man ber' manden handle ind til frikadeller - og lige vil se indkøbssedlen inden han smutter?!

Den plejer at se sådan her ud..

Gulvspån

Taglægter

Gipsplader

Lægter Skinner

Fugefilt

Håndrundsav

Kartofler

Velbekomme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 17:09

Det kræver en robust mave hehehehe

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-10-07 17:12

- hva' bruger han kartoflerne til?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-10-07 17:15

Godt spørgsmål, Stouenberg. Og nu kommer vi til, at Brokke har lidt ret. Han køber de dyreste - og lader mig om hvad de skal bruges til ..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 17:19

Citat
få dig en kone selv.

Har en model gående her.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-10-07 17:20

- det der gulvspån brugte konen også de første år - indtil hunden nægtede at æde dem...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 17:31

Den huskeseddel kan min far slå

For mange år siden, skulle mine forældre have en ny sofa, min far blev sendt afsted efter vidunderet, men lige før møbelforretningen gik han forbi en motorcykelforhandler.

Det tør svagt antydes at min mor blev temmelig forbavset, da min far kom trillende hjem på en spritny Nimbus.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 17:46

Deraf udtrykket "Sofacykel"...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-07 18:01

Det udtryk var ikke lige det man skulle sige på det tidspunkt

Men hun kom til at holde af motorcyklen med tiden, og sofaen fik de da også. Siden den dag, har min far kun været ude og købe ost, ude på landet uden andre butikker i nærheden

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 500 point
Dato : 22-10-07 18:19

Citat
Og nu kommer vi til, at Brokke har lidt ret. Han køber de dyreste - og lader mig om hvad de skal bruges til

Jamen, sådan er det jo. Ingen "håndværker" er bedre end det værktøj han/hun benytter.
Hvorfor så ikke "forkæle" hende med (og overlade) en virkelig effektiv/attraktiv vaskemaskine, når det nu er hende, der hader lyserøde (der burde være hvide) permissioner.
Hvis hun virkelig skulle være så letsindig at overlade den del af husholdningen til mig, skulle vaskemaskinen kun have 2 programmer - hvid og kulørt - det kan jeg klare.
En sweater med uldnistre, der skal vaskes på 30 graders halvkold økoprogram med ekstra nænsom centrifugering med antikrøl, har jeg altså lidt svært at forholde mig til. Og hvorfor er det lige, at en sweater uden nistre skal vaskes på samme program ?
Næh, der er fuld udnyttelse af alle 16 programmer med diverse ekstra tilvalg. - Sort tale for mig.
Men jeg er god til elektriske småreparationer og til at få fruens PC op at stå, når hun har "mugset" den - flytte billeder rundt i een uendelighed med engleblid tålmodighed - male vægge (og andet) en fraktion mørkere (som KUN hun kan se) end det eksistererende. Jeg stiller gerne op som chauffør, når hun og svigermor skal på udstilling/til koncert eller til hjemmestrik. Tramper gerne rundt i diverse planteskoler i timevis for at finde lige netop den busk, som de ikke har.
Jeg er osse god til at drikke hvidvin i køkkenet og til at lave kartoffelmos.
Osv, osv, osv - Min kone påstår, at hun er rimeligt godt gift (og det er jeg også).

Så hvis det er knoldet, så tillad mig at "bumpe" videre - ikk' ?

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-10-07 18:41

Tja, Brokke, den slags "småjobs" som du nævner, har vi tit tendens til at glemme, når vi snakker om, hvad manden laver derhjemme...

For snart 12½ år siden vaskede jeg 3 vaske - én uden at stille på temperaturen, én uden at fylde vaskepulver på og én ligesom creamy's. Alt sammen indenfor de første 14 dage af vores ægteskab. Jeg har ikke fået lov at røre vaskemaskinen siden

Og det er ikke engang lyv

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 22-10-07 18:52

Hehe.

Gemalen har vasket én vask siden vi mødte hinanden for snart 12 år siden.
Det var den med min dyre lækre sweater i. Den var jo lys, så den røg med i en 40 gr. finvask. Den kunne passe en lille bamse bagefter. Jeg er str. 46 når jeg er slank )
Han påstår stadig at han godt kan, men får ikke lov at teste.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-10-07 19:05

Citat
Han påstår stadig at han godt kan, men får ikke lov at teste.

Tja, det faktum, at jeg har arbejdet som sosu-hjælper i et år og dermed vasker de gamles tøj, ser min mand som en uvæsentlig detalje - jeg får heller ikke lov at teste herhjemme

Kommentar
Fra : jannimus

Dato : 22-10-07 21:20

Jeg vil sige en gang klorin eller 2.

Ellers så kan "Vanish" også gøre underværeker, meeen tvivler på det ville være nok.

hvis du ikke kan få det hvidt og ikke er interesseret i kun at gå i lyserødt, så kan du farve tøjet.

Tøj-farve kan købes hos Matas.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-10-07 18:14

Jeg tro som trimara 46 at det er en indvistering.
Hvis man ved at ødelægge en enket vask kan få livslang fred kan det godt betale sig.
.-)))))
Bjørn

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-07 22:45

Creamy - Matas har et blegemiddel, som modsat klorin ikke mørner tøjet.

Moster

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-07 23:01

Camillasmoster, hvis det er blånelse du tænker på, så sælges det ikke mere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-07 23:02

Hvis creamy ikke efter 2 dage har fået

Citat
Kan mine nu lyserøde tekstiler vaskes hvide igen?!

Så har hun sikkert sendt manden i byen efter nye hvide tekstiler, så alt ender i fryd og gammen

Det, der nu var blevet lyserødt, var sikkert "gammelt og slidt"

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-07 19:22

Nordsted1 - nej, det er ikke blånelse - det er et blegemiddel, som virker i varmt vand.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 30-10-07 17:33

Tak for svaret brokke44.

Jeg kan desværre kun tildele point til én - og da mit vasketøj STADIG er lyserødt, tillader jeg mig at udlode de 500 til dig for din indlevelse i vaskeprogrammernes mysterium..

Jeg er slet kke i tvivl om, at du er en dejlig ægtemand..

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-10-07 17:55

Tak for det.

Du kan "trøste" dig med at lyserødt er feminint - eller hva' ?

Citat
Jeg er slet kke i tvivl om, at du er en dejlig ægtemand.

Det prøver jeg at være - indrømmer gerne, at jeg er smaskforkælet (og nyder det) - og "tilbagebetaler" efter fattig evne.