/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Er græsset grønere ?
Fra : Octon
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 22-10-07 12:25

Hello jeg er en 22 årige dreng med et spørsmål.

Jeg stiller det her spørgsmål for at høre fra andre mænd gerne over 26 med erfaring inde for det her område.

Jeg har en dejlig kæreste på 20 år som jeg har været sammen med nu i 7 måndere.
Der er ikke rigtig noget galt i forholdet og det hele køre som det skal og jeg har ikke noget at brokke mig over, men jeg bliver hele tiden grebet af den tanke, "hvad nu vis" jeg er bange for at side som 28-30 årige med børn og tænkte tilbage på de ting jeg aldrig fik prøvet "og dette omhandler selvfølgelig andre damer" ikke fordi at min nuværene kæreste er den første jeg har været i seng med, men er bare bange for at side og fortryde de ting jeg syntes jeg ikke fik noget.

Er det normalt eller skal man virkelig ikke slå sig ned før man
føler man ikke mangler at prøve mere?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-07 12:26

Slå dig til ro når du føler - "Det er nu"

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-07 13:53

Hej, Octon..
Jeg er ikke en mand over 26, men jeg vil alligevel komme med et par forslag...

For det er faktisk meget almindeligt og naturligt hvad du oplever.

Du er 22, og din kæreste er 20. I har forhåbentlig kun levet under en trediedel af jeres liv.

Jeg tror, at du allerførst skal sætte dig og tænke over, hvad det er, du kunne tænke dig OGSÅ at nå her i livet.. Skriv f.eks. en liste.

Og snak så med din kæreste om det.. HUN har måske også en liste over ting, som HUN kunne tænke sig at nå i livet. Nogle af tingene kan I lave sammen.
Det ville da være synd for jer begge to, hvis jeres liv skulle "stoppe" som 20-22 årige, bare fordi I har mødt hinanden tidligt i livet. --Det skulle da meget hellere være sådan, at I NETOP fordi I har hinanden så kan I støtte hinanden i de ting, der er vigtige for jer.

At elske er ikke at binde, men at sætte fri..

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-10-07 14:08

At elske er ikke at binde, men at sætte fri.. Kloge ord, men tror jeg vil prøve hvad du forslår og høre hende om hun følere på samme måde. Tak for tipet.

Godkendelse af svar
Fra : Octon

Dato : 22-10-07 14:08

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-10-07 14:13

Tak for accepten af mit svar.
De kloge ord er sagt af en gammel veninde, ---der for længst har holdt guldbryllup...

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-11-07 02:21

Hej Fra : Octon

Du lyder som en rigtig fornuftig ung mand, og jer er temmelig sikker på,
at når du vil rette dig efter de kloge ord fra den gamle veninde "Birgitta", så har du
og din kæreste - om det så bliver den nuværende eller en senere, alle gode muligheder for
at få et betydeligt rigere og bedre liv, end mange andre ægtepar.

Jeg kan så lige foreslå dig, også at forsøge at holde fast i Birgitta, for det tilfælde at du skulle få brug for hendes hjælp en anden gang.

de bedste hilsner.
DkwM327

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-11-07 13:17

jamm.. Jeg er jo lige her... Hele tiden.. ---Mig behøver man ikke at "holde fast på"..