/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Script, stands kørsel af (IE7)
Fra : HansJensen41
Vist : 4800 gange
100 point
Dato : 21-10-07 14:27

Jeg har skrevet til DRs webmaster et par gange, men uden resultat.

KUN på DR optræder følgende hver gang jeg klikker på en underside:
"..Vil du standse kørslen af dette script?
Et script på denne side får Internet Explorer til at køre langsomt.
Hvis det fortsætter med at køre, kan computeren holde op med at svare..." og så skal der klikkes ja eller nej. Jeg klikker selvfølgelig ja for at komme videre.

Jeg har også stillet spørgsmålet på Eksperten, men uden resultat (så havde jeg selvfølgelig ikke ulejliget dette højlærde forum).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-07 15:05

Øeh...

..hvilken version af Internet Explorer kører du?

..og hvilken Windows version?

..hva' er dit sikkerhedsniveau i IE's sikkerhedsindstillinger?

..omkring kørsel af scripts?

..eller har du rettet i IE's indstillinger for scripting og fejlmeddelser for dette? ..under 'Avanceret' fanen i browsermenuen: Funktioner (Værktøjer ALT+ u)->"Internetindstillinger" f.eks?

..og hvilke sikkerhedsprogrammer benytter du?

..sker det også på omtalte sider med f.eks. Safari for Windows? NetScape Navigator? Mozilla Firefox, Opera, Konquera? ...eller andre browsere?

..hvilke sider er det iøvrigt som er på tale? (..læg en URL (=et link) ..please!)

Vi mangler en masse oplysninger for ikke at sku' gætte os frem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 21-10-07 15:14

- DR.dk kræver Media Player 9 eller højere...

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 21-10-07 19:40

Jeg bruger IE7, har mediaplayer 10, XPpro, har slået alle relevante flueben til- og fra i avanceret, sikkerhedsniveauet er mellem (som anbefalet), bruger avast og sygate som antivirus og firewall, renser og presser med adaware, er på grænsen til et epileptisk anfald (nej - tilgiv - det var slemt sagt), og det er KUN på DRs hjemmeside, jeg oplever det besynderlige fænomen.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 21-10-07 19:46

Nådada. Jeg har lige været på DRs eget forum. Der er virkelig mange problemer med DR og IE7, så jeg føler mig blandt lidelsesfæller.
Følg evt. med her: http://debat.dr.dk/default.ns?strItemID=forum&action=viewcontribution&intContributionID=13754

Så jeg lukker lige om lidt, men hvis førstesvarer vil ha points, så sig til. Jeg er selv komplet ligeglad med points, men synes det er fedt af og til at kunne svare.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-10-07 20:06

Start / kontrolpanel / egenskaber for internet/ avanceret/
TILLAD AKTIVT INDHOLD
Eller:
Start / kontrolpanel / egenskaber for internet/ avanceret/ sikkerhed/
brugerdefineret / i bunden ved Script / Active Spripting = AKTIVER

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-07 05:53

Det er tilsyneladende et programmeringsproblem, som man også kan læse af den tråd HansJensen41 henviser til.

En validering hos W3.org giver flg. resultat:
Citat
This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!

Result: Failed validation, 480 Errors

..med andre ord: De er enten rene amatører hos DR ..eller også er de dovne!

De burde læse mit tip hér på kandu.dk: http://www.kandu.dk/Tip16174.aspx

..i stedet for at bede brugerne om at komprimitere deres sikkerhedsindstillinger:

http://dr.dk/Debat/2006/12/11114607.htm

</MOLOKYLE>