/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Reperation af mobil
Fra : meldgaard
Vist : 2166 gange
300 point
Dato : 21-10-07 16:56

Jeg har en SE K750i der lige har opføret sig underligt. Jeg har puttet ekstra hukommelse fra starten. Jeg har haft den i 8 mdr og nu kan den lige pludselig ikke læse kortet. Jeg har prøvet at sætte telefonen til PC`eren om jeg kunne overføre mine billeder til denne. Men PC`eren kan ikke se at jeg har sat telefonen i USB`en. Så nu spørger jeg: Kan man bytte telefonen eller skal man afvente med reperation? Ren juridisk altså. Please hjælp mig. Jeg er ret afhængig af min telefon.

Meldgaard

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 16:58

Rep. i første omgang.

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 21-10-07 16:59

Men det tager da lang tid

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 16:59

Gør det ?

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 21-10-07 17:00

Tja hvad ved jeg? Men alt over 2 dage er lang tid for mig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 17:01

Køb en anden, tilbudene hagler over os.
Det tar en halv time.

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 21-10-07 17:04

Nej der er stadig garanti på. Lortet skal da holde mere end 8 måneder!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 17:05

Sælger skal reparere indenfor rimelig tid.
Alt lort kan gå i stykker.
Hvad har man garanti til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 17:06

En fagmand kan afprøve fejlen på få minutter og fortælle dig om det er noget det betaler sig at lave eller kan gå under garantien....

Gå til en "anerkendt" unlocker" - det er sikkert det billigste i første omgang, og de er ret dygtige - de anerkendte.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-07 17:09

Da min søn havde din mobillos til rep. fik han en lånetelefon, så han overlevede så spørg om du kan det samme.

Så vidt jeg husker var det endda gratis at låne, men skete der noget med lånetlf. skulle han købe den... til nedsat pris, da den var brugt

Så afsted til forhandleren, måske du kan få hjælp på stedet, og ikke behøver få den rep.

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 21-10-07 17:11

Det skal afprøves Nordsted1.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 21-10-07 17:23

Er det simkort eller hukommelseskort du taler om. Er det hukommelseskort kan du afprøve det i en kortlæser. Simkort kan du jo prøve i simkortlæser eller prøv med et andet simkort

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 21-10-07 17:42

Det er hukommelseskortet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-10-07 21:49

Det lyder umiddelbart som om den kan repareres under garantien uden problemer, og hvis du er så heldig at du har købt den hos Sonofon (Reklame) så har du krav på en lånetelefon i den tid den er på værksted, den gennemsnitlige reperationstid er forresten 6 dage på eget værksted.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-10-07 00:04

www.telecare.dk de rep. telefoner på kort tid ... så hvis du bor i nærheden af de 4 byer, så hop ind til dem og hør hvor lang tid det tager ... husk købsbevis

D9N

Kommentar
Fra : sille99

Dato : 31-10-07 23:58

@ Refi

Hvis man får den repareret ved en unlocker er det ikke sikkert, at din reklamationsret opretholdes. For at være sikker på at få en helt korrekt reparation (som der gives garanti på), så er Telecare det bedste bud.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-11-07 01:40

Jeg vil nu stadig anbefale Sonofon, reperationstiden er den laveste og alle telefoner ordnes under garanti, såfremt du har original købskvittering (Behøver ikke være købt hos Sonofon)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 06:50

Citat
Hvis man får den repareret ved en unlocker er det ikke sikkert, at din reklamationsret opretholdes

Det har nok ikke den store betydning da den er OVER 6 mdr. og folk alligevel skifter mobiler som underbukser.....

Det hører til sjældenheder at de unges mobiler bliver over 6 mdr...

De ældres op til et år....

Men du har da ret - så må brugeren jo tage "reparationstiden" med