/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dræbersnegle æg
Fra : creamcheese
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 21-10-07 15:46

Man har hørt meget om dræbersnegler og hvordan man kommer af med dem, men hvad med æggene? Man kan ikke sprede salt eller kogende vand over hele græsplanen, hvor de ligger hos nogle hårdt ramte haver. De artikler og TV programmer man har set har ikke fortalt noget om æggene, udover at de er hvide og ligger i store klynger. Hvad med de småsnegler og hvordan de ser ud iøvrigt. Er de samme farve som de voksne?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 15:51

Det er lettere at fjerne de øverste 20 cm jord og anlægge
en ny græsplæne.
Hvad så med resten af haven?
Og næste år vælter de ind fra nabogrundene.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-10-07 15:58

Næ.... Det behøv's de ikke at kunne:

http://www.kongeaasmedien.dk/?gclid=CPT-p_CToI8CFRb7EAoduDyxrA

De viste det i en udsendelse - og det gav mening!

Og det er nok en hammergod investering til snegle-haver.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 16:05

Jeg skulle købe flere kilometer af den vare,
det må blive en anden løsning.
Topografien er også en forhindring.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-07 16:09

Æggene ligger typisk 10-20 cm nede i jorden, så du kan ikke bare komme af med dem

I dette link, hvor du kan se æggene, kommer de kogende vand over

http://www.dbamott.dk/snegle/billeder_af_draebersnegleaeg.htm

I starten er ungerne næsten gennemsigtige, men ændrer derefter farve til den vi kender

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 21-10-07 17:04

Hov,
Jeg var lidt hurtig der med mit spørgsmål, uden at tjekke nettet på forhånd. Nu har jeg opdaget at der er fine billeder af både æg og unger af dræbersneglen på flere sider, bl. andet fandte jeg en spændende side som hedder www.thybo.net hvor der er en masse om denne snegle, plus skov og natur har gode billeder og oplysning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 17:08

Og ? ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-07 15:57

Teil, din lyseslukker

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 23-10-07 07:34

Tak for svaret Nordsted1. Der var nogle gode billeder....
hilsen
Creamcheese

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-07 07:51

Selv tak, og god jagt til foråret de er godt nok noget af det mest ulækre og ødelæggende